20.3. 2014 Michal Fokt

Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Další hřebíček do rakve sportovních atmosférických motorů zarazí downsizovaný motor pro příští model Audi RS 4 a RS 5. I v tomto případě půjde o přeplňovaný šestiválec...

Ještě někdy vloni jsme se (my atmosféričtí petrolheadi) plácali po zádech, jak se přece jen stále ještě můžeme v současné turboéře spolehnout na pár značek, které vyznávají tradiční hodnoty a upřednostňují jízdní zážitky před politicky korektním údajem o kombinované spotřebě. Namátkou třeba Mercedes-Benz nebo Audi, které jako by plivaly na plastové dekly mnichovských tříválců.

Jenže teď to spíš vypadá, že se za tímto postojem skrývala neschopnost včas zareagovat na aktuální trend - downsizovat se nakonec definitivně bude jak ve Stuttgartu, tak v Ingolstadtu. A v obou případech to znamená konec skvostných atmosfér - v prvním případě V8 6,2 l, ve druhém pak V8 4,2 l, jenž donedávna pracoval v těch nejsportovnějších modelech se čtyřmi kruhy ve znaku.

Americký magazín Car and Driver přišel s informací, že skvostná čtyři-dvojka bude u příští generace sportovního modelu RS 4 nahrazena po vzoru BMW šestiválcem s přeplňováním, takže pokud budete chtít nadupaný atmosférický osmiválec ve střední třídě, budete si moci vybrat jakýkoli model, pokud to bude Lexus RC F (a doufejme i IS F). Smutné, co říkáte?

C & D dále informuje, že by RS 4/RS 5 mělo dostat motor V6 3,0 l, jenž je pro potřeby civilizovanější S4 přeplňován kompresorem, ten ale bude nahrazen dvojicí turbodmychadel. Výkon by měl zastínit obdobnou 425koňovou jednotku v BMW M3 a M4, ale současně by měl být pod V8 4.0 u chystané C 63 AMG.

Posledním ingolstadtským sporťákem s atmosférickým motorem se tak stane příští R8, ovšem jen proto, že by se dvakrát přeplňovaný V6, uložený před zadní nápravou, špatně chladil. I u R8 II ovšem Audi v průběhu životního cyklu slibuje problémy vyřešit a s V8 4.2 skoncovat tak rychle, jak to jen bude možné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Nová generace nejostřejší Audi střední třídy by se mohla…

Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní

Atmosférický osmiválec u Audi definitivně končí, příští…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…