Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Mission E bude v roce 2019 realitou. Už známe první detaily!

David Bureš
Diskuze (14)

Také Porsche míří do světa elektromobilů. Prvním takovým zástupcem ze Züffenhausenu bude sériová verze konceptu Mission E.

Porsche už dávno nenabízí jen sportovní vozy, do budoucna navíc chce svoji nabídku „nesportovních“ aut dále rozšířit. Cayenne, Macan a Panameru doplní automobil vycházející z více než dva roky starého konceptu Mission E. Bezmála dva roky před zahájením prodeje už na povrch vyplouvají detailní informace o této novince, která bude prvním sériovým elektromobilem od Porsche.

Mission E je vyvíjen výhradně jako elektřinou poháněný automobil, se spalovacími agregáty se v jeho případě vůbec nepočítá. K dispozici nicméně budou různé výkonové varianty, aby auto oslovilo širší spektrum zákazníků. Podobně to ostatně funguje i u Tesly, jejíž modely budou pro Mission E hlavními soupeři. Jednotlivé verze si přitom podle všeho uchovají dobře známá označení, základní model Carrera s výkonem okolo 300 kW tak mají doplnit modely Carrera S (cca 400 kW) a Turbo (500 kW).

K dispozici má být rychlé dobíjení, které baterie automobilu dobijí na 80 % jejich kapacity za pouhých 15 minut. Takové napětí má vydržet na ujetí až 450 kilometrů, s plně došťouchanými baterkami má Mission E zvládnout ujet asi 500 kilometrů. Zajímavostí pak má být dvoustupňová převodovka, většina elektromobilů si přitom vystačí s jednostupňovou.

V hierarchii modelů se Mission E co do velikosti zařadí pod Panameru. Charakterově ale generální ředitel Porsche Oliver Blume označuje novinku za vyplnění mezery mezi Panamerou a 911. Cenově se pak bude z důvodu stále drahé elektrické techniky pohybovat na úrovni Panamery. To by mohlo znamenat cenovku kolem 2,5 milionu korun.

Design bude přímo vycházet z konceptu Mission E, což potvrzují špionážní snímky prototypů auta a slova šéfa Porsche. Oliver Blume se nechal slyšet, že k nějakým změnám sice dojde, sériové auto ale bude hodně blízké konceptu z roku 2015. Konkrétně interiér byl se svým holografickým obrazem a dotykovým ovládáním hodně futuristický, a tak do puntíku se všemi jeho funkcemi do série patrně převzat nebude. Stejně tak proti sobě otevírané dveře nahradí konvenční pár.

A kdy že se auta dočkáme? Interní informace hovoří o zahájení prodeje do konce roku 2019. Nabídka se přitom bude postupně rozšiřovat, vedle verzí s pohonem všech kol mají být k dispozici i dvoukolky. V delším časovém horizontu by navíc mohla dorazit také další karosářská verze.

Automobilka přitom chystanému elektromobilu hodně věří. V souvislosti s jeho zahájením výroby má v Zuffenhausenu vzniknout na 1.000 nových pracovních pozic. Investice spjaté s produkcí dosáhnou asi 700 milionů eur, Porsche chystá novou montážní linku a motorárnu pro elektrické jednotky.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Zetti
6. 1. 2018 16:22
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Si na to kap. Ano je to tak nejak taky v baterii zustava 20% rezervy. V kazde. Oni to tak maji osetreny. Mam baterku 12 kWh, dobijim 10. Baterka je nova, samozrejme je tam casem nejaka degradace. Dejme tomu, ze baterka padne na 90,80,70 %. Tak si to znasob kapacitou baterky v EV. Copak ja to dojedu benzinem, ale elektromobilista? Na vleku. Stovky kilometru pak budou hodne nadnesene. S bidou jedna.
Ja si baterku koupim, ale EV bude stat tolik kolik se mych 12 kWh do jeho kapacity vejde. Pri tomhle nakladu to auto bude realne neprodejne.
Zatim to neresim, mam na baterku zaruku 8 let na pokles 70% a hosi urcite vedi co delaji. Maji na rozdil od rychlokvasek 50 let EV praxe
6. 1. 2018 14:47
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Jenže té baterii vadí i samotný stav vysokého nabití. Je jí celkem jedno, jestli se tam dostane z 20, 60 nebo 90 %. Pochopitelně, pokud chceš používat 20 % energie, je lepší se pohybovat mezi cca. 40 a 60 % (Li-ion stárnou nejlépe nabité zhruba na polovinu), a ne neustále dobíjet na 100. Ten elektromobilista může mít k dispozici stovky kilometrů dojezdu. Takže ho 20 km nemusí tolik trápit.

