Porsche Macan se představí v Los Angeles
Porsche se modelem Macan na domácím hřišti nepochlubí, s největší pravděpodobností si zde odbudou světovou premiéru nová Targa a otevřené Turbo z řady 911 (991). Nesmíme zapomínat ani na (konečně!) produkční spyder 918. SUV velikosti Audi Q5 se dle informací španělského Autoblogu ukáže až v listopadu v Los Angeles. Proč?
Je to vcelku jednoduché. Porsche předpokládá, že na americkém trhu by se nový model mohl chytit nejlépe a zajistit velkou část odbytu. USA jsou pro SUV rájem a pro ta dražší a luxusnější obzvláště. Macan bude díky štědřejšímu použití hliníku lehčí než Q5 zhruba o 130 kg, auto je postaveno na platformě MLB. Pod předními kapotami najdeme zpočátku pouze podélně umístěné šestiválce na benzin a naftu, čtyřválce přijdou na řadu později. Pochopitelně nepřijdeme ani o ostrou verzi S a hybrid. Pohon všech kol představuje standard.
I přes sdílení některých konstrukčních prvků je Macan odlišný od Q5 asi tak jako Cayenne od Touaregu. Prostý badge engineering je u Porsche jaksi nepřípustný, takový vůz by si nikdo nekoupil. Bude se lišit sportovnějším naladěním podvozku, motorů, o vnějšku i vnitřku pochopitelně nemluvě. Postaví se proti mnohé konkurenci, zejména všeobecně oblíbenému Range Roveru Evoque a chystanému BMW X4. Koneckonců, Evoquem se designéři v Zuffenhausenu inspirovali, což loni v prosinci přiznal i jejich samotný šéf Michael Mauer. Macan ale není tak agresivně hranatý, vypadá jako menší Cayenne, což nasvědčoval i prototyp přistižený již v listopadu 2012 ve Stuttgartu.
Autosalon v Los Angeles se koná od 22. listopadu do 1. prosince 2013, dva předchozí dny jsou novinářské. Výroba Macanu (jméno je indonéským výrazem pro tygra) začne v Lipsku čtyři týdny po premiéře, tedy na přelomu letopočtu. Evropského debutu se dočkáme až v Ženevě. U prodejců značky se objeví první vozy krátce poté, počítejme se základní cenou kolem 1,4 milionu korun.