Test Auto.cz

Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné

19.12. 2016
Verdikt
 

Aktuální vrchol nové generace kupé střední třídy od Audi pohání šestiválec. Nové S5 jezdí parádně, chybí mu ale jiskra.

Sportovní kupé na evropských trzích možná už nejsou tak prodejně důležitá jako kdysi, pro luxusní výrobce ale stále hrají důležitou roli z hlediska image. Proto třeba kupé střední třídy nechybí v nabídce Audi, BMW ani Mercedesu. Zástupce Ingolstadtu letos dorazil na trh v nové generaci, a tak je příhodná doba na to jej vyzkoušet.

Kupé je přitom vůbec prvním zástupcem druhé generace řady A5. České ceny má už i pětidveřové A5 Sportback, jehož první kusy mají na trh dorazit na začátku příštího roku, zatímco kabriolet dorazí až v březnu 2017. Hned při zahájení prodeje kupé je k dispozici i sportovní varianta S5, která se před příchodem RS 5 stává vrcholnou formou vozu. A právě tento model s třílitrovým šestiválcem pod kapotou jsme vyzkoušeli.

Nudný? Ano, ale zároveň pohledný

Audi bylo vždy známé jako automobilka, která své vozy mění jen jemně a nijak revolučně. A to přesně platí i pro novou S5, kterou byste si klidně mohli splést s předchůdcem. Jenže to byl přesně plán designérů. Stávající generace se i po letech na trhu líbila, a tak vsadili na evoluci tvarů.

Zároveň ale bližší pohled ukazuje, že se při práci rozhodně nenudili. Vnější zpětná zrcátka se z A sloupků přesunula na dveře, na bocích se objevila výraznější linka, zatímco příď ozdobila ostřeji řezaná maska single frame a užší, pětiúhelníkové světlomety. Naopak záď je prakticky shodná, jen koncová světla jsou tenčí. Model S5 se pak proti konvenčním verzím liší jen decentními úpravami. Mohutná křídla a výrazný bodykit tu nečekejte, tady jde jen o jemně zvýrazněný nárazník, svébytné lišty v masce chladiče nebo decentní difusor a hned čtyři koncovky výfuku na zádi.

Musím se přiznat, že když jsem novou S5 viděl poprvé, moc mě tvarově nenadchla. I přes výraznější tvary nadále působila nudně, příď s nízko uloženou maskou chladiče mi přišla poněkud neforemná, jednoduše řešené hlavní světlomety bych vyměnil za ty nápaditěji tvarované z A4. Jenže stačil týden a já kouzlo S5 objevil. Je to prostě jedno z těch nenápadných aut, které se zalíbí až časem. A co víc, ta ostře řezaná a zároveň elegantní záď stojí opravdu za to už od prvního pohledu.

Výtečné materiály a bohatá výbava

To uvnitř jsem se zabydlel hned na první dobrou. Sportovní sedadla perfektně obejmou tělo, zároveň jsou ale dostatečně pohodlná i na delších cestách, čemuž pomáhá i nastavitelná délka sedáku, vyhřívání nebo masážní funkce. Kvalit masáže konkurenčního Mercedesu sice nedosahuje, rozhodně ale potěší. Jedinou kritikou je tak fakt, že bych si přál posunout sedačku ještě trochu níže. Vím, že tohle není ryzí sporťák, ale gran turismo, přesto bych raději zvolil ještě sportovnější pozici.

Pohled na palubní desku pak dokazuje, že je koncepce kabiny převzata z A4. Minimalistické řešení je přitom nejen hezké na pohled, ale také jednoduché na ovládání. Řidič se uvnitř rychle zabydlí a už po pár kilometrech nemusí přemýšlet, kde co najde. Kdybych chtěl být hodně kritický, poukázal bych na tlačítko startující motor umístěné na středovém tunelu příliš vpředu a na tlačítka kolem otočného ovladače multimediálního systému MMI. Tlačítka pro návrat o jeden stupeň v menu a pro návrat na domovskou stránku bych prohodil nebo přesunul, před kolečkem nejsou moc po ruce.

obrázek [600 x 404]  

To jsou ale jen malichernosti, protože jinak je to jedna velká paráda. Přístrojový štít byl v našem případě tvořen digitálním displejem (tzv. Audi virtual cockpit za 7.200 Kč), který u S5 nabízí speciální grafiku s centrálně umístěným otáčkoměrem doplněným o tachometr s digitálními číslovkami. Na TFT obrazovce s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů opravdu není co kritizovat. Zobrazení je naprosto jasné a ostré, ovládání přehledné. Jen škoda, že se kraje obrazovky ve tmě odrážejí v čelním skle. To sportovní volant s dole zploštěným věncem je bez chybičky, řidič jej bude držet opravdu rád. Jen ta tlačítka pro manuální řazení by mohla být o něco větší.

Perfektní zpracování a vybrané materiály jsou pro Audi samozřejmostí a S5 kupé není výjimkou. Poznámku ale máme, v testovaném voze v zadní části kabiny něco vrzalo. Nepochybně se jednalo jen o chybu konkrétního exempláře, ve voze dříve zkoušeném na mezinárodní jízdní prezentaci bylo všechno v pořádku.

