Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan se představí v Los Angeles

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Porsche nepřiveze menší SUV Macan do Frankfurtu, jak se původně spekulovalo. Poprvé se ukáže až na americké půdě.

Porsche se modelem Macan na domácím hřišti nepochlubí, s největší pravděpodobností si zde odbudou světovou premiéru nová Targa a otevřené Turbo z řady 911 (991). Nesmíme zapomínat ani na (konečně!) produkční spyder 918. SUV velikosti Audi Q5 se dle informací španělského Autoblogu ukáže až v listopadu v Los Angeles. Proč?

Je to vcelku jednoduché. Porsche předpokládá, že na americkém trhu by se nový model mohl chytit nejlépe a zajistit velkou část odbytu. USA jsou pro SUV rájem a pro ta dražší a luxusnější obzvláště. Macan bude díky štědřejšímu použití hliníku lehčí než Q5 zhruba o 130 kg, auto je postaveno na platformě MLB. Pod předními kapotami najdeme zpočátku pouze podélně umístěné šestiválce na benzin a naftu, čtyřválce přijdou na řadu později. Pochopitelně nepřijdeme ani o ostrou verzi S a hybrid. Pohon všech kol představuje standard.

I přes sdílení některých konstrukčních prvků je Macan odlišný od Q5 asi tak jako Cayenne od Touaregu. Prostý badge engineering je u Porsche jaksi nepřípustný, takový vůz by si nikdo nekoupil. Bude se lišit sportovnějším naladěním podvozku, motorů, o vnějšku i vnitřku pochopitelně nemluvě. Postaví se proti mnohé konkurenci, zejména všeobecně oblíbenému Range Roveru Evoque a chystanému BMW X4. Koneckonců, Evoquem se designéři v Zuffenhausenu inspirovali, což loni v prosinci přiznal i jejich samotný šéf Michael Mauer. Macan ale není tak agresivně hranatý, vypadá jako menší Cayenne, což nasvědčoval i prototyp přistižený již v listopadu 2012 ve Stuttgartu.

Autosalon v Los Angeles se koná od 22. listopadu do 1. prosince 2013, dva předchozí dny jsou novinářské. Výroba Macanu (jméno je indonéským výrazem pro tygra) začne v Lipsku čtyři týdny po premiéře, tedy na přelomu letopočtu. Evropského debutu se dočkáme až v Ženevě. U prodejců značky se objeví první vozy krátce poté, počítejme se základní cenou kolem 1,4 milionu korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2013 14:54
Mám jiný názor...
V Evropě půjde lépe než v Americe, na tu je to malé SUV, moc malé pro Američany. pro Evropany je to ideální velikost a cena jak dosáhnout na značku Porsche.
Pozn.: V Americe zase rostou prodeje středních (v Evropě velkých) a velkých (v Evropě obřích) SUV.