Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
17 Fotogalerie

Porsche 918 Spyder: Sériový model za 645.000 Euro v září 2013

Porsche začalo oficiálně přijímat objednávky na Porsche 918 Spyder. Čekání na sériový model má zkrátit speciální série modelu 911 Turbo S.

Hvězda loňského autosalonu v Ženevě Porsche 918 Spyder se dočká sériové podoby automobilka začala přijímat objednávky. Zájemci o supersport s hybridním pohonem si musí připravit 645.000 Euro bez daně (zhruba 15.835.000,- Kč) a obrnit se trpělivostí.

Oficiální tisková zpráva kromě ceny uvádí i zahájení výroby, které je naplánováno na 18. září 2013, což je v americkém zápisu tohoto data 9/18. První Porsche 918 Spyder má být majiteli předáno v listopadu 2013.

Produkce supersportu má být omezena na 918 vozů. Budoucí majitelé se mohou těšit na design, který vychází z linií Carrery GT a Porsche 917, ale zároveň se nebude příliš vzdalovat konceptu z roku 2010. Na rozdíl od něj sériový model, jehož základem bude monokok z uhlíkových vláken, dostane manuálně odnímatelné střešní panely, které bude možné uložit v přídí v zavazadlovém prostoru.

Sériové Porsche 918 Spyder bude stejně jako koncept plug-in hybrid. Před jeho zadní nápravou má pracovat vidlicový osmiválec s objemem přes 4,0 litru a výkonem přes 368 kW (500 k). Tento motor bude mít tedy větší objem než v konceptu, v němž byl osmiválec o objemu 3,4 litru, ale i u sériového modelu se bude jednat o evoluci pohonné jednotky ze závodního speciálu Porsche RS Spyder pro třídu LMP2.

S atmosférickým zážehovým osmiválcem bude spolupracovat sedmistupňová dvouspojková převodovka, jejímž prostřednictvím budou poháněna kola zadní nápravy.

Kromě osmiválce má Porsche 918 ve svých útrobách ukrývat i dva elektromotory, které poskytnou výkon 160 kW (218 k). Stejně jako v konceptu i u sériového modelu bude jeden u přední a druhý u zadní nápravy. Potřebnou elektrickou energii jim dodají kapalinou chlazené lithium-iontové baterie. K jejich dobíjení bude možné využít i běžnou elektrickou síť. Na plnou kapacitu se dobijí za tři hodiny a mají umožnit jízdu čistě na elektřinu až do vzdálenosti 25 km/h.

Porsche 918 Spyder má dosahovat maximální rychlosti 320 km/h, akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 s a díky elektromotorů má mít v kombinovaném cyklu NEDC spotřebu paliva pouhé 3,0 l na 100 km/h. Pouze s využitím elektromotorů má dosahovat maximální rychlosti 150 km/h. Automobilka Porsche prozatím uvádí stejné výkonu jako při loňské premiéře konceptu.

Zákazníkům, kteří si nyní Porsche 918 Spyder objednají, má čekání na jejich nový supersport zkrátit limitovaná série Porsche 911 Turbo S Edition 918 Spyder. Automobilka uvádí, že těchto vozů vznikne jen 918 a především kombinací barev mají odkazovat na připravovaný model.

K charakteristickým prvkům této limitované série patří doplňky v jasně zelené barvě, o níž Porsche hovoří jako o barvě kyseliny. Na exteriéru je použita na brzdové třmeny, část vnějších zpětných zrcátek, nápis na dveřích a písmeno S na kapotě motoru. V interiéru je ve stejném odstínu obšití sedadel, volantu, palubní desky, výplní dveří a koberců. Na víku odkládací přihrádky je umístěna plaketa se sériovým číslem vozu.

Speciální limitovaná edice má stejnou techniku i výbavu jako standardní Porsche 911 Turbo S. Kupé i kabriolet tak pohání dvojicí turbodmychadel přeplňovaný plochý šestiválec, který z objemu 3,8 litru poskytuje výkon 390 kW (530 k) a točivý moment 700 Nm.

Porsche přijímá objednávky na 911 Turbo S Edition 918 Spyder stejně jako na sériový supersport již nyní a dodávky prvních vozů majitelům budou zahájeny v červnu letošního roku. Cena kupé je stanovena na 173.241 Euro (okolo 4.253.000,- Kč) a kabriolet přijde na 184.546 Euro (přibližně 4.530.000,- Kč). Obě ceny jsou tentokrát včetně DPH.