Porsche Boxster a Cayman: Místo šestiválce čtyřválec
Současné Porsche Boxster a Cayman jsou poháněny ležatým šestiválcem objemu od 2,7 do 3,4 litru. Nový čtyřválec by měl mít objem dva litry a samozřejmě dnes téměř povinné přeplňování. To má být realizované pouze jedním turbodmychadlem. V jejich případě se tak nepůjde cestou jako u větších šestiválců, které mají přeplňování dvojicí turbodmychadel. Mluví se také o nasazení systému známého jako e-boost. V něm by bylo jedno z turbodmychadel nahrazeno elektricky poháněným kompresorem. Zda by přímo přeplňoval motor v nízkých otáčkách, či pouze zmírnil prodlevu výfukového turbodmychadla tím, že při přidání plynu zvýší plnicí tlak na výstupní (tedy dmychadlové) straně, není známo.
S Audi TT to nesrovnávejte
Jisté je, že Cayman by měl těžit z výkonového bonusu v porovnání s Boxsterem v podobě asi 7,35 kW (10 koní). Důvody jsou údajně ryze obchodní. Základní verze obou modelů budou začínat na hodnotě 176 kW výkonu. V současnosti je k dispozici 194 kW v případě Boxsteru, respektive 202 kW v Caymanu. Porsche ale slibuje, že nové verze nebudou i zásluhou vyššího točivého momentu a jeho lepšího rozložení, stejně jako systému launch control, pomalejší než ty současné.
Popsané změny údajně vítají tuningové firmy, jímž se tak otevírá širší pole působnosti co se ladění motorů týče. Nové motory by se měly veřejnosti ukázat snad napřesrok v Detroitu, možná v Ženevě. Zahraniční časopisy už spekulují nad tím, že výkon 176 kW v Caymanu je stejný, jaký nabízí třeba Audi TT 2.0 TFSI. Nicméně je jasné, že jízdní zážitky budou zcela odlišné, neboť jak jistě víte, jenom o výkonu to není. Ačkoliv Audi TT dobře jezdí, na Cayman nikdy nedosáhne při chování v zatáčkách. Tady se holt jasně projevuje „závodní“ koncepce Porsche v porovnání s kořeny kupé Audi.