Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje novou službu, připravilo Uber pro vyvolené

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Stuttgartská automobilka si uvědomuje, že lidé v příštích desetiletích nebudou vlastnit auta tak, jak jsme zvyklí dnes. Proto se rozhodla připravit zajímavé alternativní služby.

Možná už jste slyšeli o službě zvané Porsche Passport. Německá značka ji zatím nabízí v Atlantě a v praxi jde o to, že vám je za měsíční poplatek od dvou do tří tisíc dolarů (43 až 65 tisíc korun) k dispozici vůz Porsche dle vašich představ. Součástí platby je pojištění a další důležité nezbytnosti. Auto vám je krátce po zadání pokynu v mobilní aplikaci přistaveno až před dům s plnou nádrží a když jej nepotřebujete, zase si jej odvezou.

Nyní Porsche přichází s další možností automobilové dopravy. Jde o jakousi alternativu k taxi službě, případně kontroverznímu Uberu. Projekt se jmenuje „Porsche on demand“ (Porsche na požádání) a funguje na dobře známém principu. Zájemce objedná vůz prostřednictvím mobilní aplikace. Vzápětí dorazí profesionální řidič proškolený v Porsche Experience Center na Silverstonu.

Služba má pro nás jednu jedinou vadu, automobilka ji zatím spouští jen v centru Londýna, o rozšíření do ostatních evropských zemí zatím neinformuje. Aktuálně flotila čítá 100 automobilů, včetně Panamery 4 E-Hybrid, Cayennu S E-Hybrid či Macanu. A vlastně to má ještě jeden háček: musíte být vlastníkem automobilu Porsche, případně prémiovým uživatelem společnosti Gett, jenž o koupi uvažuje.

Byť se sveze v novém luxusním voze, cena zůstává rozumná. Za putování po centru Londýna zaplatí 20 liber za jednu cestu, což v přepočtu dělá nějakých 587 korun. Částka za delší cesty mimo město už bude vypočítávána na základě konkrétních požadavků, přičemž objednavatel se ji dozví ještě před samotnou jízdou.

„Jsme rádi, že zákazníci mohou cestovat po centru Londýna ve vozech značky Porsche. Výsledky projektu budou požity při vývoji budoucí strategie o městské dopravě a sdílení aut. Budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu,“ uvádí Ragnar Schulte, generální ředitel marketingu Porsche. Dodal, že služba je aktuálně naplánována na šest měsíců.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)