Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připravovaný menší sedan Tesly se oficiálně jmenuje Model III

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Tesla ústy svého šéfa Elona Muska konečně uvolnila první oficiální informace ohledně nového elektrického sedanu střední třídy.

Některým spekulacím Musk učinil ráznou přítrž, například co se názvu týče. Menší sedan Tesly se nebude jmenovat logicky Model E, jak se původně předpokládalo. Vzhledem k tomu, že výrobce elektromobilů z kalifornského Fremontu má v portfoliu Model S a chystá Model X coby SUV, zdálo se toto jméno opravdu nejvhodněji zvolené. Jenže novinka není namířena proti éčku od Mercedesu, ale pálí munici o třídu níže. Navíc se vidí v trojkové řadě BMW, takže je z ní Model III. A žádná žaloba z Mnichova nehrozí. A ještě něco, kódové označení včetně zcela nové, převážně ocelové platformy znělo Gen 3, tedy „třetí generace“. Elon Musk však v rozhovoru pro Auto Express upřímně přiznal, že problém se jménem byl trochu jinde. Sám skutečně nejprve prosazoval Model E, ale narazil u modrého oválu. Ford jej má totiž registrovaný jako ochrannou známku, bránil se tudíž pochopitelně u soudu... a Tesla prohrála. Žalobě se tak stejně nakonec nevyhnula...

Ano, kalifornská „trojka“ míří na tu bavorskou, byť v Mnichově ještě čistě elektrickou verzi nemají, respektive ji nenabízejí klientům. Prototypy už jezdily v řadách E30 a E36 a kdo ví, třeba existují i v té současné. Jen se s ním nikdo od „Vrtulků“ dosud nepochlubil. Ale zpět k Tesle. Název potvrdil výrobce na svém twitterovém účtu. Model III přijde po X se vzhůru výklopnými dveřmi. Sedan však dostane klasické a dočkáme se ho během dvou let, spíše až tedy na konci roku 2016. Do prodeje bude uveden o 20 % menší vůz než Model S následující sezónu za zhruba 35 tisíc dolarů a n jedno nabití ujede přes 320 km. Dostane také nové elektronické jízdní asistenty, bohužel zatím bez bližší specifikace. Majitelé samozřejmě mohou využívat k dobíjení firemních bezplatných stanic, ty se nacházejí i na starém kontinentu.

Šéfem vývoje je Chris Porritt, který přišel od Aston Martinu. Tesla také chystá výstavbu nové Gigafactory v USA a výzkumného a vývojového centra v Británii. Hledá i možnosti výrobních kapacit v Evropě a Číně. V Gigafactory se budou rodit vlastní baterie ve velkých počtech, proto může být auto tak levné. Navíc se při jeho konstrukci využije místo drahého hliníku levnější oceli. Lokalita pro velkou továrnu nebyla dosud zvolena, hovoří se nejen o Kalifornii, ale i o Arizoně, Nevadě, Novém Mexiku a Texasu. Ale území Spojených státu severoamerických je v tuto chvíli jasné.

Platforma Gen 3 bude využita i pro nový crossover, který má být menší než Model X a postaví se proti... BMW X3. Překvapení? Musk ve zmíněném interview pro Auto Express prozradil i to, že firma chystá překvapení rovněž pro majitele Tesly Roadster, která už se nevyrábí. Nové články prodlouží dojezd dvoumístného otevřeného elektrického sporťáku postaveného na základě Lotusu Elise ze stávajících necelých 400 km až na takřka 650 km. To už nezní vůbec zle!


Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - AutoBezObav.cz
19. 7. 2014 13:22
Fandím výrobcům "levných" elektromobilů
Velice se mi líbí postoj automobilek, které se snaží své elektromobily nabídnout i širšímu spektru zákazníků, tedy že tlačí ceny dolů. Vůz na elektriku z kategorie, kam patří BMW 3, Mercedes-Benz C-klasse nebo Audi A4 a jim podobná vozidla, je určitě výborný nápad. Věřím, že pokud Tesla rozšíří vývoj a výrobu i do segmentu rodinných kombi, tak bude mít vyhráno a továrny na auta pak bude Tesla stavět všude možně. Já osobně si počkám, až se kapacita baterií zvýší, tedy prodlouží se dojezd, protože stávající uváděný dojezd 320 km je pro mě nedostačující. Ale aspoň 500 km dojezdu by bylo velmi zajímavých a koupi takového vozu bych řešil hned. Každopádně palec nahoru :yes: a uvidíme, kam se to za pár let bude odvíjet:-)
18. 7. 2014 15:50
Dvojnásobný dojezd
Je úžasné, že za méně než 10 let, dokáží do stejného vozu dostat baterie s dvojnásobným dojezdem. Ať mi tady žádný rozumbrada nevykládá, že "bateriové technologie neudělaly za posledních 20 let žádný pokrok", jak je tady zvykem. Protože jenom prostým zdvojnásobením objemu a hmotnosti baterek toho jistě nebylo dosaženo.
18. 7. 2014 11:40
Roadster
tak jsem se nakonec trefil ze dostane nove baterky ktere prodlouzi dojezd :-)
18. 7. 2014 10:45
3jka od TESLIČKY a množící se NABÍJEČKY, těšíte se
jj
interiér by měla mít 3jka [odkaz] o dost lepší než Brambo ci Leaf tamje to dost mimozemský

SUPROVÝ je že šťáva bude v CENĚ !! [odkaz] [odkaz] soudruidi :-)
PS: hele za poslední týden dalších 5 superchargerů ;-)

VIVÁÁÁ LAS TESLA´S a hlavně srrrr na jedovatý fujtajksdízl [odkaz]