Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny

David Bureš
Diskuze (56)
Nová karosářská varianta Porsche Panamera je k dispozici v pěti motorizacích. Základem je zážehový šestiválec s 243 kW.

Porsche Panamera se v druhé generaci dočkala druhé karosářské verze, fastback doplnil kombík. Model pojmenovaný Porsche Sport Turismo jsme poprvé viděli na letošním ženevském autosalonu, přičemž nyní se vůz konečně dočkal českého ceníku. Ceny začínají na částce 2.730.000 Kč.

Částka se vztahuje na verzi pojmenovanou Panamera 4, pod jejíž kapotou pracuje přeplňovaný třílitrový šestiválec z Audi S5, který je však v tomto případě naladěn na výkon 243 kW. Motor je stejně jako ostatní modely standardně kombinován s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou s osmi stupni.

Příplatek za praktičtější karoserii se zavazadelníkem o objemu 520 litrů a interiérem s koncepcí 4+1 přitom není z nejnižších. V případě základního modelu Panamera 4 činí 110.000 korun.

Video se připravuje ...

A jakou výbavu k vozu dostanete? V základu nechybí hudební systém s deseti reproduktory o výkonu 150 W, elektricky ovládané víko zavazadelníku, parkovací čidla vpředu a vzadu, tempomat nebo osm airbagů. Dále je standardem automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla, 19palcová kola nebo multimediální systém včetně navigace.

Připlatit si lze za LED matrix světlomety (+56.860 Kč), automatické dovírání dveří (+19.860,-), hudební systém Burmester s 3D zvukem a 21 reproduktory o výkonu 1455 W (+190.830,-), ale klidně i elektricky výsuvné tažné zařízení (+37.050,-). Jízdní vlastnosti zase mohou vylepšit karbon-keramické brzdy (+252.800,-), natáčení zadní nápravy (+57.910,-) nebo adaptivní vzduchový podvozek (+60.420 korun).

Vedle základního šestiválce jsou k dispozici další čtyři varianty. Panameru 4S pohání 2,9litrový zážehový šestiválec s dvěma turby o výkonu 324 kW, zatímco Panamera 4S Diesel má pod kapotou naftový osmiválec biturbo s 310 kW. Panamera 4 E-Hybrid je plug-in hybrid kombinující elektromotor s 2,9litrovým šestiválcem o celkovém výkonu 340 kW, zatímco za vrcholné provedení v tuto chvíli slouží Panamera Turbo s čtyřlitrovým osmiválcem biturbo o výkonu 404 kW.

Porsche Panamera Sport Turismo – ceny na českém trhu
VerzePanamera 4Panamera 4SPanamera 4S DieselPanamera 4 E-HybridPanamera Turbo
Zdvihový objem [cm3]29952894395628943996
Válce/ventily6/46/48/46/48/4
Největší výkon [kW/min]243/5400-6400324/5650-6600310/3500-5000340/6000404/
5750-6000
Točivý moment [N.m/min]450/1340-4900550/1750-5500850/1000-3250700/-770/
1960-4500
Převodovka8DS8DS8DS8DS8DS
Max. rychlost [km/h]259286282275304
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,5 (5,3*)4,4 (4,2*)4,5 (4,3*)4,6*3,8 (3,6*)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,88,26,72,59,4
Základní cena [Kč]2.730.0003.350.0003.460.0003.130.0004.410.000
*S paketem Sport Chrono

David Bureš
Diskuze (56)
3. 5. 2017 20:27
Re: 150W audia
Na automobilových systémech je zajímavé, že si za těch šest tisíc euro, nebo kolik stojí, nic moc z jejich normální nabídky pro domácnost nekoupíš. O tom levnějším systému za 800 €, nebo kolik, ani nemluvím.

Když jsi zapálený do značky, máš doma pěkný systém, asi není co řešit.
Avatar - Zappa
3. 5. 2017 15:15
Re: 150W audia
náš kolega Maxi je magor do Burmestera!
ten uz má snaď tretie auto za sebou s jeho aparatom
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2017 13:32
Re: 150W audia
Dieter Burmester fakt umí, teda uměl [odkaz] Auta popravdě hlavně Panameru vozil i na výstavy a vždycky se sám zúčastňoval a převáděl. Byl i hned někdy v porevolučních letech v Praze = tady pochopitelně obchody nic moc [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2017 13:24
Re: 150W audia
Japonský Audio Note Ongaku což je stereo koncák má 2x27 jak správně píšeš [odkaz]

Já mluvil o Ongaku integrovanym zesilovači z britský větve = Ongaku je nejlepší integráč, má 2x18 W [odkaz]

Domácí kino bych postavil jinak ale jinak :yes: :yes: :-)
3. 5. 2017 12:51
Re: 150W audia
RMS výkon (tedy kvadratický průměr výkonů) sice můžeš spočítat, ale nemá snad žádné praktické využití. Tohle označení vzniklo myslím z toho, že se výkon (průměrný, do čistě odporové zátěže) počítal z RMS napětí (P = Urms2 / R). Takže se to začalo zkracovat jako RMS výkon.

Všimni si, že i na wiki mluví o efektivním (RMS) napětí a proudu, ale průměrném výkonu:

Efektivní hodnota střídavého proudu (Ief) je rovna hodnotě stejnosměrného proudu, který by při průchodu odporovou zátěží dával stejný průměrný výkon.

Efektivní hodnota střídavého napětí (Uef) je rovna hodnotě stejnosměrného napětí, které by při přiložení na odporovou zátěž dávalo stejný průměrný výkon.