Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT2 RS Clubsport míří s výkonem 700 koní na závodní okruhy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche 911 generace 991 sice již pomalu odchází ze scény, ale nechce se jen tak v tichosti vytratit a mezi její poslední verze uvedené na trh se proto zařadí náležitě extrémní model 911 GT2 RS Clubsport.

Porsche využilo letošní autosalon v Los Angeles k odhalení zcela nové generace modelové řady 911 s interním označením 992 a zároveň zde ve světové premiéře představilo jednu z nejostřejších verzí generace 991 v podobě modelu 911 GT2 RS Clubsport.

Novinka v široké paletě odcházející generace představuje provedení silničního modelu 911 GT2 RS, které není schváleno pro běžný silniční provoz. Výroba je omezena na 200 vozů. Jejich majitelé se s nimi budou moci účastnit klubových sportovních akcí a vybraných podniků motoristického sportu.

„Naši zákazníci budou moci usedat za volant vozu GT2 RS Clubsport nejen při jízdách pro veřejnost na závodních okruzích, ale v nadcházejících letech také v rámci mezinárodních závodů. Za tím účelem vedeme v současnosti velmi produktivní jednání s organizátorem závodů SRO,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT.

Technika novinky vychází stejně jako u typu 935, představeného koncem letošního září, ze sériového silničního modelu 911 GT2 RS. Oba závodní vozy s ním sdílejí plochý šestiválec se zdvihovým objemem 3,8 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly.

Pohonná jednotka je v modelu 911 GT2 RS Clubsport naladěna na nejvyšší výkon 515 kW (700 k) a ten míří na zadní 18palcová kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Porsche (PDK). Stejně jako u všech ostatních závodních verzí modelu 911 ovládá řidič řazení páčkami, umístěnými pod volantem.

Podvozek využívá vpředu vzpěry McPherson a víceprvkovou zadní nápravu. Nastavovat lze světlou výšku vozu, odklon kol i jejich rozchod a tlumiče mají tři stupně nastavení. Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny jsou uchycena centrální maticí.

Brzdový systém tvoří vpředu závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 milimetrů, zatímco na zadní nápravě jsou čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 milimetrů.

Stejně jako 911 GT2 RS s homologací pro silniční provoz disponuje i verze Clubsport s hmotností pouhých 1390 kilogramů stabilizačním systémem Porsche Stability Management (PSM) včetně protiprokluzového systému a protiblokovacího systému (ABS). Asistenční systémy lze individuálně nastavit nebo zcela deaktivovat pomocí spínače provozních charakteristik na středové konzole v závislosti na jízdní situaci.

Volant z uhlíkového kompozitu a za ním uložený barevný displej modelu 911 GT2 RS Clubsport pochází z typu 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustní ochranný rám pro případ převrácení poskytuje ve spojení se závodním skořepinovým sedadlem a šestibodovými bezpečnostními pásy maximální bezpečnost. Optimální chlazení interiéru má na starosti klimatizace.

Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport lze již objednávat za cenu 405.000 eur plus DPH (zhruba 10.600.000 Kč). Zákazníci obdrží svá vozidla od května 2019 v rámci exkluzivní předávací akce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)