Test Auto.cz

Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné

19.12. 2016
Verdikt
 

Aktuální vrchol nové generace kupé střední třídy od Audi pohání šestiválec. Nové S5 jezdí parádně, chybí mu ale jiskra.

Sportovní kupé na evropských trzích možná už nejsou tak prodejně důležitá jako kdysi, pro luxusní výrobce ale stále hrají důležitou roli z hlediska image. Proto třeba kupé střední třídy nechybí v nabídce Audi, BMW ani Mercedesu. Zástupce Ingolstadtu letos dorazil na trh v nové generaci, a tak je příhodná doba na to jej vyzkoušet.

Kupé je přitom vůbec prvním zástupcem druhé generace řady A5. České ceny má už i pětidveřové A5 Sportback, jehož první kusy mají na trh dorazit na začátku příštího roku, zatímco kabriolet dorazí až v březnu 2017. Hned při zahájení prodeje kupé je k dispozici i sportovní varianta S5, která se před příchodem RS 5 stává vrcholnou formou vozu. A právě tento model s třílitrovým šestiválcem pod kapotou jsme vyzkoušeli.

Nudný? Ano, ale zároveň pohledný

Audi bylo vždy známé jako automobilka, která své vozy mění jen jemně a nijak revolučně. A to přesně platí i pro novou S5, kterou byste si klidně mohli splést s předchůdcem. Jenže to byl přesně plán designérů. Stávající generace se i po letech na trhu líbila, a tak vsadili na evoluci tvarů.

Zároveň ale bližší pohled ukazuje, že se při práci rozhodně nenudili. Vnější zpětná zrcátka se z A sloupků přesunula na dveře, na bocích se objevila výraznější linka, zatímco příď ozdobila ostřeji řezaná maska single frame a užší, pětiúhelníkové světlomety. Naopak záď je prakticky shodná, jen koncová světla jsou tenčí. Model S5 se pak proti konvenčním verzím liší jen decentními úpravami. Mohutná křídla a výrazný bodykit tu nečekejte, tady jde jen o jemně zvýrazněný nárazník, svébytné lišty v masce chladiče nebo decentní difusor a hned čtyři koncovky výfuku na zádi.

Musím se přiznat, že když jsem novou S5 viděl poprvé, moc mě tvarově nenadchla. I přes výraznější tvary nadále působila nudně, příď s nízko uloženou maskou chladiče mi přišla poněkud neforemná, jednoduše řešené hlavní světlomety bych vyměnil za ty nápaditěji tvarované z A4. Jenže stačil týden a já kouzlo S5 objevil. Je to prostě jedno z těch nenápadných aut, které se zalíbí až časem. A co víc, ta ostře řezaná a zároveň elegantní záď stojí opravdu za to už od prvního pohledu.

Výtečné materiály a bohatá výbava

To uvnitř jsem se zabydlel hned na první dobrou. Sportovní sedadla perfektně obejmou tělo, zároveň jsou ale dostatečně pohodlná i na delších cestách, čemuž pomáhá i nastavitelná délka sedáku, vyhřívání nebo masážní funkce. Kvalit masáže konkurenčního Mercedesu sice nedosahuje, rozhodně ale potěší. Jedinou kritikou je tak fakt, že bych si přál posunout sedačku ještě trochu níže. Vím, že tohle není ryzí sporťák, ale gran turismo, přesto bych raději zvolil ještě sportovnější pozici.

Pohled na palubní desku pak dokazuje, že je koncepce kabiny převzata z A4. Minimalistické řešení je přitom nejen hezké na pohled, ale také jednoduché na ovládání. Řidič se uvnitř rychle zabydlí a už po pár kilometrech nemusí přemýšlet, kde co najde. Kdybych chtěl být hodně kritický, poukázal bych na tlačítko startující motor umístěné na středovém tunelu příliš vpředu a na tlačítka kolem otočného ovladače multimediálního systému MMI. Tlačítka pro návrat o jeden stupeň v menu a pro návrat na domovskou stránku bych prohodil nebo přesunul, před kolečkem nejsou moc po ruce.

obrázek [600 x 404]  

To jsou ale jen malichernosti, protože jinak je to jedna velká paráda. Přístrojový štít byl v našem případě tvořen digitálním displejem (tzv. Audi virtual cockpit za 7.200 Kč), který u S5 nabízí speciální grafiku s centrálně umístěným otáčkoměrem doplněným o tachometr s digitálními číslovkami. Na TFT obrazovce s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů opravdu není co kritizovat. Zobrazení je naprosto jasné a ostré, ovládání přehledné. Jen škoda, že se kraje obrazovky ve tmě odrážejí v čelním skle. To sportovní volant s dole zploštěným věncem je bez chybičky, řidič jej bude držet opravdu rád. Jen ta tlačítka pro manuální řazení by mohla být o něco větší.

Perfektní zpracování a vybrané materiály jsou pro Audi samozřejmostí a S5 kupé není výjimkou. Poznámku ale máme, v testovaném voze v zadní části kabiny něco vrzalo. Nepochybně se jednalo jen o chybu konkrétního exempláře, ve voze dříve zkoušeném na mezinárodní jízdní prezentaci bylo všechno v pořádku.

