Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou s několika novinkami (další fotografie + plakáty)

 
 

Když se automobilový svět těší na velkou novinku, je těžké všechno uhlídat do poslední chvíle. Ani německému Porsche se to v případě nového 911 GT2 nepodařilo.

Jeden z posledních očekávaných modelů odvozených ze současné generace Porsche 911 (997) se už brzy představí veřejnosti. Prakticky kompletní informace a především všechny technologické trumfy, ale jsou teď již odhaleny.

Nová GT2 je nejrychlejším Porsche současnosti. Vychází z 911 Turbo, ale je výkonnější díky několika technickým novinkám. Nejvyšší rychlost udává výrobce v brožuře pro americký trh 204 mph, což odpovídá asi 329 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,7 s, akcelerace 0-160 km/h je otázkou 7,4 s. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor z Porsche 911 Turbo má stejný zdvihový objem 3,6 l, ale výkon 390 kW při 6500 ot./min a točivý moment 684 Nm mezi 2200 a 4500 ot./min. To vše směřuje jen na kola zadní nápravy!

Designových změn a novinek je celá řada. Přední část byla uzpůsobena větším nárokům na chlazení motoru a brzd, nenápadný vývod použitého vzduchu před kapotou, hraje důležitou roli při vytváření přítlaku na přední nápravě, protože vzduch, který je spodním otvorem přiváděn k chladiči je směrován vzhůru. Aerodynamika dosahuje slušné hodnoty koeficientu odporu vzduchu cx = 0,32, ale na obou nápravách je za jízdy generován negativní vztlak, nutný pro stabilitu za vysokých rychlostí. Vzadu je pevné křídlo, které jednak vytváří přítlak na zadní nápravě, ale také usměrňuje část proudu vzduchu k sacím otvorům, kam je díky tomu přiváděn vzduch pod tlakem ještě před tím, než jej dále stlačí turbíny. Zadní víko je vyrobeno z kompozitního materiálu vyztuženého skelnými vlákny.

Dvě turbodmychadla s variabilním nastavením rozvaděcích lopatek jsou optimalizována pro větší toky jak na sací, tak na výfukové straně, a spolu s VarioCam Plus patří k hlavním zdrojům zvýšení výkonu.

Naprostou novinkou v Porsche 911 je zcela nový expanzní systém sání. Na rozdíl od pulzního principu, při kterém se využívá pulzací v sacím traktu způsobaných otevíráním a zavíráním ventilů, je nové sání principielně jiné. Při přirozeném přeplňování pulzacemi totiž dochází také k nežádoucímu zahřívání vzduchu a s tím souvisejícími problémy se zapalováním, vedoucím k horší účinnosti celého procesu. Nová konstrukce sání s dlouhou přívodní částí s menším průměrem a krátkými přívody k jednotlivým válcům způsobuje, že vzduch při vstupu do válce expanduje. Protože při expanzi dochází k ochlazování, je směs vzduchu a benzinu vždy chladnější a proces má vyšší účinnost. Do válce se sice dostává méně vzduchu, ale to lze u přeplňovaného motoru snadno řešit zvýšením plnícího tlaku. Plnící tlak turbodmychadel byl proti motoru v 911 Turbo zvýšen asi o 0,2 baru. Zvýšení teploty při tomto stlačování vzduchu je však ihned eliminováno většími mezichladiči.

Poprvé je výfukový systém Porsche 911 díky novému GT2 vybaven titanovým tlumičem, plně integrovaným do zádě vozu.

Nejvýkonnější současné Porsche 911 má novou funkci Launch Control, která pomáhá řidiči při rychlých startech překonat turboefekt. Maximalizace akcelerace je aktivována současným sešlápnutím spojky a plynu. Když plnicí tlak dosáhne asi 0,9 baru, stačí co nejrychleji pustit spojku a automobil pak zrychluje s nejvyšší účinností.Během aktivace této funkce upravuje elektronika motoru vstřikování, aby omezila prodlevu při růstu otáček turbodmychadla. Motormanagement při tomto startu řídí prokluz kol a zabraňuje tak nadměrnému opotřebení spojky.

Stabilizační systém PASM může pracovat v normálním nebo sportovním režimu, který umožňuje dosahovat větších bočních zrychlení. Standardem jsou u Porsche 911 GT2 keramické kotouče brzd a skořepinová sedadla.

Pohotovostní hmotnost vozu je 1440 kg,. Pro srovnání: 911 Turbo s pohonem všech kol váží 1585 kg, 911 GT3 má hmotnost 1395 kg a odlehčené 911 GT3 RSR se spartánskou výbavou váží jen 1225 kg.

Cena na německém trhu činí 189.496 euro (včetně daní), tj. cca 5,36 milionu Kč. První vozy budou k dispozici v listopadu 2007.

Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Které Porsche 911 dává podle vás největší smysl?
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche 911 GT2 (390 kW): Turbo na druhou…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…