Porsche Cayenne Turbo S přijíždí: 550 koní a 750 Nm
Porsche Cayenne se ve své druhé generaci představilo v roce 2010 na autosalonu v Ženevě. Na trh tehdy vstupovalo rovnou v pěti verzích. V letošním roce se představují další dvě nová provedení. První z nich byl Cayenne S Diesel a tím druhým je Cayenne Turbo S.
Nejnovější provedení se staví na vrchol své modelové řady a je nejvýkonnější i nejluxusnější zároveň. V přídi uložený přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,8 litru je naladěn na výkon 405 kW (550 k) a jeho točivý moment se oproti Cayenne Turbo zvýšil ze 700 na 750 Nm.
S těmito výkony akceleruje SUV z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosahuje maximální rychlosti 283 km/h, což je o 5 km/h více než u Cayenne Turbo. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je podle automobilky 11,5 litru benzinu na 100 km.
Přeplňovaný osmiválec Cayenne Turbo S spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management). Standardem je pro tento model Sport Chrono paket a také systémy PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Z Cayenne Turbo převzala novinka kombinaci vzduchem odpruženého podvozku a aktivní tlumiče PASM.
Design exteriéru spolu s provedením a výbavou interiéru odpovídá vrcholnému postavení Cayenne Turbo S v rámci své modelové řady. Vnitřní části hlavních světlometů, vstupy vzduchu v přídí a části vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány lesklou černou barvou. Přímo pro tento model byla navržena 21palcová litá kola s označením 911 Turbo II.
V interiéru je použita dvoubarevná kombinace a zájemci o tento model mohou volit mezi černou v kombinaci s červenou carrera nebo béžovou luxor. Kožené čalounění sedadel doplňuje paket Carbon.
Prodej Porsche Cayenne Turbo S se na českém trhu rozběhne v lednu příštího roku a jeho cena je stanovena na 4.106.000 Kč včetně DPH.
Porsche Cayenne - nejvýkonnější verze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Model | Cayenne Turbo S | Cayenne Turbo | Cayenne GTS | Porsche Cayenne S Diesel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zdvihový objem [cm3] | 4806 | 4806 | 4806 | 4134 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Největší výkon [kW/min-1] | 405/- | 368/6000 | 309/6500 | 281/- | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 750/- | 700/2250-4500 | 515/3500 | 850/- | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Max. rychlost [km/h] | 283 | 278 | 261 | 252 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,7 | 5,7 | 5,7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 11,5 | 11,5 | 10,7 | 8,3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ceny [Kč] | 4.106.000 | 3.189.000 | 2.477.000 | 2.128.000 |