BMW připravuje posílené M5 Competition. V čem se odliší od výchozí verze?
BMW M5 je na trhu teprve krátkou dobu, jeho české ceny byly odhaleny loni v listopadu, přesto se v Mnichově už čile pracuje na jeho posílené verzi. Jak je u BMW zvykem, bude se jmenovat M5 Competition a přiveze posílený motor a vylepšenou techniku.
Právě posílený osmiválec bude hlavní specialitou připravované novinky. Podle odhalených informací na německém webu značky 4,4litrová V8 s dvěma turbodmychadly posílí z výchozích 441 kW na 460 kW, spolu s čímž vyroste i točivý moment, ze 750 na 800 N.m.
Těmito parametry se vozu podaří výkonově překonat konkurenční Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+, jehož čtyřlitrový osmiválec twin-turbo je naladěn na 450 kW. Točivý moment však u speciálu z Affalterbachu zůstane nadále vyšší, činí 850 N.m.
Vyšší síla znamená, že akcelerace z 0-100 km/h potrvá M5 Competition 3,3 sekundy, o desetinu kratší dobu než u výchozího auta. Na dvoustovce bude novinka za 10,8 sekundy. Informace o maximální rychlosti zatím nemáme, měla by se ale pohybovat nad 305 km/h – právě tolik dosahuje M5 s příplatkovým balíčkem M Driver’s, který nejvyšší rychlost posouvá z výchozích 250 km/h.
Posílený motor však nebude jedinou novinkou M5 Competition. Počítá se třeba se sportovním výfukem, který však kupodivu nebude celý odlehčený a z titanu. Nabídne však hlasitější zvuk než u M5. Upraveno bude také naladění podvozku, který bude dále snížen a přitvrzen. Naopak karbon-keramických brzd se auto prý kupodivu nedočká, alespoň ne v základu.
První informace o novince naznačují i její vzhled. Ten bude ve znamení černě lakovaných ledvinek i dalších detailů nebo kol Y-Spoke 789M. Chybět nebude ani karbonový kryt motoru.
To je zatím vše, na oficiální informace však prý nebudeme muset čekat dlouho. BMW M5 Competition se světu podle serveru Bimmer Post představí již příští úterý 8. května. Výroba má začít v červenci a první vozy se u dealerů údajně objeví v září.