Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo a Turbo S: Nová generace dorazí v září

Diskuze (36)
Porsche se chystá uvést novou generaci modelu 911 Turbo. Novinka uctí 40 let výkonných Porsche, dorazí v září a hned od startu nabídne dvě verze.

Porsche 911 Turbo, typ 930, se představilo v roce 1974. Za dveřmi je tedy čtyřicáté výročí, ale také nová generace – šestá v pořadí. Do prodeje se dostane v září a samozřejmě nebude z levného kraje. Základní model vyjde zhruba na 4,1 milionu korun, za výkonnější Turbo S vydáte 5 milionů.

Srdcem auta je motor a ten v nové 911 Turbo má objem 3,8 litru, přímé vstřikování a dvojici turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek – Porsche je i nadále jediná automobilka, která u benzinového motoru používá takovou technologii přeplňování. Šestiválec má v základním ladění 520 koní (383 kW), výkonnější 911 Turbo S dosahuje 560 koní (412 kW). Pro srovnání, předchůdce měl s motorem shodného objemu výkon 500, resp. 530 koní.

Standardem je pohon všech kol a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. V zájmu snížení kombinované spotřeby dostala funkci start-stop a vyřazování na neutrál při jízdě na volnoběh. Výsledkem je udávaná spotřeba 9,7 l/100 km, o 16 % lepší než v předchozí generaci.

Podstatnější ale je, jak PDK prospívá rychlosti. Akcelerace z klidu na 100 km/h trvá 3,2 sekundy, Turbo S je ještě o desetinu rychlejší. Maximum činí 318 km/h.

Porsche 911 Turbo - technická data a srovnání s předchozí generací
Motor991 Turbo S991 Turbo997 Turbo S997 Turbo997 Turbo
Rok výrobyod 2013od 20132010-20132009-20102006-2009
Převodovka7DS7DS7DS6M (7DS)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]38003800380038003600
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]412/-383/-390/6250368/6000353/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]--700/2100-4250650/1950-5000620/1950-5000
Max. rychlost [km/h]318318315312310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,13,23,33,6 (3,4)3,9 (3,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,79,711,411,6 (11,4)12,8 (13,6)

Stejně jako výchozí 911, i 911 Turbo má rozvor mezigeneračně prodloužený o 100 mm. Zároveň ale přichází novinka: aktivní řízení zadních kol. V nízkých rychlostech se natáčejí až o 2,8° proti směru natočení předních kol. Manévrovatelnost pak odpovídá autu s rozvorem o 250 mm kratším. V rychlostech nad 80 km/h se zadní kola natáčejí podle těch předních a přínos je ještě výraznější: jako by 911 v zatáčkách měla o půl metru delší rozvor!

Karoserie se oproti 911 Carrera 4 rozšířila o 28 mm a dostala aktivní aerodynamické prvky. Poprvé může mít 911 Turbo i aktivní stabilizátory PDCC, za příplatek se bude nabízet i aktivní uložení motoru a keramické brzdy PCCB. Díky všem vylepšením se 911 Turbo výrazně zrychlí, Porsche slibuje čas na Nordschleife výrazně pod 7 minut a 30 sekund. Díky tomu by novinka pokořila Carreru GT a mohla by ohrozit i výsledky Nissanu GT-R.

Porsche 911 - historický přehled modelů
Typrok výrobymotorvýkon [kW]toč. mom. [N.m]
930 Turbo 3.01974-19773,0 l191343
930 Turbo 3.31978-19893,3 l221430
964 Turbo1990-19933,3 l235450
964 Turbo S1992-19933,3 l280490
964 Turbo 3.61993-19943,6 l265520
993 Turbo1995-19983,6 l300540
996 Turbo2000-20063,6 l309560
996 Turbo S2004-20063,6 l331620
997 Turbo2006-20093,6 l353620
997 Turbo2009-20133,8 l368650
997 Turbo S2010-20133,8 l390700
991 Turbood 20133,8 l383-
991 Turbo Sod 20133,8 l412-

Diskuze (36)
10. 5. 2013 11:41
Re: Design
Samozřejmě, jde to proti tradici. Ale fakt je, že u toho auta ručku nepotřebuješ. Takže to lidem vadí spíš z principu. Ze všech změn u 991 patří k těm nejméně významným z hlediska jízdy.

Spíš jsem myslel zapůjčit. :-) Stačí ve správný moment pustit plyn, nebo přišlápnout brzdu a už letíš. Nemusíš dělat nějaké opičárny. 991 je sice relativně mírná, ale nemusíš jí říkat dvakrát, aby hýbla zadkem. :-) 993 by tě měla velmi rychle vyškolit.

Mimochodem, ani při rally se v 911 typicky nepoužívá ručka. Řadu 911 pro to ani nevybaví - maximálně dostane fly-off.
Avatar - Emel
8. 5. 2013 00:01
Re: Design
Netvrdím že bych to honil přes ručku na okreskách, spíš na okruhu... a navíc já nejsem až zase takový mistr volantu a i 993 je pro mě finančně příliš nákladná. Přesto si myslím, že je víc těch, kterým vadí elektronická ručka, než těch, kterým by vadila klasická.
7. 5. 2013 18:16
Re: Design
To není o tom, že by řidiči 911 nedriftovali. Když s ní jezdíš ostřeji, tak se tomu nevyhneš. Problém je, že ručka je celkem násilný způsob, jak vyvolat smyk. Musíš si uvědomit, že má těžký zadek. Jakmile ho rozpohybuješ, tak je to fofr. Vím, že ho ručkou nekontroluješ, psal jsem o ručkou vyvolaném smyku.

911 jsou o tom, že je celé můžeš řídit pedály a volantem. To auto se řídí jinak než jakákoli jiná koncepce. Tou první větou jsem narážel na fakt, že 911 umí být velké potvory, ke kterým musíš přistupovat s respektem. Nějaký power slide na výjezdu je jedna věc, většina lidí bude bojovat s tím to auto vůbec udržet pod kontrolou a ani ve snu je nenapadne, že by ho utrhli schválně. 991 bych klidně dovolil řídit přítelkyni, přesto to není auto, které můžeš beztrestně popichovat.

993 by neměl být takový problém sehnat, doporučuji. Pak můžeš poreferovat o tom, k čemu ti je ručka a jestli jsi na ni vůbec sáhl. :-)
Avatar - Emel
6. 5. 2013 12:37
Re: Design
Je to sranda.
Avatar - Emel
6. 5. 2013 12:36
Re: Design
Souhlas, většina řidičů asi s 911 driftovat nebude... ale snad ani těm by klasická ručka nijak nevadila. Ručka se nepoužívá pro kontrolu smyku, jen pro jeho vyvolání, dál už si auto řídíš standardně plynem a volantem. Ručka není zase tak barbarské řešení... rozhodně lepší, než třeba podřazení a přes spojku.