Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Citroënu C5 se do Evropy možná nedostane, do Číny však ano

Ondřej Chamilla
Diskuze (38)
Generální ředitelka Citroënu Linda Jackson potvrdila v rozhovoru pro Automotive News Europe, že příští generace modelu C5 bude prodávána v Číně. O osudu vozu na starém kontinentu však zatím jasno není.

Linda Jackson potvrdila, že příští generace modelu C5 vznikne a že se zcela jistě bude prodávat v Číně. Budoucnost sedanu a kombi střední třídy v Evropě je však nejasná. Citroën si není jist, že prodávání takovéhoto automobilu na starém kontinentu je z finančního hlediska dobrý nápad, obzvláště v kontextu vývoje trhu, kde z této třídy mnozí zákazníci přesedají do automobilů SUV.

Evropské prodeje C5 spadly v minulém roce o 27 procent na 17.911 vozidel. To stále stačí na deváté místo ve střední třídě, přičemž přihlédnout musíme i k tomu, že se tento Citroën druhé generace vyrábí již téměř osm let. Zatím není jasné, kdy máme nástupce očekávat, odhady hovoří o dvou letech. V Číně je v současnosti C5 vyráběna v továrně Dongfeng Motor ve Wuhanu.

Již dříve jsme přinesli informaci, že se současnou generací Citroënu C5 skončí i tradiční a jedinečné hydropneumatické odpružení, a to údajně kvůli snižování nákladů. Budoucí modely nové značky DS však mají dostat „sofistikované odpružení“, co přesně si pod tím představit ale nevíme, tipujeme adaptivní tlumiče.

Ondřej Chamilla
Diskuze (38)
2. 7. 2015 09:11
Re: Sebevražda v přímém přenosu
CX je na tom úplně stejně jako XM a C6, viz. 01.07. 16:37.
Avatar - wakantanka
2. 7. 2015 08:47
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Nehádam sa, možno len pre mňa bol je a bude aj po rokoch takým zjavením. Taká výkladná skriňa designu a technológií automobilky v ktorej vznikol. Aj oproti súdobej konkurencii to bolo impozantné auto, ktoré išlo proti prúdu tej doby. Break verziu naopak považujem za veľký prešľap, hlavne po designovej stránke (bohužiaľ). Ale asi sa zhodneme, že po posledných správach ktoré prichádzajú je automobilke Citroen tak ako ju poznáme z minulosti, resp. akú by sme chceli aby bola koniec.
2. 7. 2015 07:07
Jsem smutny
Mozna by se nekdo v Citroenu mel zamyslet, proc se C5 tak spatne prodava? Jestli ono to nebude tim, ze to auto je tu v druhe generaci od roku 2008 a od te doby se na ni poradne ani sehadlo. Kdyz nepocitame C5 Cross coz neni nic jineho nez par plastu navic a preprogramovana jednotka, aby melo auto vyssi podvozek. Ted v cervnu stoji C5 s automatem a ve vybave Exlusiv nejakych 850 tis. Koukam,hledam adaptivni tempomat, head up displej,stabilizaci privesu nebo treba 4x4. A ono nic. Ale muzu si pripravit za navigaci 16tis :-) . Sam C5 vlastnim, najeto 260tis km a uz opravdu hledam auto na vymenu. Moc bych si pral, aby se C5 nadale prodavala s Hydractivem, aby se dala koupit v Evrope. Protoze proc si pro Boha evropskou znacku vozit z Ciny. Ale jak tu nekdo napsal, mozna to brzy bude pro Citrioen RIP. Mozna tu opravdu uz bude jen Cactus a Berlingo. Tak si drzme palce at to dopadne vse jinak....
2. 7. 2015 06:50
Re: hm...
Nemusí být člověk vůbec Einstein aby pochopil že rozhoduje zákazník svými penězi. Pokud Číňan bude kupovat C5 proč ji neprodávat jemu. Evropan jí nechce, ať si trhne nohou a koupí si Passat nebo Superb.
2. 7. 2015 06:40
Re: Sebevražda v přímém přenosu
A co takhle CX? Skvělé auto.