Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 s hybridním pohonem nevznikne. Proč tak najednou?

David Bureš
Diskuze (5)
Nadcházející generace slavného sporťáku ze Zuffenhausenu měla být dostupná i jako plug-in hybrid. Vývoj této varianty ale byl ukončen.

O příchodu Porsche 911 s hybridním pohonem jsme v minulosti slyšeli několikrát. Automobilka nakonec přiznala, že přijde až v nadcházející generaci (s interním označením 992), protože do té současné by se hybridní pohonné ústrojí nevešlo. Nakonec je ale všechno jinak, ani z příští generace 911 hybrid nebude.

Vývoj plug-in hybridní varianty byl totiž již loni ukončen, jak přiznal vedoucí vývoje modelové řady 911 August Achleitner. Ten uznává, že na papíře by hybridní 911 byla velice úsporná, protože by byla ideální pro nadcházející evropské emisní normy zvýhodňující auta s hybridním pohonem, ve skutečnosti by ale byla kvůli elektromotoru a bateriím příliš těžká, což by kazilo její dynamické schopnosti. A to je u sporťáku vždy chyba. Automobilce by se pak patrně nevyplatila ani finančně, kvůli nákladnému vývoji by technika auto značně prodražovala, což by zákazníky mohlo odradit.

„Ve výsledku nevýhody převážily nad výhodami,“ shrnuje Achleitner důvody, proč 911 v nadcházející generaci nenabídne hybridní pohon.

Konec prací na hybridní 911 však neznamená, že by se automobilka spotřebou paliva u tohoto sporťáku nezabývala. Konstruktéři se chtějí zaměřit na to, aby i běžné verze tohoto modelu byly v budoucnu úspornější. Tak snad to nebude znamenat náhradu šestiválce za čtyřválec, jako se to stalo u menšího dua 718 Boxtser/Cayman...

David Bureš
Diskuze (5)
25. 5. 2017 10:19
Re: protože je to chujovina
To se pleteš. Metoda výpočtu spotřeby plug-in hybridů se měnit nemá. Jen ty dvě spotřeby, z kterých se počítá (zjednodušeně řečeno, s bateriemi a bez baterií), naměří podle nového cyklu. Pořád bude platit, že plug-inu s dojezdem 25 km na baterie (za předpokladu, že zvládne celý cyklus na baterie, což ty evropské alespoň v případě NEDC typicky zvládnou) klesne normovaná spotřeba na polovinu. Při 50 km klesne na třetinu.

Dá se čekat, že ve WLTP klesne dojezd. Ale u skupiny VW je typicky kolem 50 km, takže to pořád bude masivní redukce.
25. 5. 2017 10:00
proc ne
proc by Porsche mělo jit s davem? na to ma VW dost jinych znacek.
zatím se Porsche dari drzet jakous exkluzivitu. nemaji spatne auto, každý model je vždy na spicce segmentu.
napr. nova panamera je super, ta stara byla nejslabsim clankem nabídky...
Pokud to tak budou delat dal, bude to jen dobře.

na svete je spousta sportovních extremne rychlych aut. Pro tabulkove srovnavace je rozhodnuti snadne. Ti, kdo se skutečnými sportovními auty mají zkušenost pak ale k velkému prekvapeni tabulkaru tvrdi, ze ta auta jsou prilis dobra, extremne rychla a s tim bohužel zaroven nezazivna při rizeni...

Tomu se porsche doufam rozhodlo celit...
Tabulkari kupuji mclaren...

Avatar - Joky
25. 5. 2017 08:14
peníze
Holt těm emisním levákům dochází volné peníze.....

Porsche nikdy nemělo spadnout pod křídla těhletěch šmejdů....snad se brzy odtrhne!
25. 5. 2017 07:00
Re: protože je to chujovina
Hlavným dôvodom je to, ze meranie podla NEDC končí a pri novej metodike, by to už z pohľadu spotreby nebol nijaký zázrak.
24. 5. 2017 18:08
protože je to chujovina
jen by to zbytečně zvedalo hmotnost a komplikovanost auta