Mnoho z těch parádních detailů ale nedostanete jen tak, Audi si za ně nechá zaplatit. Karbonový dekor tak přijde na 12.900 korun, detaily v umělé kůži na 8.300 Kč a sedačky v Nappa kůži na 25.800 korun. To samé platí i pro v mainstreamu leckdy samozřejmé prvky. I v S5 se musí připlácet za tempomat (8.600 Kč) nebo dešťový senzor (3.600 Kč). To u auta se základní cenovkou 1,73 milionu korun opravdu nepotěší...

Na druhou stranu příplatkové prvky skutečně fungují – head-up displej promítá informace přímo na čelní sklo, a to jasně a ostře, parkovací kamery sledující dění před a za vozem mají perfektní obraz, adaptivní tempomat jemně reaguje na provoz před vámi a adaptivní diodové Matrix světlomety spolehlivě zhasínají, aby neoslňovaly protijedoucí řidiče. A právě tahle kvalita dnes bývá zásadním rozdílem mezi mainstreamem a prémií.

Nástup dozadu usnadňují dlouhatánské dveře, které jsou zároveň důvodem, proč auto disponuje podavači bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce. Prostoru vzadu není právě přehršel, se svými 183 centimetry jsem měl jen minimální rezervy před koleny i nad hlavou. Když však přihlédneme k tomu, že se jedná o kupé, zjistíme, že to vlastně není špatné. Vzadu si totiž dokážu představit i cestu na delších cestách.

Co by si však S5 zasloužila, jsou větší odkládací prostory – do kapes ve dveřích, ani do prostoru pod středovou loketní opěrkou se toho moc nevejde. Naopak se zavazadelníkem není nejmenší problém. Jeho objem činí 465 litrů, což je více než u konkurence (BMW 4 Coupé nabízí 445 litrů a Mercedes C kupé jen 400 litrů). S5 objem nahání hlavně délkou, po sklopení zadních sedadel navíc nevznikne žádný schod. Výhodou jsou pak i pravidelné tvary nebo vak na lyže. Pod podlahou je navíc prostor i pro standardně dodávanou dojezdovou rezervu. Jen ten vstupní otvor samozřejmě není zázračný. S cestou na dovolenou ve dvou si ale S5 poradí naprosto perfektně, a přesně to se od něj čeká.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi S5 Coupé

Cena v základní výbavě: 1 727 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 324 000 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace, MMI rádio plus s 7“ barevným displejem, palubní počítač, bluetooth, elektricky nastavitelná sportovní přední sedadla s vyhříváním, Audi sound system, diodové světlomety, multifunkční kožený volant, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, 18palcová litá kola, sportovní podvozek, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, rezervní kolo.

Výbava testovaného vozu:Modrý lak Navarra (+30.600,-), dynamické servořízení (+28.600,-), sportovní podvozek s adaptivními tlumiči (+28.000,-), multifunkční sportovní volant plus (+3.300,-), bezrámové vnitřní zpětné zrcátko (+5.000,-), dekorace karbon Atlas (+12.900,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+6.500,-), prvky interiéru v umělé kůži – spodní část středové konzole, opěrky rukou ve dveřích (+8.300,-), světelný a dešťový senzor (+3.600,-), třízónová automatická klimatizace (+19.600,-), kuřácké provedení (+1.500,-), Audi virtual cockpit – digitální kaplička s přístroji s úhlopříčkou 12,3“ (+7.200,-), hudební systém Bang & Olufsen s 3D zvukem (+32.600,-), Audi phone box s bezdrátovým nabíjením telefonů (+9.800,-), systém quattro se sportovním diferenciálem (+38.600,-), head-up displej (+28.000,-), sportovní sedadla vpředu v čalounění Nappa kůží (+25.800,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, rozpoznávání dopravních značek, automatické brzdění (+46.900,-), asistenční paket City a Parking – hlídání mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací kamera, varování při vystupování, parkovací asistent (+50.100,-), navigace MMI plus včetně MMI touch (+73.500,-), 19palcová kola Cavo (+41.500,-), LED Matrix světlomety (+20.300,-), paket odkládacích prostor – síť na zadní straně předních sedadel, loketní opěrka vzadu s držákem na nápoje, síť v zavazadelníku, uzamykatelná přihrádka před spolujezdcem (+5.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+2.900,-), Audi hold assist (+2.300,-), Audi smartphone interface – propojení vozu s chytrým telefonem (+11.500,-), zatmavená zadní skla (+12.000,-), pneumatická bederní opěrka s masážní funkcí (+14.000,-).

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
Technické údaje
Motor Audi S5 Coupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.3
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 500
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4692
b) šířka (mm): 1846
c) výška (mm): 1368
d) rozvor (mm): 2765
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Audi S5 Sportback na českém trhu za 1,509 milionu Kč Audi S5 Sportback na českém trhu za 1,509 milionu Kč

Audi S5 Sportback, nejvýkonnější provedení pětidveřového…

Audi S5 Sportback dostane šestiválec 3,0 TFSI, osmiválec 4,2 FSI zůstává v S5 Coupé Audi S5 Sportback dostane šestiválec 3,0 TFSI, osmiválec 4,2 FSI zůstává v S5 Coupé

Audi společně s modelem A5 Sportback uvede jeho výkonnou…

 



 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

Tenisová rivalita za hranou: míčkem do hlavy, urážky soupeře a pohrdání

Tenisová rivalita za hranou: míčkem do hlavy, urážky…

Sport gentlemanů. Tímto honosným titulem se od svých historických počátků pyšní tenis. Ne každý však dokáže…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…