Porsche Panamera: Interiér, bližší technické údaje a německé ceny
Nově zveřejněné fotografie konečně odhalují podobu interiéru. Porsche vzalo pojem „čtyřdveřové kupé“ doslovně a vytvořilo v sériovém modelu uspořádání, které jsme mohli dosud vidět zejména na různých konceptech. Po celé délce interiéru se táhne středová konzole, která odděluje cestující ve výslovně čtyřmístném interiéru.
Sportovně tvarovaný volant s tlustým věncem v autě značky Porsche nepřekvapí, stejně jako klasicky uspořádané ukazatele s dominantním otáčkoměrem uprostřed. Středový tunel je v prostoru mezi předními sedadly vyvýšený, takže řadicí páka, nebo volič převodovky PDK se nachází relativně vysoko a blízko v dosahu řidiče. Přední sedadla jsou sportovně tvarovaná s výraznými bočnicemi, velmi podobný design je použitý i u dvojice zadních oddělených sedadel. Cestující vzadu kromě středové konzole může oddělovat také sklopná loketní opěrka.
Porsche Panamera - srovnání rozměrů s konkurencí z nejlepší společnosti | |||
Značka | Porsche | Bentley | Maserati |
Model | Panamera | Continental Flying Spur | Quattroporte |
Délka [mm] | 4970 | 5290 | 5097 |
Šířka [mm] | 1931 | 1976 | 1895 |
Výška [mm] | 1418 | 1475 | 1438 |
Rozvor [mm] | 2920 | 3065 | 3064 |
V době zahájení prodeje se bude Panamera nabízet jen s osmiválcovými motory, a to celkem ve čtyřech konfiguracích. Základem bude Panamera S s atmosférickým 4,8 V8 o výkonu 294 kW (rovných 400 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá v této verzi 5,6 s, kombinovaná spotřeba je přitom přijatelných 12,5 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dokonce 10,8 l/100 km.
Panamera 4S má převodovku PDK už standardně. Díky pohonu všech kol je doba potřebná pro akceleraci na 100 km/h 5,0 s. „Daní“ za to je nárůst kombinované spotřeby o 0,3 l. Panamera Turbo bude mít standardně také PDK a pohon všech kol, dvě turba přidají motoru 100 koní navíc na výsledných 368 kW (500 k). Jízdní výkony dosahují téměř supersportovních hodnot – zrychlení za 4,2 s a nejvyšší rychlost 303 km/h. Kombinovaná spotřeba se přitom s 12,2 l/100 km drží stále na velmi dobré úrovni.
Jak atmosférický, tak přeplňovaný motor jsou vybaveny přímým vstřikováním a splňují emisní normu Euro 5. Modely s převodovkou PDK budou mít standardně funkci Auto Start Stop.
Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro německý trh | ||||
Model | Panamera S | Panamera S | Panamera 4S | Panamera Turbo |
Převodovka | man. | PDK | PDK | PDK |
Zdvihový objem [cm3] | 4806 | 4806 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW] | 294 | 294 | 294 | 368 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm] | 500 | 500 | 500 | 700 |
Max. rychlost [km/h] | 285 | 283 | 282 | 303 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,6 | 5,4 | 5,0 | 4,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,5 | 10,8 | 11,1 | 12,2 |
Emise CO2 [g/km] | 293 | 253 | 260 | 286 |
Cena pro Německo [Euro] | 94.575 | 94.575 | 102.251 | 135.154 |