reklama


Test Auto.cz

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi AT – Kombík pohodář

8.2. 2013
Verdikt
 

Výrazně upravený podvozek, nová maska chladiče, nový hnědý lak a hlavně nižší ceny pomohou Citroënu C5 bojovat v další sezóně.

Druhá generace Citroënu C5 je v prodeji od roku 2008, za tu dobu ale stihla už dva menší facelifty. Ten první z roku 2010 přinesl diody pro denní svícení a hlavně modernizaci motorů, loňský zase změnil masku chladiče, která přijala nové logo Citroënu. Změn je ale ještě víc, zkrátka dost na to, abychom C5 modelového roku 2013 přizvali k testu.

Tentokrát opouštíme rozmařilý svět dieselového šestiválce 3,0 HDi a dvousetkoňového 2,2 HDi. Volba padla na dieselový dvoulitr, který by v silnějším provedení o 120 kW a s automatickou převodovkou byl u konkurence prakticky vrcholem nabídky turbodieselů.

obrázek [600 x 398]  

Paradoxem je, že právě tento motor testem na Auto.cz ještě neprošel. Respektive pravidelným čtenářům je dobře známý, ale z jiných modelů – například Peugeotu 508 nebo nejnověji Fordu Kuga. Jeho základní charakteristika samozřejmě platí i v Citroënu: dvoulitrové HDi má kultivovaný zvuk, klidný chod a sytý zátah, který ovšem těžká karoserie C5 výrazně tlumí. Opulentní kombi si ale pomáhá rozumně krátkými převody (při 130 km/h točí 2500 min-1), takže dokáže naplno využít potenciál motoru.

TEST Citroën C5 2,2 HDi vs Škoda Superb 2,0 TDI – Dvě podoby elegance

Automatická převodovka sází na komfortní notu, takže výraznou dynamiku od této verze čekat nelze. Rychlost řazení se na dvouspojkové převodovky dívá z uctivého odstupu a stiskem tlačítka Sport se nezlepší. Nakonec akcelerace z klidu na stovku trvá navzdory síle motoru více než deset sekund, třeba takový VW Passat potřebuje o sekundu a půl méně. Klasický šestistupňový automat od Aisinu se na druhou stranu dokáže postarat o hladký rozjezd nebo přeřazení. V takzvaném zimním režimu převodovka zvládá rozjezdy na dvojku nebo dokonce na trojku a tím předchází protočení kol – s DSG by něco takového nebylo možné.

Velké ztráty v převodovce (automat Aisin v různých autech zvyšuje běžně spotřebu o litr) ve spojení s vyšší hmotností znamenají, že konzumace paliva nepatří k silným stránkám tohoto vozu. Ve městě je standardem průměr 9 l/100 km, bez ohledu na jízdní styl. Dálniční průměr 6,2 l/100 km dokonce mírně převyšuje silnější motor 2,2 HDi, na vině ale nejspíš budou hlavně zimní pneumatiky a jen částečně do hry vstupují i vyšší otáčky motoru.

Nový, lepší podvozek

Jak už naznačil úvod, tento test ale není jen o nové masce chladiče a zatím netestovaném motoru. Citroën do modernizace vložil víc úsilí a zlepšil například kvalitu jízdy. Svoji roli hraje použití standardních 17palcových kol a nižší hmotnost dvoulitru, přesto je zlepšení opravdu radikální. Důkladně přepracovaný software přitvrdil odpružení a hlavně zlepšil reakce na nerovnostech.

Díky tomu se C5 po faceliftu tolik nenaklání v příčném ani podélném směru. Podvozek se dokáže snadněji vyrovnat s malým i velkými nerovnostmi – zbytečně se nepohupuje a ani moc nemlátí. Citroën výchozí nastavení naladil někam mezi někdejší režimy Normal a Sport, sportovní mód proto získává smysl jedině při jízdě po kvalitní silnici.

obrázek [600 x 267]  

Uvnitř se zabydlela nová navigace eMyWay, která nahrazuje obě dříve používaná řešení. Stojí 22 tisíc jako předchozí MyWay, ale funkční výbava (kromě přítomnosti harddisku) odpovídá zařízení NaviDrive, které stálo 55 tisíc. Zákazník tedy na změně jedině vydělá.

U kombi se navíc s navigací rovnou dodává další novinka, zadní parkovací kamera. Škoda, že její obraz je v noci moc tmavý, protože ve dne je přínosným pomocníkem při parkování – C5 má značně nepřehledné tvary karoserie.

