20.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě (rozhovor)

Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě (rozhovor)

Modernizované Porsche 911 přijíždí s přeplňovaným šestiválcem. Zákazníci podle šéfa řady 911 ale spíše ocení jeho vyšší točivý moment než nižší spotřebu.

Porsche na frankfurtském autosalonu představuje dvě důležité novinky. Zatímco koncept elektromobilu Mission E je hudbou budoucnosti, modernizovaná 911 je již současností. O novince jsme si v exkluzivním rozhovoru povídali s viceprezidentem produktové řady 911 Augustem Achleitnerem.

Hlavním tématem rozhovoru byl nový plochý šestiválec biturbo, který modernizovanou 911 pohání. Ptali jsme se ale i na možnost použití čtyřválce nebo hybridního pohonu v tomto sportovním modelu. Achleitner rovněž prozradil, jaká verze 911 je jeho nejoblíbenější.

Porsche 911 přijíždí s novým přeplňovaným šestiválcem. Žádali si ho zákazníci, nebo jsou hlavním důvodem pro jeho použití emisní normy?

Naším primárním cílem bylo snížit spotřebu paliva a emise, protože jsme chtěli zlepšit čísla flotily Porsche. Nikdo samozřejmě nekupuje 911 jen kvůli tomu, aby ušetřil palivo. Přeplňovaný motor je ale lepší také z hlediska točivého momentu a výkonu, což je v tomto segmentu konkurenční výhoda.

Měli jste doposud nějaké problémy se splněním emisních norem?

Neměli jsme problémy. Porsche 911 je v otázce spotřeby paliva měřítkem ve své třídě.

K tématu: Porsche 911 2016 – Na řadě je přeplňovaní

Má nový motor něco společného se šestiválcem Panamery?

Jedná se o zcela nový blok, není stejný jako v Panameře. Je to plochý motor, ne vidlicový.

Použijete nový šestiválec biturbo i v jiných modelech?

Ne, toto je motor určený jen pro 911. Samozřejmě máme plochý šestiválec v Boxsteru nebo GT3, to jsou ale varianty stávajícího motoru 981. Motor nové generace se jmenuje 982.

Jak se základ těchto agregátů liší?

Nejdůležitější rozdíl je umístění vstřikovacích ventilů. Ty nejsou umístěny na straně, ale na vrchu motoru, velice blízko zapalovacím svíčkám pro zlepšení směsi paliva. Toto řešení je hlavní důvod snížení spotřeby paliva a emisí.

Verze Carrera a Carrera S nově používají motor stejného objemu. Liší se technika těchto agregátů, nebo se jedná jen o jiné naladění softwaru?

Objem je stejný, hlavním rozdílem jsou ale turbodmychadla. Maximální plnicí tlak je jiný, u Carrery činí 0,9 bar, u Carrery S 1,1 bar. Je to malá změna, ale poznáte ji rychle. Není možné softwarově přeladit Carreru na Carreru S.

Budete 911 i nadále nabízet s manuální převodovkou?

Jsme velice šťastní, že ji uchováme. Vidíme, že skoro všichni soupeři se jí vzdali, a tak se z ní stává lákadlo na zákazníky.

Modernizovaná 911 byla testována také na Severní smyčce Nürburgringu. O kolik je rychlejší než předchůdce?

Předpokládáme, že 911 Carrera S dosáhne času 7:30, tedy o osm až deset sekund méně než u předchůdce. Je to jen odhad, protože nyní na Nürburgringu nemůžeme jezdit na čas.

Liší se nějakým způsobem hmotnost faceliftované 911?

Každá z představených verzí modernizované 911 je o 30 kilogramů těžší než ta předchozí. Asi 18 kilogramů je způsobeno samotným motorem, kvůli novým turbodmychadlům a mezichladičům, které zde dosud nebyly. Zbytek hmotnosti připadá na zesílenou převodovku s dvoutalířovou spojkou, nový brzdový systém s širšími kotouči a na širší zadní pneumatiky.

Psali jsme: Porsche 911 Carrera S živě – Nebojte se turba!

Účinným řešením, jak snížit spotřebu paliva je hybridní pohon. Dočkáme se 911 plug-in hybrid?

Je to možné, ale ne v dnešní generaci. Museli bychom udělat velké konstrukční změny, které by nebyly možné bez změny platformy. Hybridní ústrojí se do současné karoserie nevejde.

Porsche vyvíjí nové čtyřválce určené pro příští generaci Boxsteru a Caymanu. Objeví se takový motor i v 911?

Ne, v 911 chceme uchovat šestiválce, co nejdéle to půjde.

Porsche 911 je nabízeno v množství verzí. Jaká je vaše nejoblíbenější?

Preferuji základní Carreru S, protože chci, aby auto bylo lehké, agilní a zároveň komfortní.

A jakou variantu preferují vaši klienti?

Zákazníci mají také rádi Carreru S. V modelovém roce 2015 pak mezi nejoblíbenější verze patří i GTS, které je v nabídce umístěno mezi Carrerou S a GT3.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 













Blesk.cz

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion. Kampaň zahájil i zpěvem

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion.…

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš zahájil kampaň, která ho má dostat na Pražský hrad. Turné po České…

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…