Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911R má být retro s technikou GT3

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche hodlá opět zavzpomínat na bohatou minulost modelové řady 911 a v příštím roce se máme dočkat premiéry velmi zajímavé limitované edice.

Porsche v současnosti prezentuje modernizovanou 911 s přeplňovanými motory, kterou nejprve jako Carreru a Carreru S představilo na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, aby následně navázalo Carrerou 4 a 4S. Ale vedle těchto standardních verzí se údajně můžeme těšit na velmi zajímavé provedení s lehkou vzpomínkou na šedesátá léta.

Ve Weissachu se údajně pracuje na limitované edici, která ponese označení 911R, odkazující na stejnojmenné provedení z roku 1967. Novinka má kombinovat relativně civilní vzhled modelu 911 Carrera s 3,8-litrovým motorem GT3 nebo dokonce i čtyřlitrovým šestiválcem GT3 RS.

Na rozdíl od dárců pohonné jednotky, využívajících převodovek PDK, mají být zadní kola nové 911R roztáčena prostřednictvím blíže nespecifikované manuální převodovky. S ohledem na použité jméno se počítá i s důkladným odlehčením.

Porsche 911R má být představeno v červnu příštího roku a údajně má vzniknout v sérii 600 až 800 vozů. Podle dostupných informací jsou všechny vozy rozprodány již nyní několik měsíců před samotnou premiérou tohoto modelu.

Představu o možné podobě 911R si můžeme udělat prostřednictvím limitovaných edicí 911 Sport Classic a 911 Speedster, s nimiž Porsche v letech 2009 a 2010 v rámci generace 997 rovněž zavzpomínalo na svou minulost.

Původní Porsche 911R z roku 1967 vzniklo jako závodní derivát sériového modelu od nějž se vizuálně lišilo prakticky jen laminátovými nárazníky a u některých vozů hrdlem palivové nádrže ve středu přední kapoty.

Hmotnost tohoto vozu se po odlehčení o více než 200 kg pohybovala okolo 830 kg. V zádi této verze mohl pracovat dvoulitrový šestiválec Typ 901/22 s výkonem okolo 155 kW (210 k) nebo Typ 901/21 naladěný na výkon 171 kW (232 k).

V letech 1967 a 1968 byly vyrobeny celkem čtyři tovární prototypy 911R a dvacet vozů pro zákazníky. K největším sportovním úspěchům tohoto modelu patří vítězství v Tour de France Automobile roku 1969 s posádkou Larousse Gerard a Gélin Maurice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)