Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6

David Bureš David Bureš 19. 6. 2015 • 19:28
16
29
Zobrazit náhledy (16)
Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5 Citroën C5
Citroën C5 už není možné pořídit s turbodieselem o objemu 2,2 litru. Naopak hydropneumatické odpružení v nabídce zatím zůstává.

Přísnější emisní norma Euro 6 se nevyhnula ani Citroënu C5. Francouzský model střední třídy už dávno není nabízen s třílitrovým šestiválcem, na začátku června z nabídky vypadl i motor 2.2 HDi. C5 je kvůli tomu dostupná výhradně s dvoulitrovým turbodieselem.

C5 je možné pořídit ve dvou výkonových verzích 2.0 BlueHDi. Základní s výkonem 110 kW střídá 2.0 HDi (103 kW), výkonnější se 132 kW nahrazuje 2.0 HDi (120 kW). Dosavadní vrchol v podobě 2.2 HDi o výkonu 150 kW se nástupce nedočkal.

Zatímco slabší dvoulitr je standardně kombinován se šestistupňovým manuálem, silnější spolupracuje se šestistupňovým automatem. Obě verze jsou spárovány se start-stopem.

C5 je možné pořídit ve dvou stupních výbavy. Ceny začínají na částce za 649.900 korun za sedan s 2.0 BlueHDi (110 kW) pod kapotou a mechanickým odpružením. Za hydropneumatické odpružení se připlácí pouhých 10.000 korun, u silnějšího motoru je toto řešení standardem, stejně tak ve druhém stupni výbavy.

Oproti jaru základní cena C5 vzrostla o rovných 100.000 korun. Výhodou je ale vlastně jen silnější motor, jinak je standardní výbava v podstatně stejná jako dosud. Zahrnuje sedm airbagů, tempomat, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, rádio nebo výškově nastavitelná přední sedadla.

Druhý stupeň Exclusive výbavu rozšiřuje o zadní parkovací asistent, polokožené čalounění, natáčecí bi-xenonové světlomety nebo vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, přičemž sedačka řidiče disponuje masážní funkcí a pamětí polohy.

Kombi C5 Tourer je proti sedanu dražší o 30.000 korun. Navíc je nadále k dispozici i ve zvýšeném provedení CrossTourer. Jeho výbava vychází ze stupně Exclusive, rozdílem jsou vedle vzhledu a vyšší světlé výšky 18palcová kola místo 17palcových.

Citroën C5 – ceny na českém trhu
KaroserieSedanSedanTourerTourer
Motor2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]1997199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/4000132/3750110/4000132/3750
Točivý moment [N.m/min]370/2000400/2000370/2000400/2000
Převodovka6M6A6M6A
Max. rychlost [km/h]214222211219
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,48,79,68,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,44,24,4
Cena Seduciton [Kč]649.900739.900679.900769.900
Cena Exclusive [Kč]769.900819.900799.900849.900
Cena CrossTourer [Kč]--799.900849.900

Související články

Témata
20. 6. 2015 21:41
Re: BlueHDI
Nepletu. Že se to dolívá v kufru, je jedno, ale vždycky po dolití se musí zajet na diagnostiku, aby se softwarově nastavilo dolití. Jako by tam nemohli dát plovák.
Avatar - del42sa
20. 6. 2015 18:18
Re: BlueHDI
Jenže v tom to právě je, PSA se rozvedlo s Fordem a tak to co chystá Ford nemusí mít žádný dopad na motory koncernu PSA. Motor 2,2 HDI je první oběť rozvodu a co si pamatuju ,tak PSA prohlásilo, že chce na dalším dieselovém dvoulitru dělat samo,zatímco Ford plánuje dál používat i zmíněný 2,2HDI ale třeba se pletu a dvoulitr ještě pořád bude společný.... ( ono přece jenom se na tom vývoji pracuje několik let dopředu a některé jednotky už jsou dávno hotové, otázkou je co zahrnují příslušné dohody a know how )

On ten Forďácký motor má být biturbo,
2.0 TDCi/154 kW Bi-Turbo (turbodiesel),zatímco původní 2,2HDI byla single turbo, tak uvidíme.

2.0 Duratorq TDCi 1.997, 154 kW (210 k) při 3600 min-1 450 Nm při 2000 - 2500 min-1

bylo tam hodně potenciálních variant včetně spolupráce s Opelem/GM, ale to nejspíš taky padlo spolu s použitím platformy Epsilon II pro vozy PSA a vedení přestalo cpát hlavu do zadku GM. Ty dohody se mění v podstatě za pochodu.
Avatar - WinDiesel
20. 6. 2015 16:42
Re: BlueHDI
Co se týče dieselů tak se WinDiesel nikdy neplete. :-) Mimo moji sféru zájmů jsou pouze motory BMW a Fiatu.
Avatar - WinDiesel
20. 6. 2015 16:37
Re: BlueHDI
2,2 je první oběť nastávajícího rozvodu mezi Fordem a PSA v dieselových motorech. Ford už má svůj vlastní motor 1,5 TDCi atd.
Avatar - WinDiesel
20. 6. 2015 16:35
Re: BlueHDI
VW z 2,0 vytáhnul ještě víc. 154 kW o tom už se ví a bude ještě víc.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku