Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Boxster a Cayman: Místo šestiválce čtyřválec

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
O tom, že Porsche u svých menších modelů Boxster a Cayman nahradí šestiválce čtyřválcem, se mluví již nějaký čas. Až nyní jsou ale známy bližší podrobnosti.

Současné Porsche Boxster a Cayman jsou poháněny ležatým šestiválcem objemu od 2,7 do 3,4 litru. Nový čtyřválec by měl mít objem dva litry a samozřejmě dnes téměř povinné přeplňování. To má být realizované pouze jedním turbodmychadlem. V jejich případě se tak nepůjde cestou jako u větších šestiválců, které mají přeplňování dvojicí turbodmychadel. Mluví se také o nasazení systému známého jako e-boost. V něm by bylo jedno z turbodmychadel nahrazeno elektricky poháněným kompresorem. Zda by přímo přeplňoval motor v nízkých otáčkách, či pouze zmírnil prodlevu výfukového turbodmychadla tím, že při přidání plynu zvýší plnicí tlak na výstupní (tedy dmychadlové) straně, není známo.

S Audi TT to nesrovnávejte

Jisté je, že Cayman by měl těžit z výkonového bonusu v porovnání s Boxsterem v podobě asi 7,35 kW (10 koní). Důvody jsou údajně ryze obchodní. Základní verze obou modelů budou začínat na hodnotě 176 kW výkonu. V současnosti je k dispozici 194 kW v případě Boxsteru, respektive 202 kW v Caymanu. Porsche ale slibuje, že nové verze nebudou i zásluhou vyššího točivého momentu a jeho lepšího rozložení, stejně jako systému launch control, pomalejší než ty současné.

Popsané změny údajně vítají tuningové firmy, jímž se tak otevírá širší pole působnosti co se ladění motorů týče. Nové motory by se měly veřejnosti ukázat snad napřesrok v Detroitu, možná v Ženevě. Zahraniční časopisy už spekulují nad tím, že výkon 176 kW v Caymanu je stejný, jaký nabízí třeba Audi TT 2.0 TFSI. Nicméně je jasné, že jízdní zážitky budou zcela odlišné, neboť jak jistě víte, jenom o výkonu to není. Ačkoliv Audi TT dobře jezdí, na Cayman nikdy nedosáhne při chování v zatáčkách. Tady se holt jasně projevuje „závodní“ koncepce Porsche v porovnání s kořeny kupé Audi.

Tomáš Dusil
Diskuze (21)
Avatar - praděda7
4. 8. 2015 19:50
4 válec Porsche
Pozor, ten už tam v minulosti měli. Nebyla to žádná sláva. Toto rozhodnutí po převzetí koncernem VW mě nepřekvapilo. :-!
4. 8. 2015 14:35
Re: To už rovnou mohli udělt 3válec...
A v historii ty čtyřválce mají. Jenže jejich základní model začal na šestiválcích a cesta dolu není tak příjemná. Navíc nikdo neví, jak bude znít a jakou bude mít odezvu.
4. 8. 2015 13:08
Re: Kupujte dokud jsou
Také si myslím.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 8. 2015 10:12
Re: To už rovnou mohli udělt 3válec...
V Boxsterech a Caymanech z velké části jezdí lidé, kteří zkrátka chtějí mít placaté Porsche a nic moc jiného neřeší, proto si myslím, že většině zákazníků čtyřválce skutečně vadit nebudou...

Šestiválcových boxerů bude určitě škoda už jen pro ten sound, avšak do roviny s výměnou zadního náhonu za přední bych to sutečně nedával. Předokolka by byla opravdovým zabitím a znesvěcením tradic, čtyřválec je oproti tomu jen taková muška...
4. 8. 2015 09:22
Re: Kupujte dokud jsou
Podle mého tam bude boxer samozřejmě. A ten má i jako čtyřválec slušný zvuk.