Porsche 911 R odhaleno, ale ještě ne oficiálně
Porsche si podle oficiálních materiálů pro letošní autosalon v Ženevě připravila dvě světové premiéry. První z nich má představovat modelová řada 718 a tou druhou je pak striktně limitovaná edice.
Vedení automobilky chtělo s velkou pravděpodobností provést elegantní odhalení této omezené série až ve Švýcarsku, ale nizozemský vierenzestig.nl tyto plány narušil a zveřejnil první snímky Porsche 911 R, které má být touto speciální novinkou.
Sadu snímků doprovázejí i neoficiální informace ohledně techniky, které navazují na starší zprávy zaměřené na model 911 R. Novinka podle nich skutečně vychází z techniky 911 GT3 RS, ale na rozdíl od ní spojuje atmosférický 4,0-litrový šestiválec o výkonu 368 kW (500 k) a točivém momentu 460 N.m s manuální převodovkou.
Vzhled vozu je inspirován původní 911R z konce šedesátých let a pruhy na karoserii mají odkazovat na jeden z vozů ze sbírky Magnuse Walkera. Standardem mají být 20-palcová kola s centrální maticí a karbon-keramické brzdové kotouče. S ohledem na použité jméno se počítá i s důkladným odlehčením.
Vedle sady fotografií vozu a prvních informací o jeho technice unikla údajně i jeho cena, která se má pohybovat okolo 190.000 euro bez daně (zhruba 5.150.000 Kč).
Původní Porsche 911R z roku 1967 vzniklo jako závodní derivát sériového modelu od nějž se vizuálně lišilo prakticky jen laminátovými nárazníky a u některých vozů hrdlem palivové nádrže ve středu přední kapoty.
Hmotnost tohoto vozu se po odlehčení o více než 200 kg pohybovala okolo 830 kg. V zádi této verze mohl pracovat dvoulitrový šestiválec Typ 901/22 s výkonem okolo 155 kW (210 k) nebo Typ 901/21 naladěný na výkon 171 kW (232 k).
V letech 1967 a 1968 byly vyrobeny celkem čtyři tovární prototypy 911R a dvacet vozů pro zákazníky. K největším sportovním úspěchům tohoto modelu patří vítězství v Tour de France Automobile roku 1969 s posádkou Larousse Gerard a Gélin Maurice.