Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Bojkot autosalonu NAIAS v Detroitu

Miro Mihalik
Diskuze (6)
Nejbližší autosalon v Detroitu, který je nejslavnější výstava automobilů ve Spojených státech, bude něčím jiný. Přesněji ochuzený. Porsche se totiž rozhodlo, že se North American International Auto Show (NAIAS) už více nezúčastní!

Nejbližší autosalon v Detroitu, který je, společně se specializovanou akcí SEMA, nejslavnější výstava automobilů ve Spojených státech, bude něčím jiný. Přesněji ochuzený. Porsche se totiž rozhodlo, že se North American International Auto Show (NAIAS) už více nezúčastní!

Chicago, Los Angeles, Miami, New York, Toronto, tam všude bude severoamerické zastoupení Porsche (Porsche Cars North America) vystavovat, ne však v srdci amerického automobilového průmyslu v Detroitu. Podle oficiálního vyjádření se chce automobilka soustředit na kontakty se zákazníky, řečeno jinak, dolary původně investované do výstavy vloží do direct marketingu.

„Bylo to čistě obchodní rozhodnutí,“ ubezpečoval příznivce značky Tony Fouladpour, mluvčí Porsche v USA. V rozhovoru pro Automotive News podložil toto tvrzení jasnými čísly – v minulém roce prodali v Michiganu 290 automobilů, přičemž v Kalifornii téměř 9000.

Těžko říci, jestli je vždycky výhodné řídit se pouze ekonomickými výsledky, zvláště na americkém trhu, který velice citlivě reaguje na jakýkoliv nátlak. Zákazníci se často chovají jako rozmazlená děcka a nemají problém zatratit jakoukoliv značku bez ohledu na její image nebo původ, pokud musí dělat ústupky ze svých zvyklostí. Je známé, že v Americe vychází ze vztahu klient vs. prodejce téměř vždycky vítězně zákazník, jemuž se dealeři podbízejí cenami a službami.

Porsche nicméně trvá na svém a vysvětluje, že „má v plánu vystavovat pouze trzích, kde je o jejich vozy zájem“. Vychází přitom z prodejní statistiky, která říká, že z téměř 37 000 prodaných vozů odjelo více než 20 000 k západnímu nebo východnímu pobřeží. Některá místní média ovšem již naznačila, že jim utíká logika tohoto kroku, a že neúčast na největší automobilové výstavě v USA by mohlo Porsche později litovat. A navíc, mohlo by se jim stát to, co značce Kia. Ta když se rozhodla po absenci pro návrat, dostala ty nejméně zajímavé prostory ve výstavním areálu.

Miro Mihalik
Diskuze (6)