Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Interiér, bližší technické údaje a německé ceny

Diskuze (69)
Porsche uvolňuje informace týkající se nového modelu Panamera po malých krůčcích. Nyní už víme, že v Německu bude prodej zahájen 12. září, známe technické údaje obou připravovaných motorizací a také jejich ceny.

Nově zveřejněné fotografie konečně odhalují podobu interiéru. Porsche vzalo pojem „čtyřdveřové kupé“ doslovně a vytvořilo v sériovém modelu uspořádání, které jsme mohli dosud vidět zejména na různých konceptech. Po celé délce interiéru se táhne středová konzole, která odděluje cestující ve výslovně čtyřmístném interiéru.

Sportovně tvarovaný volant s tlustým věncem v autě značky Porsche nepřekvapí, stejně jako klasicky uspořádané ukazatele s dominantním otáčkoměrem uprostřed. Středový tunel je v prostoru mezi předními sedadly vyvýšený, takže řadicí páka, nebo volič převodovky PDK se nachází relativně vysoko a blízko v dosahu řidiče. Přední sedadla jsou sportovně tvarovaná s výraznými bočnicemi, velmi podobný design je použitý i u dvojice zadních oddělených sedadel. Cestující vzadu kromě středové konzole může oddělovat také sklopná loketní opěrka.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s konkurencí z nejlepší společnosti
ZnačkaPorscheBentleyMaserati
ModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Délka [mm]497052905097
Šířka [mm]193119761895
Výška [mm]141814751438
Rozvor [mm]292030653064

V době zahájení prodeje se bude Panamera nabízet jen s osmiválcovými motory, a to celkem ve čtyřech konfiguracích. Základem bude Panamera S s atmosférickým 4,8 V8 o výkonu 294 kW (rovných 400 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá v této verzi 5,6 s, kombinovaná spotřeba je přitom přijatelných 12,5 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dokonce 10,8 l/100 km.

Panamera 4S má převodovku PDK už standardně. Díky pohonu všech kol je doba potřebná pro akceleraci na 100 km/h 5,0 s. „Daní“ za to je nárůst kombinované spotřeby o 0,3 l. Panamera Turbo bude mít standardně také PDK a pohon všech kol, dvě turba přidají motoru 100 koní navíc na výsledných 368 kW (500 k). Jízdní výkony dosahují téměř supersportovních hodnot – zrychlení za 4,2 s a nejvyšší rychlost 303 km/h. Kombinovaná spotřeba se přitom s 12,2 l/100 km drží stále na velmi dobré úrovni.

Jak atmosférický, tak přeplňovaný motor jsou vybaveny přímým vstřikováním a splňují emisní normu Euro 5. Modely s převodovkou PDK budou mít standardně funkci Auto Start Stop.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro německý trh
ModelPanamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Převodovkaman.PDKPDKPDK
Zdvihový objem [cm3]4806480648064806
Válce/ventily8/48/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW]294294294368
Nejvyšší toč. mom. [Nm]500500500700
Max. rychlost [km/h]285283282303
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,65,45,04,2
Komb. spotřeba [l/100 km]12,510,811,112,2
Emise CO2 [g/km]293253260286
Cena pro Německo [Euro]94.57594.575102.251135.154

Diskuze (69)
16. 2. 2009 18:39
Re: Tomuto sa dá len zatlieskať.
tak svihadla v zadu to asi mit nebude...
14. 2. 2009 17:06
Tomuto sa dá len zatlieskať.
Klobúk dolu, v Porsche to jednoducho funguje. Keď si vezmem, že za tri melóny mám štvorkolku s perfekným motorom, prevodovkou a mám Porsche, ani by ma nenapadlo sa pozerať po nejakom Amg S-ku, CLS-ku, 7-minovom Bavore a pod. Chcel by som samozrejme vedieť špecifikáciu základnej výbavy a vnútorné vypracovanie v základnej cene, lebo tie fotky sú perfektné. Najprv sa mi zdalo moc tlačítok na stredovom tuneli ale všetko je logicky rozmiestnené, proste paráda. Ak k tomu prirátam spoľahlivosť Porsche modelov tak v luxusnej triede je to môj jasný favorit. A že Porsche je len pre vybraných. Už to dávno neplatí.
Avatar - Ham.
14. 2. 2009 16:30
Kdo umí ten umí,
kdo neumí ten čumí. M5 si lehce crvnkla do gatí, quattroporte odešlo na střídačku.
Avatar - Ghostyx
14. 2. 2009 02:01
Re: s PDK
Videl jsem to. Odpoved je jednoducha. Nemuzes srovnavat Panameru s lehkou 911, jednak je o dost tezsi a jednak je o dost vetsi a to ve vsech smerech nez ta 911 a to se rekl bych na spotrebe projevi o ty 3-4 L navic. ;-) Nepochybuji, ze ty PDK-cka jsou vynikajici prevodovky, ale holt fyzika je neuprosna, cim tezsi a vetsi autak (v pripade SUV i cim vyssi), tim vyssi je absolutni spotreba a to pri uziti maprosto stejneho motoru a techniky... :-)
13. 2. 2009 23:24
Re: KLADIVO NA ŠVORCÁKY
Prej charisma... Koule se tomu říká! >:D >:D