Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Turbo S přijíždí: 550 koní a 750 Nm

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Poslední dílek skládačky s názvem Porsche Cayenne je usazen. Automobilka představuje vrcholné provedení Turbo S.

Porsche Cayenne se ve své druhé generaci představilo v roce 2010 na autosalonu v Ženevě. Na trh tehdy vstupovalo rovnou v pěti verzích. V letošním roce se představují další dvě nová provedení. První z nich byl Cayenne S Diesel a tím druhým je Cayenne Turbo S.

Nejnovější provedení se staví na vrchol své modelové řady a je nejvýkonnější i nejluxusnější zároveň. V přídi uložený přeplňovaný zážehový osmiválec o objemu 4,8 litru je naladěn na výkon 405 kW (550 k) a jeho točivý moment se oproti Cayenne Turbo zvýšil ze 700 na 750 Nm.

S těmito výkony akceleruje SUV z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosahuje maximální rychlosti 283 km/h, což je o 5 km/h více než u Cayenne Turbo. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je podle automobilky 11,5 litru benzinu na 100 km.

Přeplňovaný osmiválec Cayenne Turbo S spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management). Standardem je pro tento model Sport Chrono paket a také systémy PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control). Z Cayenne Turbo převzala novinka kombinaci vzduchem odpruženého podvozku a aktivní tlumiče PASM.

Design exteriéru spolu s provedením a výbavou interiéru odpovídá vrcholnému postavení Cayenne Turbo S v rámci své modelové řady. Vnitřní části hlavních světlometů, vstupy vzduchu v přídí a části vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány lesklou černou barvou. Přímo pro tento model byla navržena 21palcová litá kola s označením 911 Turbo II.

V interiéru je použita dvoubarevná kombinace a zájemci o tento model mohou volit mezi černou v kombinaci s červenou carrera nebo béžovou luxor. Kožené čalounění sedadel doplňuje paket Carbon.

Prodej Porsche Cayenne Turbo S se na českém trhu rozběhne v lednu příštího roku a jeho cena je stanovena na 4.106.000 Kč včetně DPH.

Porsche Cayenne - nejvýkonnější verze
ModelCayenne Turbo SCayenne TurboCayenne GTSPorsche Cayenne S Diesel
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]4806480648064134
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]405/-368/6000309/6500281/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]750/-700/2250-4500515/3500850/-
Max. rychlost [km/h]283278261252
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,75,75,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,511,510,78,3
Ceny [Kč]4.106.0003.189.0002.477.0002.128.000

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
6. 11. 2012 22:23
porsche
Cayenne turbo S - špička. Nejlepší SUV na světě.Popis - bezva. :yes:
Avatar - MarTin1
14. 10. 2012 14:41
Re: 0,2s za 1 000 000 Kč
CC brzdy+diferák+zvýšenej výkon za 14tis euro to by bylo "zadarmo"... je tam jen ten diferék brzdy sou zvlášť. Jistě u každého modelu jsou jiné jak jsem napsal u C63 je toho ale celkem dost... mechanické úpravy motoru, lepší brzdy, omezovač na 280 atd... holt každej výrobce je jinej žejo. Někomu bych za ty peníze nakopal, jinej je dost štědrej..
14. 10. 2012 14:32
Re: 0,2s za 1 000 000 Kč
U Porsche brzdy nebývají zahrnuty, pokud vím. Nic lepšího než ty pro Turbo není s výjimkou kompozitových. Pokud jde o atmosféry, tak je pak mezikrokem GTS, které někdy mají brzdovou soustavu z Turba (mám takový pocit, že zrovna u Cayenne tomu tak není; u Panamery by to tak mělo být). Ale kompozitové můžeš koupit i pro slabší verze.

Jednotlivé Performance balíčky se asi liší. U SL stojí přes 14 tisíc €, ne 8 tisíc. Mimo jiné obsahuje AMG diferenciál (samotný 3 tisíce). Sice na jednom místě mají napsáno, že obsahuje i kompozitové brzdy (samotné přes 11 tisíc), ale na druhém už ne a i konfigurátor se chová, jako kdyby součástí nebyly. No co, minimálně dostaneš lakované třmeny. >:D Jen mi u AMG verzí vadí to křídélko na kufru, dá se naštěstí továrně odstranit, ale přijdu tím o možnost objednat balíčky Driver (mimo jiné posunutí omezovače) a Performance. Jo, kdyby obsahoval i kompozitové brzdy, tak je to celkem výhodný kup.

Pořád, 200 tisíc, když dostaneš i nějaký hardware, člověk spolkne snadněji.

PS: Teď jsem si všiml, že v Německu je rozdíl mezi Turbo a Turbo S 30 tisíc €.
Avatar - MarTin1
14. 10. 2012 12:37
Re: 0,2s za 1 000 000 Kč
Většinou to tak bohužel bývá... zvlášť u Turbo motorů... u atmosfér dělají svody, vačky, sání podstatnej a často jedinej způsob zvýšení výkonu... jenže je to značně drahé.... kdo to někdy zkoušel tak ví.

U turbomotorů je to "sranda" například slavnej AMG performance KIT u motorů M157 (5.5 V8 BT) se jedná jen a pouze o zvýšení plnícího tlaku z 1 Baru na 1.3 baru. To vše za 200 000.... OVŠEM naštěstí k tomu dostanete posilněnou brzdovou soustavu !!, karbonové křidélko, 30 koní 100Nm a pak ještě nějaký detaily jako karbonovej kryt motoru atd atd. Jenže dát x set tisíc za SW 50 koní je prasárna. V případě M156 tzn 6.2 V8 NA tak jsou tam písty, sání atd... a taky by to šlo JEN elektronikou, protože ten motor v CL má 525 koní.

Člověk tam nejvíce platí asi za tu záruku.... Teď nedávno byl test úpravy M157 S a BEZ a dostali se na stejná čísla.... takže ať se každý rozhodne podle sebe... ty brzdy jsou ale podstatnej bonus navíc.

14. 10. 2012 12:20
Re: 0,2s za 1 000 000 Kč
S kity na modely Turbo nemám zkušenost, ale normálně tomu tak není. Liší se svody, sání, některé komponenty (hlava, vačkové hřídele atd.) a někdy výfukový systém. Jak to dělají tady, nevím. Ale jestli si za nějakých 380 tisíc kupuješ jen software a dekoraci motorového prostoru, tak je to špatný vtip.