Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo S se představí v Ženevě. Zvládne sprint 0-100 km/h za 3,3 s

Diskuze (18)
Na ženevském autosalonu se představí nové Porsche 911 Turbo S. Jeho motor proti Turbu posílí o 22 kW na 390 kW, dostane dvouspojkovou převodovku a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,3 sekundy.

Titulu nejrychlejší Porsche se na jaře dostane novému 911 Turbo S. Tak jako v případě generací 993 a 996, i závěrečné roky kariéry řady 997 obohatí výkonnější varianta modelu Turbo, která se bude moci pochlubit nejlepší hodnotou zrychlení mezi všemi 911.

Na tradici 911 Turbo S z let 1998 a 2004 proto naváže další vydání z roku 2010. Od 911 Turbo se Turbo S bude lišit především vyšším výkonem: ten naroste z 368 na 390 kW (530 k). Za navýšením maxima stojí vyšší plnící tlak turbodmychadel – 1,2 baru místo 1 bar u Turba. Přenos hnacího momentu na všechna čtyři kola zajistí sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Zájemci o 911 Turbo S se navíc mohou těšit na výrazně rozšířenou funkční výbavu. V ní nechybí Porsche Torque Vectoring (kombinace zadního mechanického samosvorného diferenciálu a přibrzďování kol v zatáčkách), paket Sport Chrono Turbo včetně launch control nebo keramické brzdy PCCB. Za všechny tyto položky je u 911 Turbo nutné připlácet.

Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 Turbo S za 3,3 sekundy, což je o 0,4 s lepší hodnota než u 911 Turbo s manuální převodovkou (911 Turbo PDK Sport Chrono potřebuje 3,4 s). Zrychlení z 0 na 200 km/h zabere 911 Turbo S 10,8 sekundy a maximální rychlosti dosáhne při 315 km/h.

Kola jsou 19palcová RS Spyder s centrální maticí. Výbava 911 Turbo S dále zahrnuje adaptivní sportovní sedadla, přisvěcení do zatáček, tempomat, CD/DVD měnič, zabezpečovací systém Porsche Vehicle Tracking System nebo dvoubarevné čalounění kůží (černá/krémová nebo černá/modrá)

Cena pro Německo je stanovena na 173.241 Euro (asi 4,55 milionu Kč) za 911 Turbo S a 184.546 Euro (asi 4,85 milionu Kč) za 911 Turbo S Cabriolet. Prodej bude zahájen v květnu 2010.

Porsche 911 - technická data vybraných verzí 4x4
ModelCarrera 4Carrera 4STurboTurbo S
Převodovkaman. (PDK)man. (PDK)man. (PDK)PDK
Zdvihový objem [cm3]3614361438003800
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]254/6500283/6500368/6000390/6250-6750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]390/4400420/4400650/1950-5000700/2100-4250
Max. rychlost [km/h]284 (282)297 (295)312 (312)315
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,0 (4,8)4,7 (4,5)3,7 (3,6)3,3
Komb. spotřeba [l/100 km]10,6 (10,1)11,0 (10,5)11,6 (11,4)11,4
Poh. hmotnost [kg]1470 (1500)1480 (1510)1570 (1595)-

Diskuze (18)
Avatar - Dinar
12. 2. 2010 15:09
Re: 911 GT2
Nevěřím, všichni jsme přece viděli to video, kde nissaní dvorní pilot zajel s GT-R 7:28 či kolik, a to měl v jedné ruce jabko a z druhé přikusoval štrůdl... nějaké porše, pche.
Avatar - white label
9. 2. 2010 17:07
Re: Auto s najlepším zrýchlením?
Srovnej i pohotovostní hmotnosti*..., navíc nárůst výkonu motoru je od určité hodnoty (za určitých podmínek) téměř "nepřenesitelný", co se týče hodnoty 0-100km/h....

*asi tak +300kg "pro" Veyron
9. 2. 2010 16:42
Re: Auto s najlepším zrýchlením?
že by díky 4x4. Údaj 0-100 u výkonných aut pouze napoví o schopnostech přenést výkon na silnici. Vayeron ten výkon "prodá" při zrychlování dále.
McLaren F1 měl tušim 3.1s - zadokolka. Murcielago LP670-4 SV 3.3s - 4x4
Avatar - jozephko
9. 2. 2010 16:06
Auto s najlepším zrýchlením?
Existuje vôbec sériové auto so zrýchlením 3,3 s? (Nerátam rôzne špeciály, ktorých sa vyrobí pár kusov) Myslím, že asi len Bugatti Veyron.
Prekvapilo ma že na také zrýchlenie má relatívne malý výkon - Bugatti potrebuje tých koníkov dvakrát viac.
9. 2. 2010 16:00
Re: 911 GT2
>:D Relativně novodobá legenda.
Četl jsem srovnávačku aktuální GT2 a GT-R od Nissanu na Ringu. Za mokra. Novináři předem čekali jednoznačný výsledek ve prospěch GT-R. GT2 ho dost zásadně porazila. Nejen časem, ale také ovladatelností. Díky mokru a hlavně hmotnosti se Attesa u Nissanu nechytala a auto údajně pořád prapodivně klouzalo bokem. GT2 paradoxně díky mokru nebyla "tak kousavá" a čitelněji přecházela do smyku než na suchu. Zmíněno bylo i velmi citelné zasahování stabilizace, která hodně pomáhala, ale ne na úkor rychlosti.