Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
13 Fotogalerie

Porsche 911 Turbo a Turbo S: Nová generace dorazí v září

Porsche se chystá uvést novou generaci modelu 911 Turbo. Novinka uctí 40 let výkonných Porsche, dorazí v září a hned od startu nabídne dvě verze.

Porsche 911 Turbo, typ 930, se představilo v roce 1974. Za dveřmi je tedy čtyřicáté výročí, ale také nová generace – šestá v pořadí. Do prodeje se dostane v září a samozřejmě nebude z levného kraje. Základní model vyjde zhruba na 4,1 milionu korun, za výkonnější Turbo S vydáte 5 milionů.

Srdcem auta je motor a ten v nové 911 Turbo má objem 3,8 litru, přímé vstřikování a dvojici turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek – Porsche je i nadále jediná automobilka, která u benzinového motoru používá takovou technologii přeplňování. Šestiválec má v základním ladění 520 koní (383 kW), výkonnější 911 Turbo S dosahuje 560 koní (412 kW). Pro srovnání, předchůdce měl s motorem shodného objemu výkon 500, resp. 530 koní.

Standardem je pohon všech kol a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. V zájmu snížení kombinované spotřeby dostala funkci start-stop a vyřazování na neutrál při jízdě na volnoběh. Výsledkem je udávaná spotřeba 9,7 l/100 km, o 16 % lepší než v předchozí generaci.

Podstatnější ale je, jak PDK prospívá rychlosti. Akcelerace z klidu na 100 km/h trvá 3,2 sekundy, Turbo S je ještě o desetinu rychlejší. Maximum činí 318 km/h.

Porsche 911 Turbo - technická data a srovnání s předchozí generací
Motor991 Turbo S991 Turbo997 Turbo S997 Turbo997 Turbo
Rok výrobyod 2013od 20132010-20132009-20102006-2009
Převodovka7DS7DS7DS6M (7DS)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]38003800380038003600
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]412/-383/-390/6250368/6000353/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]--700/2100-4250650/1950-5000620/1950-5000
Max. rychlost [km/h]318318315312310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,13,23,33,6 (3,4)3,9 (3,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,79,711,411,6 (11,4)12,8 (13,6)

Stejně jako výchozí 911, i 911 Turbo má rozvor mezigeneračně prodloužený o 100 mm. Zároveň ale přichází novinka: aktivní řízení zadních kol. V nízkých rychlostech se natáčejí až o 2,8° proti směru natočení předních kol. Manévrovatelnost pak odpovídá autu s rozvorem o 250 mm kratším. V rychlostech nad 80 km/h se zadní kola natáčejí podle těch předních a přínos je ještě výraznější: jako by 911 v zatáčkách měla o půl metru delší rozvor!

Karoserie se oproti 911 Carrera 4 rozšířila o 28 mm a dostala aktivní aerodynamické prvky. Poprvé může mít 911 Turbo i aktivní stabilizátory PDCC, za příplatek se bude nabízet i aktivní uložení motoru a keramické brzdy PCCB. Díky všem vylepšením se 911 Turbo výrazně zrychlí, Porsche slibuje čas na Nordschleife výrazně pod 7 minut a 30 sekund. Díky tomu by novinka pokořila Carreru GT a mohla by ohrozit i výsledky Nissanu GT-R.

Porsche 911 - historický přehled modelů
Typrok výrobymotorvýkon [kW]toč. mom. [N.m]
930 Turbo 3.01974-19773,0 l191343
930 Turbo 3.31978-19893,3 l221430
964 Turbo1990-19933,3 l235450
964 Turbo S1992-19933,3 l280490
964 Turbo 3.61993-19943,6 l265520
993 Turbo1995-19983,6 l300540
996 Turbo2000-20063,6 l309560
996 Turbo S2004-20063,6 l331620
997 Turbo2006-20093,6 l353620
997 Turbo2009-20133,8 l368650
997 Turbo S2010-20133,8 l390700
991 Turbood 20133,8 l383-
991 Turbo Sod 20133,8 l412-