Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

 
 

Když se automobilový svět těší na velkou novinku, je těžké všechno uhlídat do poslední chvíle. Ani německému Porsche se to v případě nového 911 GT2 nepodařilo.

Jeden z posledních očekávaných modelů odvozených ze současné generace Porsche 911 (997) se už brzy představí veřejnosti. Prakticky kompletní informace a především všechny technologické trumfy, ale jsou teď již odhaleny.

Nová GT2 je nejrychlejším Porsche současnosti. Vychází z 911 Turbo, ale je výkonnější díky několika technickým novinkám. Nejvyšší rychlost udává výrobce v brožuře pro americký trh 204 mph, což odpovídá asi 329 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 s, akcelerace 0-160 km/h je otázkou 7,4 s. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor z Porsche 911 Turbo má stejný zdvihový objem 3,6 l, ale výkon 390 kW při 6500 ot./min a točivý moment 684 Nm mezi 2200 a 4500 ot./min. To vše směřuje jen na kola zadní nápravy!

Designových změn a novinek je celá řada. Přední část byla uzpůsobena větším nárokům na chlazení motoru a brzd, nenápadný vývod použitého vzduchu před kapotou, hraje důležitou roli při vytváření přítlaku na přední nápravě, protože vzduch, který je spodním otvorem přiváděn k chladiči je směrován vzhůru. Aerodynamika dosahuje slušné hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx = 0,32, ale na obou nápravách je za jízdy generován negativní vztlak, nutný pro stabilitu za vysokých rychlostí. Vzadu je pevné křídlo, které jednak vytváří přítlak na zadní nápravě, ale také usměrňuje část proudu vzduchu k sacím otvorům, kam je díky tomu přiváděn vzduch pod tlakem ještě před tím, než jej dále stlačí turbíny. Zadní víko je vyrobeno z kompozitního materiálu vyztuženého skelnými vlákny.

Dvě turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek jsou optimalizována pro větší toky jak na sací, tak na výfukové straně, a spolu s VarioCam Plus patří k hlavním zdrojům zvýšení výkonu.

Naprostou novinkou v Porsche 911 je zcela nový expanzní systém sání. Na rozdíl od pulzního principu, při kterém se využívá pulzací v sacím traktu způsobaných otevíráním a zavíráním ventilů, je nové sání principielně jiné. Při přirozeném přeplňování pulzacemi totiž dochází také k nežádoucímu zahřívání vzduchu a s tím souvisejícími problémy se zapalováním, vedoucím k horší účinnosti celého procesu. Nová konstrukce sání s dlouhou přívodní částí s menším průměrem a krátkými přívody k jednotlivým válcům způsobuje, že vzduch při vstupu do válce expanduje. Protože při expanzi dochází k ochlazování, je směs vzduchu a benzinu vždy chladnější a proces má vyšší účinnost. Do válce se sice dostává méně vzduchu, ale to lze u přeplňovaného motoru snadno řešit zvýšením plnícího tlaku. Plnící tlak turbodmychadel byl proti motoru v 911 Turbo zvýšen asi o 0,2 baru. Zvýšení teploty při tomto stlačování vzduchu je však ihned eliminováno většími mezichladiči.

Poprvé je výfukový systém Porsche 911 díky novému GT2 vybaven titanovým tlumičem, plně integrovaným do zádě vozu.

Nejvýkonnější současné Porsche 911 má novou funkci Launch Control, která pomáhá řidiči při rychlých startech překonat turboefekt. Maximalizace akcelerace je aktivována současným sešlápnutím spojky a plynu. Když plnicí tlak dosáhne asi 0,9 baru, stačí co nejrychleji pustit spojku a automobil pak zrychluje s nejvyšší účinností.Během aktivace této funkce upravuje elektronika motoru vstřikování, aby omezila prodlevu při růstu otáček turbodmychadla. Motormanagement při tomto startu řídí prokluz kol a zabraňuje tak nadměrnému opotřebení spojky.

Stabilizační systém PASM může pracovat v normálním nebo sportovním režimu, který umožňuje dosahovat větších bočních zrychlení. Standardem jsou u Porsche 911 GT2 keramické kotouče brzd a skořepinová sedadla.

Pohotovostní hmotnost vozu je 1440 kg,. Pro srovnání: 911 Turbo s pohonem všech kol váží 1585 kg, 911 GT3 má hmotnost 1395 kg a odlehčené 911 GT3 RSR se spartánskou výbavou váží jen 1225 kg.

Cena na německém trhu činí 189.496 euro (včetně daní), tj. cca 5,36 milionu Kč. První vozy budou k dispozici v listopadu 2007.

Anketa

Které Porsche 911 dává podle vás největší smysl?
Spolupracujeme s TipCars.com
Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom Ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo nastal zlom

Kauza Čapí hnízdo se zřejmě dostane do další fáze. Svou…

CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení CZ.NIC se obává útoků na domény .cz, zvýší jejich zabezpečení

Internetové sdružení CZ.NIC se obává masivních útoků na…

Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů Vyšetřovatelé z GIBS zasahují u advokátů

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasahuje…

Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář Investiční společnost Coast2Coast Capital otevřela v Praze svou kancelář

Mezinárodní investiční společnost Coast2Coast Capital,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Britové staví revoluční zavěšení kol. Je podstatně lehčí a vydrží až milion kilometrů

Dnes 09:52

Automobilky se při stavbě nových vozů snaží ušetřit hmotnost, jak jen to jde. Zlomovým řešením této problematiky může být zavěšení vznikající pod britským konsorciem.




Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…