4.11. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Víte, jak se od sebe liší jednotlivé verze Porsche 911? Tady je skvělý tahák popisující všechny!

 

Carrera, GT2 nebo Turbo, jména jednotlivých verzí Porsche 911 jsou dobře známá, ne každý ale zná rozdíly mezi nimi. Ještě, že je tu tahák od samotné automobilky.

Porsche 911 je legendární sporťák, který zákazníky láká nejen na skvělé jízdní schopnosti, ale také na širokou nabídku verzí, díky níž si tu svou ideální najde opravdu každý. Dnes je takových variant hned 24, což některé zákazníky může zmást, z takové palety už se může těžce vybírat. Proto Porsche přichází s tímto tahákem, který rozdíly mezi jednotlivými deriváty vysvětlí.

Začněme základem, alias 911 Carrera. Auto pojmenované po slavném závodě napříč Amerikou je v současném provedení poháněno třílitrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 272 kW. Vedle kupé lze pořídit i otevřený model 911 Carrera Cabriolet s elektricky ovládanou plátěnou střechou.

Na základech tohoto dua je postavena 911 Carrera 4, respektive 911 Carrera 4 Cabriolet. Motor o výkonu 272 kW zůstává, v tomto případě však pohání všechna čtyři kola. To se tak hodí zákazníkům hledajícím sporťák do každého počasí.

911 Carrera S je automobilkou označovaná za atleta. Má silnější šestiválec, o výkonu 309 kW, a nabízí více příplatkových prvků, třeba natáčení zadní nápravy. Opět přitom platí, že je k dispozici i otevřený model 911 Carrera S Cabriolet. Přídomek Carrera 4S pak značí zástavbu pohonu všech kol.

Porsche 991 versus 901: Opravdu se novinka o tolik zvětšila? Je to trochu jinak...

Naopak 911 Carrera T je puristou rodiny. Oživuje myšlenku někdejší 911 T z roku 1968, když nabízí nižší hmotnost, manuální převodovku s kratšími kvalty a pohon jen zadní nápravy přes samosvorný diferenciál. Jedná se tedy o verzi nabízející tu nejryzejší radost z řízení, z názvu pak vyplývá, že vychází ze základní Carrery, s níž sdílí agregát o výkonu 272 kW.

911 Carrera GTS je nejsportovnější variantou řady Carrera. Liší se odlišným vzhledem i širší základní výbavou, stále však chce být autem pro každý den. S výkonem 331 kW je i nejsilnější Carrerou, přičemž opět platí, že je k dispozici ve formě otevřeného modelu (911 Carrera GTS Cabriolet) a s pohonem všech kol (911 Carrera 4 GTS/911 Carrera 4 GTS Cabriolet).

Zatím hovoříme jen o kupé a kabrioletu, ve skutečnosti tu je ale ještě jedna karosářská verze 911, a tou je targa. Jedná se o jakýsi mezikrok mezi kupé a kabrioletem s hliníkovým obloukem za předními sedadly, který stahuje jen střešní panel nad hlavou řidiče a spolujezdce. Dnes je nabízen výhradně s pohonem všech kol, jednotlivé výkonové verze odpovídají výše zmíněným modelům. Tahle verze je nabízena ve formě 911 Targa 4, 911 Targa 4S a 911 Targa 4 GTS.

To už jsme u varianty Turbo, jejíž název z dnešního pohledu nemusí dávat smysl – většina verzí aktuální generace 911 má už přeplňovaný motor. Název odkazuje na první Turbo z roku 1974, první Porsche s přeplňovaným motorem, na nějž odkazuje i svým vzhledem. Poznávacím znakem 911 Turbo jsou rozšířené podběhy a ikonický zadní spoiler. V dnešní generaci pak najdeme v útrobách 3,8litrový šestiválec vyladěný na 397 kW. Komu by to pak nestačilo, je tu i 911 Turbo S posílené na 427 kW. Vedle kupé jsou pak obě varianty dostupné také ve formě kabrioletu.

Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii!

Varianty s přídomkem GT pak odkazují na sepětí s motoristickým sportem a konkrétně větší zaměření na jízdu po závodních okruzích. Nabízeny už jsou jen ve formě uzavřené varianty.

911 GT3 automobilka charakterizuje jako závodně orientované silniční auto. Liší se čtyřlitrovým atmosférickým motorem o výkonu 368 kW (opravdu je tak slabší než verze Turbo) nebo vysokým spoilerem na zádi. Odvozené 911 GT3 RS je pak úzce zaměřeno na jízdu po závodním okruhu, ať už lehčí konstrukcí, aerodynamickými prvky nebo naladěním. Nechybí ani výkonnější motor s 383 kW, stejně jako u 911 GT3 jsou pak poháněna jen zadní kola.

Jak Porsche 911 získalo své jméno? Automobilka připomíná neobvyklý příběh

Verze 911 GT2 RS je pak absolutním vrcholem nabídky tohoto modelu. Jedná se o nejvýkonnější a nejrychlejší variantu devětsetjedenáctky, která se oproti 911 GT3 RS liší především motorem. Místo vysokootáčkového atmosférického agregátu však vzadu pracuje dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer o objemu 3,8 litru, který je naladěn na 515 kW.

Porsche 911 tak nabízí opravdu širokou nabídku variant, několik prvků ale zůstává u sériových aut vždy shodných. A tím jsou stále relativně kompaktní rozměry, charakteristická silueta karoserie nebo motor. Možná už není vzduchem chlazený jako kdysi a ve většině případů už není ani atmosférický, stále to však je vzadu uložený šestiválec typu boxer. Tak co, jakou variantu byste si vybrali vy? Dejte nám vědět do diskuze pod článkem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace

Pracovní trh Česka může výhledově přijít o desítky až…

Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu

rezident Miloš Zeman během pondělní večeře na zámku v…

Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová? Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová?

Celkem 585 stran má v angličtině text dohody mezi Velkou…

NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun NASA již brzy pokročí s výrobou nástupce Concordu, prohlédněte si futuristický letoun

Vesmírná agentura NASA ve spolupráci s americkým výrobcem…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Wagenbauanstalt staví jen jedno auto ročně. Letos to bylo jedinečné Porsche 911 Turbo Wagenbauanstalt staví jen jedno auto ročně. Letos to bylo jedinečné Porsche 911 Turbo

Wagenbauanstalt se prezentuje jako nejmenší výrobce v…

Vývoj a testování nové generace Porsche 911 jde do finále Vývoj a testování nové generace Porsche 911 jde do finále

Porsche těsně před premiérou nové generace modelové řady…

 



 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Dnes 18:50

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Čech o Arsenalu i své budoucnosti: Chytat v Česku? Už to asi není reálné

Čech o Arsenalu i své budoucnosti: Chytat v Česku?…

Do sezony vstoupil famózně, po měsíčním zranění ale o místo jedničky v Arsenalu přišel. Teď musí Petr Čech tvrdě…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…