Připravovaný menší sedan Tesly se oficiálně jmenuje Model III
Některým spekulacím Musk učinil ráznou přítrž, například co se názvu týče. Menší sedan Tesly se nebude jmenovat logicky Model E, jak se původně předpokládalo. Vzhledem k tomu, že výrobce elektromobilů z kalifornského Fremontu má v portfoliu Model S a chystá Model X coby SUV, zdálo se toto jméno opravdu nejvhodněji zvolené. Jenže novinka není namířena proti éčku od Mercedesu, ale pálí munici o třídu níže. Navíc se vidí v trojkové řadě BMW, takže je z ní Model III. A žádná žaloba z Mnichova nehrozí. A ještě něco, kódové označení včetně zcela nové, převážně ocelové platformy znělo Gen 3, tedy „třetí generace“. Elon Musk však v rozhovoru pro Auto Express upřímně přiznal, že problém se jménem byl trochu jinde. Sám skutečně nejprve prosazoval Model E, ale narazil u modrého oválu. Ford jej má totiž registrovaný jako ochrannou známku, bránil se tudíž pochopitelně u soudu... a Tesla prohrála. Žalobě se tak stejně nakonec nevyhnula...
Ano, kalifornská „trojka“ míří na tu bavorskou, byť v Mnichově ještě čistě elektrickou verzi nemají, respektive ji nenabízejí klientům. Prototypy už jezdily v řadách E30 a E36 a kdo ví, třeba existují i v té současné. Jen se s ním nikdo od „Vrtulků“ dosud nepochlubil. Ale zpět k Tesle. Název potvrdil výrobce na svém twitterovém účtu. Model III přijde po X se vzhůru výklopnými dveřmi. Sedan však dostane klasické a dočkáme se ho během dvou let, spíše až tedy na konci roku 2016. Do prodeje bude uveden o 20 % menší vůz než Model S následující sezónu za zhruba 35 tisíc dolarů a n jedno nabití ujede přes 320 km. Dostane také nové elektronické jízdní asistenty, bohužel zatím bez bližší specifikace. Majitelé samozřejmě mohou využívat k dobíjení firemních bezplatných stanic, ty se nacházejí i na starém kontinentu.
Šéfem vývoje je Chris Porritt, který přišel od Aston Martinu. Tesla také chystá výstavbu nové Gigafactory v USA a výzkumného a vývojového centra v Británii. Hledá i možnosti výrobních kapacit v Evropě a Číně. V Gigafactory se budou rodit vlastní baterie ve velkých počtech, proto může být auto tak levné. Navíc se při jeho konstrukci využije místo drahého hliníku levnější oceli. Lokalita pro velkou továrnu nebyla dosud zvolena, hovoří se nejen o Kalifornii, ale i o Arizoně, Nevadě, Novém Mexiku a Texasu. Ale území Spojených státu severoamerických je v tuto chvíli jasné.
Platforma Gen 3 bude využita i pro nový crossover, který má být menší než Model X a postaví se proti... BMW X3. Překvapení? Musk ve zmíněném interview pro Auto Express prozradil i to, že firma chystá překvapení rovněž pro majitele Tesly Roadster, která už se nevyrábí. Nové články prodlouží dojezd dvoumístného otevřeného elektrického sporťáku postaveného na základě Lotusu Elise ze stávajících necelých 400 km až na takřka 650 km. To už nezní vůbec zle!