Porsche Mission E bude v roce 2019 realitou. Už známe první detaily!
Také Porsche míří do světa elektromobilů. Prvním takovým zástupcem ze Züffenhausenu bude sériová verze konceptu Mission E.
Porsche už dávno nenabízí jen sportovní vozy, do budoucna navíc chce svoji nabídku „nesportovních“ aut dále rozšířit. Cayenne, Macan a Panameru doplní automobil vycházející z více než dva roky starého konceptu Mission E. Bezmála dva roky před zahájením prodeje už na povrch vyplouvají detailní informace o této novince, která bude prvním sériovým elektromobilem od Porsche.
Mission E je vyvíjen výhradně jako elektřinou poháněný automobil, se spalovacími agregáty se v jeho případě vůbec nepočítá. K dispozici nicméně budou různé výkonové varianty, aby auto oslovilo širší spektrum zákazníků. Podobně to ostatně funguje i u Tesly, jejíž modely budou pro Mission E hlavními soupeři. Jednotlivé verze si přitom podle všeho uchovají dobře známá označení, základní model Carrera s výkonem okolo 300 kW tak mají doplnit modely Carrera S (cca 400 kW) a Turbo (500 kW).
K dispozici má být rychlé dobíjení, které baterie automobilu dobijí na 80 % jejich kapacity za pouhých 15 minut. Takové napětí má vydržet na ujetí až 450 kilometrů, s plně došťouchanými baterkami má Mission E zvládnout ujet asi 500 kilometrů. Zajímavostí pak má být dvoustupňová převodovka, většina elektromobilů si přitom vystačí s jednostupňovou.
V hierarchii modelů se Mission E co do velikosti zařadí pod Panameru. Charakterově ale generální ředitel Porsche Oliver Blume označuje novinku za vyplnění mezery mezi Panamerou a 911. Cenově se pak bude z důvodu stále drahé elektrické techniky pohybovat na úrovni Panamery. To by mohlo znamenat cenovku kolem 2,5 milionu korun.
Design bude přímo vycházet z konceptu Mission E, což potvrzují špionážní snímky prototypů auta a slova šéfa Porsche. Oliver Blume se nechal slyšet, že k nějakým změnám sice dojde, sériové auto ale bude hodně blízké konceptu z roku 2015. Konkrétně interiér byl se svým holografickým obrazem a dotykovým ovládáním hodně futuristický, a tak do puntíku se všemi jeho funkcemi do série patrně převzat nebude. Stejně tak proti sobě otevírané dveře nahradí konvenční pár.
A kdy že se auta dočkáme? Interní informace hovoří o zahájení prodeje do konce roku 2019. Nabídka se přitom bude postupně rozšiřovat, vedle verzí s pohonem všech kol mají být k dispozici i dvoukolky. V delším časovém horizontu by navíc mohla dorazit také další karosářská verze.
Automobilka přitom chystanému elektromobilu hodně věří. V souvislosti s jeho zahájením výroby má v Zuffenhausenu vzniknout na 1.000 nových pracovních pozic. Investice spjaté s produkcí dosáhnou asi 700 milionů eur, Porsche chystá novou montážní linku a motorárnu pro elektrické jednotky.