Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Povinné ručení pro dětská elektrická autíčka? Nemá se jednat o aprílový žert

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Evropská komise navrhuje změnu směrnice, podle níž by se povinné ručení mělo i na elektrická autíčka pro děti nebo různá podomácku vyrobená vozítka.

Evropská komise vydala návrh změny motorové směrnice, jímž sleduje zvýšení ochrany obětí dopravních nehod a zlepšení práv pojistníků. Návrhem se bude nyní zabývat Evropský parlament a Rada EU.

Dle vyjádření Evropské komise by měla být pojištěna všechna motorová vozidla určená primárně pro přepravu bez ohledu na jejich charakter a též na to, jestli jsou provozována na pozemní komunikaci nebo soukromém pozemku.

„Podle této definice by se pak povinné ručení mělo vztahovat nově nejen na segwaye

A elektrokola, která reálně mohou působit vážnější škody, ale i na elektroautíčka pro děti nebo různá podomácku vyrobená vozítka, což vyvolá řadu komplikací zejména pro spotřebitele. Za český trh usilujeme o řešení, jež nám umožní tuto povinnost vyjmout nebo alespoň zmírnit,“ uvádí Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

Další změnou, kterou přináší evropská směrnice, je sjednocení potvrzení o bezeškodním průběhu ve všech státech EU.

„Pokud by se český občan rozhodl uzavřít pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v jiném státě, kam se např. přestěhoval, bude mít možnost získat standardizované potvrzení ve svém původním státě, který vezme pojišťovna v potaz při výpočtu pojistného. S ohledem na rostoucí mobilitu obyvatel EU a fungování jednotného trhu je tento návrh bezesporu ve prospěch řidičů,“ popisuje Jan Matoušek.

Návrh Evropské komise má krom jiného zajistit, aby oběti nehod motorových vozidel získaly plnou kompenzaci, a to i v případě, že je pojistitel insolventní. Nová pravidla zároveň zaručují, že by mělo být s poškozeným zacházeno ve všech členských státech EU stejně.

„Poškozený bude odškodněn v případě insolvence pojistitele vždy z garančního fondu dané země, kde pobývá. Následně bude správce fondu požadovat regres po garančním fondu státu, kde je viník nehody pojištěn. Tento systém reaguje na potíže v některých členských státech a zrychlí proces odškodnění poškozených,“ vysvětluje Lucie Žulavská, specialistka na pojištění motorových vozidel České asociace pojišťoven.

V ČR princip plného odškodnění poškozeného funguje od roku 2000, kdy je i v případech insolvence pojistitele uhrazena škoda z garančního fondu České kanceláře pojistitelů.

„Také zajištění rovnosti všech občanů EU v případě nehod na silnici vnímáme jako krok dobrým směrem. V ČR je poškozený při dopravní nehodě odškodněn vždy, tzn. že tento problém u nás neexistuje; nicméně v některých členských státech EU tato pojistná ochrana zatím neexistuje,“ upozorňuje Lucie Žulavská.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - white label
27. 6. 2018 22:33
Re: Hoax?
"...mají členské státy možnost si samy stanovit jednotlivá opatření."
To je to o čem píšu, když to dostane do ruky nějaký kkt, tak se to ve finále (ad absurdum) může vztahovat i na ta autíčka na dálkové ovládání na veřejných komunikacích...
To, že ty naopak věříš tomu, že přesto nakonec zvítězí zdravý rozum, je jiná/druhá věc.
27. 6. 2018 22:20
Re: Úradníci EÚ
je to hoax....Protože jde navíc o směrnici, mají členské státy možnost si samy stanovit jednotlivá opatření. V tomto případě mohou tedy i segway či elektrokolo z národní legislativy vyjmout.
27. 6. 2018 22:19
Re: Hoax?
všechno možné není, platí jedno nebo druhé...a zde platí, že je to jen další hoax
27. 6. 2018 22:18
Re: Hoax?
Protože jde o směrnici, mají členské státy možnost si samy stanovit jednotlivá opatření. V tomto případě mohou tedy i segway či elektrokolo z národní legislativy vyjmout.
27. 6. 2018 22:15
hoax
toto je hoax vyrobený idioty pro idioty, co to baští .....EK se už ozvala, že to není pravda