Porsche 911 s hybridním pohonem nevznikne. Proč tak najednou?
O příchodu Porsche 911 s hybridním pohonem jsme v minulosti slyšeli několikrát. Automobilka nakonec přiznala, že přijde až v nadcházející generaci (s interním označením 992), protože do té současné by se hybridní pohonné ústrojí nevešlo. Nakonec je ale všechno jinak, ani z příští generace 911 hybrid nebude.
Vývoj plug-in hybridní varianty byl totiž již loni ukončen, jak přiznal vedoucí vývoje modelové řady 911 August Achleitner. Ten uznává, že na papíře by hybridní 911 byla velice úsporná, protože by byla ideální pro nadcházející evropské emisní normy zvýhodňující auta s hybridním pohonem, ve skutečnosti by ale byla kvůli elektromotoru a bateriím příliš těžká, což by kazilo její dynamické schopnosti. A to je u sporťáku vždy chyba. Automobilce by se pak patrně nevyplatila ani finančně, kvůli nákladnému vývoji by technika auto značně prodražovala, což by zákazníky mohlo odradit.
„Ve výsledku nevýhody převážily nad výhodami,“ shrnuje Achleitner důvody, proč 911 v nadcházející generaci nenabídne hybridní pohon.
Konec prací na hybridní 911 však neznamená, že by se automobilka spotřebou paliva u tohoto sporťáku nezabývala. Konstruktéři se chtějí zaměřit na to, aby i běžné verze tohoto modelu byly v budoucnu úspornější. Tak snad to nebude znamenat náhradu šestiválce za čtyřválec, jako se to stalo u menšího dua 718 Boxtser/Cayman...