20.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě (rozhovor)

Porsche 911 nikdo nekupuje kvůli spotřebě (rozhovor)

Modernizované Porsche 911 přijíždí s přeplňovaným šestiválcem. Zákazníci podle šéfa řady 911 ale spíše ocení jeho vyšší točivý moment než nižší spotřebu.

Porsche na frankfurtském autosalonu představuje dvě důležité novinky. Zatímco koncept elektromobilu Mission E je hudbou budoucnosti, modernizovaná 911 je již současností. O novince jsme si v exkluzivním rozhovoru povídali s viceprezidentem produktové řady 911 Augustem Achleitnerem.

Hlavním tématem rozhovoru byl nový plochý šestiválec biturbo, který modernizovanou 911 pohání. Ptali jsme se ale i na možnost použití čtyřválce nebo hybridního pohonu v tomto sportovním modelu. Achleitner rovněž prozradil, jaká verze 911 je jeho nejoblíbenější.

Porsche 911 přijíždí s novým přeplňovaným šestiválcem. Žádali si ho zákazníci, nebo jsou hlavním důvodem pro jeho použití emisní normy?

Naším primárním cílem bylo snížit spotřebu paliva a emise, protože jsme chtěli zlepšit čísla flotily Porsche. Nikdo samozřejmě nekupuje 911 jen kvůli tomu, aby ušetřil palivo. Přeplňovaný motor je ale lepší také z hlediska točivého momentu a výkonu, což je v tomto segmentu konkurenční výhoda.

Měli jste doposud nějaké problémy se splněním emisních norem?

Neměli jsme problémy. Porsche 911 je v otázce spotřeby paliva měřítkem ve své třídě.

K tématu: Porsche 911 2016 – Na řadě je přeplňovaní

Má nový motor něco společného se šestiválcem Panamery?

Jedná se o zcela nový blok, není stejný jako v Panameře. Je to plochý motor, ne vidlicový.

Použijete nový šestiválec biturbo i v jiných modelech?

Ne, toto je motor určený jen pro 911. Samozřejmě máme plochý šestiválec v Boxsteru nebo GT3, to jsou ale varianty stávajícího motoru 981. Motor nové generace se jmenuje 982.

Jak se základ těchto agregátů liší?

Nejdůležitější rozdíl je umístění vstřikovacích ventilů. Ty nejsou umístěny na straně, ale na vrchu motoru, velice blízko zapalovacím svíčkám pro zlepšení směsi paliva. Toto řešení je hlavní důvod snížení spotřeby paliva a emisí.

Verze Carrera a Carrera S nově používají motor stejného objemu. Liší se technika těchto agregátů, nebo se jedná jen o jiné naladění softwaru?

Objem je stejný, hlavním rozdílem jsou ale turbodmychadla. Maximální plnicí tlak je jiný, u Carrery činí 0,9 bar, u Carrery S 1,1 bar. Je to malá změna, ale poznáte ji rychle. Není možné softwarově přeladit Carreru na Carreru S.

Budete 911 i nadále nabízet s manuální převodovkou?

Jsme velice šťastní, že ji uchováme. Vidíme, že skoro všichni soupeři se jí vzdali, a tak se z ní stává lákadlo na zákazníky.

Modernizovaná 911 byla testována také na Severní smyčce Nürburgringu. O kolik je rychlejší než předchůdce?

Předpokládáme, že 911 Carrera S dosáhne času 7:30, tedy o osm až deset sekund méně než u předchůdce. Je to jen odhad, protože nyní na Nürburgringu nemůžeme jezdit na čas.

Liší se nějakým způsobem hmotnost faceliftované 911?

Každá z představených verzí modernizované 911 je o 30 kilogramů těžší než ta předchozí. Asi 18 kilogramů je způsobeno samotným motorem, kvůli novým turbodmychadlům a mezichladičům, které zde dosud nebyly. Zbytek hmotnosti připadá na zesílenou převodovku s dvoutalířovou spojkou, nový brzdový systém s širšími kotouči a na širší zadní pneumatiky.

Psali jsme: Porsche 911 Carrera S živě – Nebojte se turba!

Účinným řešením, jak snížit spotřebu paliva je hybridní pohon. Dočkáme se 911 plug-in hybrid?

Je to možné, ale ne v dnešní generaci. Museli bychom udělat velké konstrukční změny, které by nebyly možné bez změny platformy. Hybridní ústrojí se do současné karoserie nevejde.

Porsche vyvíjí nové čtyřválce určené pro příští generaci Boxsteru a Caymanu. Objeví se takový motor i v 911?

Ne, v 911 chceme uchovat šestiválce, co nejdéle to půjde.

Porsche 911 je nabízeno v množství verzí. Jaká je vaše nejoblíbenější?

Preferuji základní Carreru S, protože chci, aby auto bylo lehké, agilní a zároveň komfortní.

A jakou variantu preferují vaši klienti?

Zákazníci mají také rádi Carreru S. V modelovém roce 2015 pak mezi nejoblíbenější verze patří i GTS, které je v nabídce umístěno mezi Carrerou S a GT3.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi vydávají vlastní kryptoměny. Firmy objevují nový způsob financování byznysu Češi vydávají vlastní kryptoměny. Firmy objevují nový způsob financování byznysu

Domácí firmy si jdou letos skrze nabídku virtuálních měn…

Hazard jen pro vyvolené? Na státní licenci čekají desítky sázkovek Hazard jen pro vyvolené? Na státní licenci čekají desítky sázkovek

Ačkoliv o licenci k provozování hazardních her v Česku…

Petrochemickému koncernu Orlen vzrostl zisk, také díky uzavření rafinerií Petrochemickému koncernu Orlen vzrostl zisk, také díky uzavření rafinerií

Největší polské rafinérské společnosti PKN Orlen stoupl…

 
 












Blesk.cz

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste měli nyní udělat

Uložte zahrádku k zimnímu spánku: 5 tipů, co byste…

Říjen je měsíc, kdy ukládáme zahrádku k zimnímu spánku. Je potřeba udělat mnoho prací, než můžete z chat a…

Velký knižní čtvrtek nabídne 16 novinek. V Praze je představí Viewegh, Kosatík i Soukupová

Velký knižní čtvrtek nabídne 16 novinek. V Praze je…

Všichni nedočkaví vášniví čtenáři dnes mají pré! Velký knižní čtvrtek na pulty knihkupectví přinese hned 16…

 

iSport.cz

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s Torontem neodvrátil

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s…

Petr Mrázek z Detroitu zasáhl do středečního duelu NHL v Torontu od 16. minuty za nepříznivého stavu 1:3,…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Ultraortodoxní židé nosí na letišti pásky přes oči. Bojí se nemravných žen

Ultraortodoxní židé nosí na letišti pásky přes oči.…

Nejnovější příklad podivného chování motivovaného náboženstvím zachytil uživatel internetového fóra Reddit…