Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Audi RS 4 přejde na 3.0 V6 s biturbem

Michal Fokt
Diskuze (33)
Další hřebíček do rakve sportovních atmosférických motorů zarazí downsizovaný motor pro příští model Audi RS 4 a RS 5. I v tomto případě půjde o přeplňovaný šestiválec...

Ještě někdy vloni jsme se (my atmosféričtí petrolheadi) plácali po zádech, jak se přece jen stále ještě můžeme v současné turboéře spolehnout na pár značek, které vyznávají tradiční hodnoty a upřednostňují jízdní zážitky před politicky korektním údajem o kombinované spotřebě. Namátkou třeba Mercedes-Benz nebo Audi, které jako by plivaly na plastové dekly mnichovských tříválců.

Jenže teď to spíš vypadá, že se za tímto postojem skrývala neschopnost včas zareagovat na aktuální trend - downsizovat se nakonec definitivně bude jak ve Stuttgartu, tak v Ingolstadtu. A v obou případech to znamená konec skvostných atmosfér - v prvním případě V8 6,2 l, ve druhém pak V8 4,2 l, jenž donedávna pracoval v těch nejsportovnějších modelech se čtyřmi kruhy ve znaku.

Americký magazín Car and Driver přišel s informací, že skvostná čtyři-dvojka bude u příští generace sportovního modelu RS 4 nahrazena po vzoru BMW šestiválcem s přeplňováním, takže pokud budete chtít nadupaný atmosférický osmiválec ve střední třídě, budete si moci vybrat jakýkoli model, pokud to bude Lexus RC F (a doufejme i IS F). Smutné, co říkáte?

C & D dále informuje, že by RS 4/RS 5 mělo dostat motor V6 3,0 l, jenž je pro potřeby civilizovanější S4 přeplňován kompresorem, ten ale bude nahrazen dvojicí turbodmychadel. Výkon by měl zastínit obdobnou 425koňovou jednotku v BMW M3 a M4, ale současně by měl být pod V8 4.0 u chystané C 63 AMG.

Posledním ingolstadtským sporťákem s atmosférickým motorem se tak stane příští R8, ovšem jen proto, že by se dvakrát přeplňovaný V6, uložený před zadní nápravou, špatně chladil. I u R8 II ovšem Audi v průběhu životního cyklu slibuje problémy vyřešit a s V8 4.2 skoncovat tak rychle, jak to jen bude možné.

Michal Fokt
Diskuze (33)
11. 4. 2014 01:00
Re: Očakávané
Kamarádovi vysvětli, že by měl občas i řadit, S6 jezdi běžně za čtrnáct, s lehkou nohou za dvanáct, když se tomu šlape, tak pořád do dvaceti. Holt ten motor nemá turbo, takže do třech tisíc se nic neděje, chce to držet v otáčkách, na šestku v patnácti stech to opravdu nic neudělá...
Avatar - Magister
21. 3. 2014 07:32
Re: 4,2 končí
S ABT zkušenost nemám, ale moc bych se divil, kdyby u Škody RS v servise nevadilo těch 290 koní, které na webu slibují a kdyby ten nárůst převodovka vydržela. Ale můžu se zeptat...
Avatar - Magister
21. 3. 2014 07:30
Re: Genialni napady
Je to síla. Mě mrzí, že ze střední třídy mizí sametové osmiválce. A to téměř definitivně. Snad alespoň Mercedes dostojí svých slibů a C 63 AMG zůstane s osmi válci.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 21:10
Re: Genialni napady
Jo fakt katastrofa trendy 8-s
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 21:10
Re: 4,2 končí
Já sem ale stejnýho názoru. Pro milovníky atmo ať zůstane výtečnej V10 ale místo době přece jen už nestačícího 4.2 radši novej 4.0 TFSI. Tomu bych dal možná přednost ale to nic nemění na tom že V10 je :yes: :yes: :yes: :-)