Mnoho z těch parádních detailů ale nedostanete jen tak, Audi si za ně nechá zaplatit. Karbonový dekor tak přijde na 12.900 korun, detaily v umělé kůži na 8.300 Kč a sedačky v Nappa kůži na 25.800 korun. To samé platí i pro v mainstreamu leckdy samozřejmé prvky. I v S5 se musí připlácet za tempomat (8.600 Kč) nebo dešťový senzor (3.600 Kč). To u auta se základní cenovkou 1,73 milionu korun opravdu nepotěší...

Na druhou stranu příplatkové prvky skutečně fungují – head-up displej promítá informace přímo na čelní sklo, a to jasně a ostře, parkovací kamery sledující dění před a za vozem mají perfektní obraz, adaptivní tempomat jemně reaguje na provoz před vámi a adaptivní diodové Matrix světlomety spolehlivě zhasínají, aby neoslňovaly protijedoucí řidiče. A právě tahle kvalita dnes bývá zásadním rozdílem mezi mainstreamem a prémií.

Nástup dozadu usnadňují dlouhatánské dveře, které jsou zároveň důvodem, proč auto disponuje podavači bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce. Prostoru vzadu není právě přehršel, se svými 183 centimetry jsem měl jen minimální rezervy před koleny i nad hlavou. Když však přihlédneme k tomu, že se jedná o kupé, zjistíme, že to vlastně není špatné. Vzadu si totiž dokážu představit i cestu na delších cestách.

Co by si však S5 zasloužila, jsou větší odkládací prostory – do kapes ve dveřích, ani do prostoru pod středovou loketní opěrkou se toho moc nevejde. Naopak se zavazadelníkem není nejmenší problém. Jeho objem činí 465 litrů, což je více než u konkurence (BMW 4 Coupé nabízí 445 litrů a Mercedes C kupé jen 400 litrů). S5 objem nahání hlavně délkou, po sklopení zadních sedadel navíc nevznikne žádný schod. Výhodou jsou pak i pravidelné tvary nebo vak na lyže. Pod podlahou je navíc prostor i pro standardně dodávanou dojezdovou rezervu. Jen ten vstupní otvor samozřejmě není zázračný. S cestou na dovolenou ve dvou si ale S5 poradí naprosto perfektně, a přesně to se od něj čeká.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi S5 Coupé

Cena v základní výbavě: 1 727 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 324 000 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace, MMI rádio plus s 7“ barevným displejem, palubní počítač, bluetooth, elektricky nastavitelná sportovní přední sedadla s vyhříváním, Audi sound system, diodové světlomety, multifunkční kožený volant, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, 18palcová litá kola, sportovní podvozek, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, rezervní kolo.

Výbava testovaného vozu:Modrý lak Navarra (+30.600,-), dynamické servořízení (+28.600,-), sportovní podvozek s adaptivními tlumiči (+28.000,-), multifunkční sportovní volant plus (+3.300,-), bezrámové vnitřní zpětné zrcátko (+5.000,-), dekorace karbon Atlas (+12.900,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+6.500,-), prvky interiéru v umělé kůži – spodní část středové konzole, opěrky rukou ve dveřích (+8.300,-), světelný a dešťový senzor (+3.600,-), třízónová automatická klimatizace (+19.600,-), kuřácké provedení (+1.500,-), Audi virtual cockpit – digitální kaplička s přístroji s úhlopříčkou 12,3“ (+7.200,-), hudební systém Bang & Olufsen s 3D zvukem (+32.600,-), Audi phone box s bezdrátovým nabíjením telefonů (+9.800,-), systém quattro se sportovním diferenciálem (+38.600,-), head-up displej (+28.000,-), sportovní sedadla vpředu v čalounění Nappa kůží (+25.800,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, rozpoznávání dopravních značek, automatické brzdění (+46.900,-), asistenční paket City a Parking – hlídání mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací kamera, varování při vystupování, parkovací asistent (+50.100,-), navigace MMI plus včetně MMI touch (+73.500,-), 19palcová kola Cavo (+41.500,-), LED Matrix světlomety (+20.300,-), paket odkládacích prostor – síť na zadní straně předních sedadel, loketní opěrka vzadu s držákem na nápoje, síť v zavazadelníku, uzamykatelná přihrádka před spolujezdcem (+5.500,-), ambientní osvětlení interiéru (+2.900,-), Audi hold assist (+2.300,-), Audi smartphone interface – propojení vozu s chytrým telefonem (+11.500,-), zatmavená zadní skla (+12.000,-), pneumatická bederní opěrka s masážní funkcí (+14.000,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor Audi S5 Coupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 260 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1370 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.3
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 500
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4692
b) šířka (mm): 1846
c) výška (mm): 1368
d) rozvor (mm): 2765
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Audi S5 Sportback na českém trhu za 1,509 milionu Kč Audi S5 Sportback na českém trhu za 1,509 milionu Kč

Audi S5 Sportback, nejvýkonnější provedení pětidveřového…

Audi S5 Sportback dostane šestiválec 3,0 TFSI, osmiválec 4,2 FSI zůstává v S5 Coupé Audi S5 Sportback dostane šestiválec 3,0 TFSI, osmiválec 4,2 FSI zůstává v S5 Coupé

Audi společně s modelem A5 Sportback uvede jeho výkonnou…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…