Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 R odhaleno, ale ještě ne oficiálně

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
První snímky očekávaného Porsche 911 R unikly na veřejnost jen pár hodin před oficiální premiérou očekávané novinky.

Porsche si podle oficiálních materiálů pro letošní autosalon v Ženevě připravila dvě světové premiéry. První z nich má představovat modelová řada 718 a tou druhou je pak striktně limitovaná edice.

Vedení automobilky chtělo s velkou pravděpodobností provést elegantní odhalení této omezené série až ve Švýcarsku, ale nizozemský vierenzestig.nl tyto plány narušil a zveřejnil první snímky Porsche 911 R, které má být touto speciální novinkou.

Sadu snímků doprovázejí i neoficiální informace ohledně techniky, které navazují na starší zprávy zaměřené na model 911 R. Novinka podle nich skutečně vychází z techniky 911 GT3 RS, ale na rozdíl od ní spojuje atmosférický 4,0-litrový šestiválec o výkonu 368 kW (500 k) a točivém momentu 460 N.m s manuální převodovkou.

Vzhled vozu je inspirován původní 911R z konce šedesátých let a pruhy na karoserii mají odkazovat na jeden z vozů ze sbírky Magnuse Walkera. Standardem mají být 20-palcová kola s centrální maticí a karbon-keramické brzdové kotouče. S ohledem na použité jméno se počítá i s důkladným odlehčením.

Vedle sady fotografií vozu a prvních informací o jeho technice unikla údajně i jeho cena, která se má pohybovat okolo 190.000 euro bez daně (zhruba 5.150.000 Kč).

Původní Porsche 911R z roku 1967 vzniklo jako závodní derivát sériového modelu od nějž se vizuálně lišilo prakticky jen laminátovými nárazníky a u některých vozů hrdlem palivové nádrže ve středu přední kapoty.

Hmotnost tohoto vozu se po odlehčení o více než 200 kg pohybovala okolo 830 kg. V zádi této verze mohl pracovat dvoulitrový šestiválec Typ 901/22 s výkonem okolo 155 kW (210 k) nebo Typ 901/21 naladěný na výkon 171 kW (232 k).

V letech 1967 a 1968 byly vyrobeny celkem čtyři tovární prototypy 911R a dvacet vozů pro zákazníky. K největším sportovním úspěchům tohoto modelu patří vítězství v Tour de France Automobile roku 1969 s posádkou Larousse Gerard a Gélin Maurice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Magister
1. 3. 2016 10:07
Re: Pornokrál
Souhlas. Parádní kousek. Jen toto by se mělo vyrábět sériově...tedy vidíme fotky, ale dávno je to vyprodané. I u Porsche vědí, že toto je to nejlepší, stejně jako GT4 Cayman...přesto atmosféry jsou jen omezené série...a plebs dostane turba. Škoda.
Avatar - boost.
29. 2. 2016 18:53
Re: Pornokrál
Odkaz na starou 911R. Taky je moc nemusím, ale asi budou jako option.

Jo, je to porno na čtyrech kolech. Škoda, že než vydělám na pořizovací cenu, budou eRka stát o mnoho víc než těch 190 tisíc.
Avatar - Ham.
29. 2. 2016 16:49
Pornokrál
snad jen ty pruhy si mohli odpustit, ale jinak bomba.