Z hlediska životnosti je tedy dobré mít nějakou dojezdovou rezervu. Dorovnávat to každý den do 80 % by neměl být problém (pokud nepotřebuješ, ani na tolik nemusíš). A využitelná kapacita nemusí odpovídat instalované. Právě proto, aby se prodloužila životnost.
5. 1. 2018 16:01
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
vic nez 20kWh na 100km jsem mel spotrebu pouze s Teslou S, s zadnym jinym BEV jsem nemel vetsi prumer nez 16kWh , takze mimo jsi spis ty ;-) proc bych jako mel pocitat s vice nez 20kWh kdys jsem takovou spotrebu s zadnym BEV v prumeru nikdy nemel? to si pocitej ty

ja mam moznost na vsech mistech kam jezdim dobijet bud 3 nebo 20kW, krom trasy do Diesenu (590km) kam jezdime jednou rocne a po ceste mam 12 mist kde lze nabijet 50 az 150kW a s cenou v prepoctu cca 5-6 korun za kW a tu trasu jsem jiz absolvoval s Leafem a trvala me 11 hodin, tak nejdelsi trasu za posledni roky mam 260km, takze ve chvili kdy me nejaka automobilka nabidne BEV kombik nizsi stredni pod milion korun s baterii 50-60kWh a tedy realnym dojezdem okolo 300km, tak ho proste koupim, a pocitam ze do tech 4-5 let kdy chci auto menit takove auto na trhu bude, doma mam kW za cca 2.50 (az bude BEV vezmu levnejsi tarif kde je cena dnes cca 1.80) a v tech destinacich kam jezdim delsi trasy mam bud namoznost nabijeni zdarma a nebo do 4 korun za kW, do te doby snad jiz bude i moznost nabijeni u vetsiny provozoven Lidlu a Kauflandu ci jinych vetsich obchodnich center, po cete te nejdelsi trasy mam 2 Lidly a 1 Kaufland, po ceste mam i vetsinou nejakou Shellku kde planuji po Evrope budovat stojany jak Ionity 350kW tak beznejsi stojany Allego do 50kW

prozatim takove auto jake bych chtel planuje VW, Nissan a Kia/Hiunday

a to za kolik jezdi nejakej tvuj mysak je me ukradeny, bud je to kram a nebo s tim jezdis jak prase, vyber si ;-)
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 15:15
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Samane uz zacinas byt mimo, ja mluvil o ekvivalentu. Pocitej ze spotrebujes realne vic nez 20 kWh na 100 km, to je pri cene 7 korun za kWh nekde na 140 korun nebo vic + karta + cena za parkovani a to nepocitam ze tech karet je vic. Ze platis vic pausalu. Ja si kabel na rychlodobijeni vubec nebral, je to o nicem.
Muj mysak jezdi za nejakych 26 kWh realne aspon ted v zime i leafy jezdi ted pres 20, neni to nic nerealneho. Ja to auto vybiral rok, ze to je muj treti mysak je nahoda, ale ted vim ze to je to prave.
EV je moda ale ekonomicky neni udrzitelna a sposuta sefu fabrik se tim netaji. Mam ti nejake najit?
5. 1. 2018 15:05
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
rychlonabijeni je taky urcene protranzit a ne aby si tam nabijel nekdo porad, proto se taky takove stojany davaj k dalnicim a hlavnim tahum, a jako jestli tankujes benal 7 kacek za litr, tak to zijes nekde v Emiratech ne? co jsem naposled tankoval tak litr N95 me stal 28.50, to je celkem daleko od 7 korun, a i pri 7 korunach za kW by auto muselo mit spotrebu 27kWh na 100km abych byl na stejne cene na 100km co se pohonnych hmot tyce >:D

Polestar bude od pristiho roku nabizet PHEV s elektrickym dojezdem 150km (real lze ocekavat tak 100-120) a vykonem 600 koni, ostatne PHEV a hybrid bude v pristich letech hodne posilovat, to je proste idealni technika na tu dobu mezi ciste fosilnima a BEV ci jinyma druhama EV ktere maji energii uchovanou v jine forme jako vodik, metan, a dalsi paliva, a vidis mnozi a hlavne vetsina automobilek dnes vidi tu budoucnost jen v EV