Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 2016: Na řadě je přeplňovaní

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Slavné pojmenování Porsche Turbo už není synonymem pro devětsetjedenáctku s přeplňovaným motorem. Nyní mají doping úplně všechny verze včetně základních.

Porsche avizovalo příchod turbomotorů do své nejklasičtější řady dlouho dopředu. Technické úpravy jsou sice prvořadé, ale změnil se i vzhled: 911 generace 991 dostala nová přední i zadní světla, kliky dveří a na kapotu černá vertikální žebra, aby se novým agregátům lépe dýchalo.

Šestiválcům zůstala plochá koncepce, ale nově mají třílitrový objem, nikoli 3,4, případně 3,8 l. A rovnou dvě turba. Základní Carrera poskytuje 272 kW, Carrera S dává 309 kW. U obou se zvýšil výkon ve srovnání s atmosférickými předchůdci o 15 kW, točivý moment pak narostl o 60 N.m, na 450, respektive 500 N.m dostupných v rozmezí od 1700 do 5000 otáček. Červené pole začíná v 7,5 tisících. Proč se dozadu dostaly, je jasné, 911 Carrera s dvouspojkovou převodovkou PDK nyní spotřebuje normovaných 7,4 l/100 km, esko spálí o tři deci více.

Jenže ony jsou i o dvě desetinky rychlejší ve sprintu z klidu na stovku, s paketem Sport Chrono jej zvládají za 4,2, respektive 3,9 s. V maximálce se základní model přiblíží třístovce na 5 km/h, S ji o 8 km/h překoná.

Aktivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management), který snižuje auto o centimetr, se stává standardem všech verzí, dosud tomu tak nebylo. Carrery S dostaly coby příplatkovou výbavu dokonce řízení zadní nápravy. Zadní kola s pěticí dvojitých paprsků narostla do šířky o půl na 11,5 palce, pneumatiky verze S mají 305 mm, přibraly celý centimetr. Všechny tyto úpravy měly za cíl zlepšit ovladatelnost a stabilitu auta. Při překonávání nerovností se hodí krátkodobé zvýšení podvozku, hydraulické válce ve vzpěrách přední nápravy jej zvednou o 40 mm. Armádu jízdních pomocníků zastupují třeba adaptivní tempomat, hlídač mrtvého úhlu, předcházení kolizím...

Na volantu přibyl ovladač jízdních režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual, modely s PDK má ještě navíc jedno tlačítko, které zrychlí akceleraci při předjíždění. To zároveň znamená, že o manuál 911 nepřišla. Nové volanty jsou na výběr dva: základní a GT s menším průměrem.

Informační systém Porsche Communication Management se těší z on-line navigace, ovládání hlasem a gesty a reálných dopravních informací. Displej je sedmipalcový, mobily jde propojit bezdrátově, místo pro ně včetně nabíječky je ve středové loketní opěrce. Podpora Apple CarPlay potěší příznivce iPhonů. Porsche nabízí i aplikaci pro dálkové ovládání některých funkcí.

Porsche 911 se objeví na trhu ještě letos. Uvedení na německý trh je plánováno na 12. prosince. Základní Carrera přijde na 96.605 eur (2,61 milionu korun), uzavřené S stojí 110.766 eur (2,99 mil. Kč). Automobilka uvolnila už i ceny kabrioletu, za který zájemci zaplatí minimálně 109.695 eur (2.96 milionu Kč). Provedení s písmenkem S dostalo cenovku s částkou 123.856 eur (3,35 mil. korun)

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
8. 9. 2015 16:00
Re: Žiadny problém
A životnost pár tisíc km :-(
Avatar - Magister
8. 9. 2015 07:23
Re: Pořád parádní auto
¨Tak tak, nikdy není dobře, když se zužuje možnost výběru. ;-\
7. 9. 2015 23:43
Re: Žiadny problém
Ghibli SQ4
7. 9. 2015 22:10
Re: Pořád parádní auto
911 Turbo však již v nabídce je a to dlouhou dobu. Měl jsi na výběr. Já tedy nejásám.
7. 9. 2015 21:59
Re: Žiadny problém
Jenže Turbo má velmi drahá turbodmychadla s variabilní geometrií (právě kvůli odezvě). A pořád to není ono. Turbo je skvělé na přeskakování aut, ale zvukově ani ovladatelností akcelerátorem na tom není tak dobře. Není to takový divočák jako stará Turba, ale není to ani Carrera (o GT3 nemluvě) - což vede k tomu, že Porsche u Turba tak trochu tápe. Pokud chceš jen Turbo pro chudší, prosím, ale to Carrera nebyla.

Ani nevíš, jak si přeji, abych se mýlil. V přeplňované éře 911 tak nakonec nejlepší můžou být budoucí hybridy těžící z 918.