Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

 
 

Když se automobilový svět těší na velkou novinku, je těžké všechno uhlídat do poslední chvíle. Ani německému Porsche se to v případě nového 911 GT2 nepodařilo.

Jeden z posledních očekávaných modelů odvozených ze současné generace Porsche 911 (997) se už brzy představí veřejnosti. Prakticky kompletní informace a především všechny technologické trumfy, ale jsou teď již odhaleny.

Nová GT2 je nejrychlejším Porsche současnosti. Vychází z 911 Turbo, ale je výkonnější díky několika technickým novinkám. Nejvyšší rychlost udává výrobce v brožuře pro americký trh 204 mph, což odpovídá asi 329 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 s, akcelerace 0-160 km/h je otázkou 7,4 s. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor z Porsche 911 Turbo má stejný zdvihový objem 3,6 l, ale výkon 390 kW při 6500 ot./min a točivý moment 684 Nm mezi 2200 a 4500 ot./min. To vše směřuje jen na kola zadní nápravy!

Designových změn a novinek je celá řada. Přední část byla uzpůsobena větším nárokům na chlazení motoru a brzd, nenápadný vývod použitého vzduchu před kapotou, hraje důležitou roli při vytváření přítlaku na přední nápravě, protože vzduch, který je spodním otvorem přiváděn k chladiči je směrován vzhůru. Aerodynamika dosahuje slušné hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx = 0,32, ale na obou nápravách je za jízdy generován negativní vztlak, nutný pro stabilitu za vysokých rychlostí. Vzadu je pevné křídlo, které jednak vytváří přítlak na zadní nápravě, ale také usměrňuje část proudu vzduchu k sacím otvorům, kam je díky tomu přiváděn vzduch pod tlakem ještě před tím, než jej dále stlačí turbíny. Zadní víko je vyrobeno z kompozitního materiálu vyztuženého skelnými vlákny.

Dvě turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek jsou optimalizována pro větší toky jak na sací, tak na výfukové straně, a spolu s VarioCam Plus patří k hlavním zdrojům zvýšení výkonu.

Naprostou novinkou v Porsche 911 je zcela nový expanzní systém sání. Na rozdíl od pulzního principu, při kterém se využívá pulzací v sacím traktu způsobaných otevíráním a zavíráním ventilů, je nové sání principielně jiné. Při přirozeném přeplňování pulzacemi totiž dochází také k nežádoucímu zahřívání vzduchu a s tím souvisejícími problémy se zapalováním, vedoucím k horší účinnosti celého procesu. Nová konstrukce sání s dlouhou přívodní částí s menším průměrem a krátkými přívody k jednotlivým válcům způsobuje, že vzduch při vstupu do válce expanduje. Protože při expanzi dochází k ochlazování, je směs vzduchu a benzinu vždy chladnější a proces má vyšší účinnost. Do válce se sice dostává méně vzduchu, ale to lze u přeplňovaného motoru snadno řešit zvýšením plnícího tlaku. Plnící tlak turbodmychadel byl proti motoru v 911 Turbo zvýšen asi o 0,2 baru. Zvýšení teploty při tomto stlačování vzduchu je však ihned eliminováno většími mezichladiči.

Poprvé je výfukový systém Porsche 911 díky novému GT2 vybaven titanovým tlumičem, plně integrovaným do zádě vozu.

Nejvýkonnější současné Porsche 911 má novou funkci Launch Control, která pomáhá řidiči při rychlých startech překonat turboefekt. Maximalizace akcelerace je aktivována současným sešlápnutím spojky a plynu. Když plnicí tlak dosáhne asi 0,9 baru, stačí co nejrychleji pustit spojku a automobil pak zrychluje s nejvyšší účinností.Během aktivace této funkce upravuje elektronika motoru vstřikování, aby omezila prodlevu při růstu otáček turbodmychadla. Motormanagement při tomto startu řídí prokluz kol a zabraňuje tak nadměrnému opotřebení spojky.

Stabilizační systém PASM může pracovat v normálním nebo sportovním režimu, který umožňuje dosahovat větších bočních zrychlení. Standardem jsou u Porsche 911 GT2 keramické kotouče brzd a skořepinová sedadla.

Pohotovostní hmotnost vozu je 1440 kg,. Pro srovnání: 911 Turbo s pohonem všech kol váží 1585 kg, 911 GT3 má hmotnost 1395 kg a odlehčené 911 GT3 RSR se spartánskou výbavou váží jen 1225 kg.

Cena na německém trhu činí 189.496 euro (včetně daní), tj. cca 5,36 milionu Kč. První vozy budou k dispozici v listopadu 2007.

Anketa

Které Porsche 911 dává podle vás největší smysl?
Spolupracujeme s TipCars.com
A jako audit Martiny Štegové: Proč být auditorem A jako audit Martiny Štegové: Proč být auditorem

Mám náctiletá dvojčata, a tak už s nimi čas od času…

Evropská letiště posílí bezpečnost. Vynaloží miliardy eur Evropská letiště posílí bezpečnost. Vynaloží miliardy eur

Evropská letiště budou muset do roku 2022 vynaložit 15…

Imoba souhlasí s vrácením padesátimilionové dotace na Čapí hnízdo Imoba souhlasí s vrácením padesátimilionové dotace na Čapí hnízdo

Firma Imoba z holdingu Agrofert souhlasila s dobrovolným…

Zápisník Jana Stuchlíka: Obchod a baobaby Zápisník Jana Stuchlíka: Obchod a baobaby

Osud volného světového obchodu je zase o něco temnější.…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Něco na léto: Pět tipů na kabriolet do 200.000 korun!

Něco na léto: Pět tipů na kabriolet do 200.000 korun!

Dnes 08:00

Co od ojetin s otevřenou karosérií a cenou do dvou set tisíc čekat? Přinášíme pět modelů, které do uvedené částky bez problémů seženete.




Blesk.cz

Japonské šílenství: Firma potrestala zaměstnance, který si odbíhal pro jídlo

Japonské šílenství: Firma potrestala zaměstnance,…

Japonská společnost zajišťující vodovodní služby se veřejně omluvila svým klientům za svého zaměstnance, který…

Závažné přiznání Nikol Štíbrové! Gynekologové a matky, tohle raději nečtete

Závažné přiznání Nikol Štíbrové! Gynekologové a…

Herečka a blogerka Nikol Štíbrová (31) se rozhodně za ukázkovou matku nepovažuje. Ani v těhotenství se alkoholu…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Írán - Španělsko 0:1. Vydřená výhra favorita, gólem rozhodl Costa

Írán - Španělsko 0:1. Vydřená výhra favorita, gólem…

Fotbalisté Španělska na mistrovství světa v Rusku zvítězili 1:0 nad Íránem a se čtyřmi body mají blízko k…

 

Reflex.cz

Nejvyšší porodnost v Evropě mají již léta Faerské ostrovy. Důvody jsou velmi originální

Nejvyšší porodnost v Evropě mají již léta Faerské…

Nejvyšší porodnost v Evropě mají již mnoho let Faerské ostrovy, souostroví nacházející se v severním Atlantickém…

Australské městečko Lightning Ridge: Eldorado hledačů opálů

Australské městečko Lightning Ridge: Eldorado hledačů opálů

„Můžeš být doktor, nebo jsi sotva prolez učňákem. Nemusíš být vůbec nic. Nula. Lidská troska. Dojedeš do…