Stále ty samé chyby, nové výhodnější ceny

Citroën dále změnil povrch kovového dekoru na věnci volantu. Lépe by ale udělal, kdyby tento detail úplně vypustil, protože v zimě po ránu se volant v této nejdůležitější části vlastně nedá uchopit. A vůbec nejlepší by bylo, kdyby Citroën upustil od volantu s pevným středem – vždyť taková C4 má také pěkný volant a mnohem praktičtější.

Zbytek vozu zůstává beze změn, takže slabé stránky jsou stále ty samé. Především omezený prostor v podélném směru, nedostatek odkládacích prostorů a špatně dostupné ovládání vyhřívaných sedadel. Naproti tomu stojí několik povedených detailů: masážní funkce na sedadle řidiče, pohodlná a všestranně nastavitelná, tzv. lámací přední sedadla nebo možnost v noci vypnout všechny ukazatele kromě rychloměru.

obrázek [600 x 387]  

Místo výraznějších zásahů do architektury interiéru jde Citroën jednodušší cestou. Od Nového roku zlevnily dieselové C5 o 35 tisíc korun a za příznivých 675 tisíc (resp. 725 tisíc s automatem) získáte slušně vybavené auto. Standardem je například Bluetooth, vyhřívání sedadel, parkovací senzory nebo kombinované čalounění.

Z tohoto pohledu je C5 zajímavou nabídkou. Navíc motor 2,0 HDi nepředstavuje mimo německé dálnice výraznější handicap. S vylepšeným podvozkem a sníženou cenou si zaslouží doporučení – samozřejmě pokud vám nevadí nedostatky v interiéru.

obrázek [600 x 355]  

První cena vozu449.900 Kč (C5 1,6 HDi/84 kW Business)
První cena vozu s testovanou motorizací574.900 Kč (C5 2,0 HDi/120 kW Tendance)
Základní cena testovaného vozu674.900 Kč (C5 Tourer 2,0 HDi/120 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků808.000 Kč (C5 Tourer 2,0 HDi/120 kW AT Exclusive)

Plusy

  • Značné zlepšení kvality odpružení
  • Vstřícná cenová politika, poměr cena/výbava
  • Široký interiér, pohodlná sedadla
  • Kultivovaný motor, výkonově postačující

Minusy

  • Vysoká spotřeba paliva, vyšší hmotnost
  • Málo prostoru v podélném směru
  • Kovový dekor na věnci volantu, pevný střed
  • Množství a nepřehlednost ovladačů
  • Absence držáků na nápoje
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C5 Tourer 2,0 HDi AT

Cena v základní výbavě: 674 900 Kč Cena v testované výbavě: 808 000 Kč

Základní výbava:Čelní a boční airbagy, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, kolenní airbag řidiče, automatické zamykání dveří za jízdy, ESP + ASR + ABS + EBA + samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brzdění, variabilní posilovač řízení, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, zadní parkovací asistent, odpružení Hydractive III +, automatická šestistupňová převodovka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem, kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky, zatmavená skla bočních oken, automatická dvouzónová klimatizace, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko a vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, autorádio s CD a MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kombinované čalounění látka a kůže, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru, protisluneční roletka v druhé řadě sedadel.

Výbava testovaného vozu:Paket Kamera (60.000,-): navigace eMyWay se zpětnou parkovací kamerou, přední parkovací asistent se systémem změření volného místa pro parkování, vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací a s dynamickým systémem přídavných světlometů (osvětlení do úhlu 105° ) + výsuvné ostřikovače světlometů; metalický lak (15.100,-), vrstvená boční skla (8.000,-).

Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD

Ministr financí a šéf ANO podle svých slov koupil…

Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu

Senátoři téměř pět hodin jednali o protikuřáckém zákonu.…

Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště

Navržená opatření jsou zatím součástí posuzovaných změn…

 
Technické údaje
Motor Citroën C5 Tourer 2,0 HDi AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.1 / 6.2
Emise CO2:163
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1462
Objem nádrže (l):71
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1779 / 507
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4829
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1491
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1557
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi AT – Kombík pohodář



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6 Citroën C5 přešel na motor 2.0 BlueHDi splňující Euro 6

Citroën C5 už není možné pořídit s turbodieselem o objemu…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky půjdou na novou ledvinu!

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky…

Normálně si své soukromí přísně střeží. U svatby ale Pavel Zedníček (67) s Hankou Kousalovou (53) udělali…

„Poznal mě podle knírku.“ Schwarzenberg vzpomíná na setkání s Obamou

„Poznal mě podle knírku.“ Schwarzenberg vzpomíná na…

Baracka Obamu střídá v Bílém domě Donald Trump. A je čas na bilancování - jakým byl Obama americkým prezidentem?…

 

iSport.cz

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem měl jako v pračce

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem…

Nevyhrál by Ligu mistrů. Ani čtyři FA Cupy. Nevlastnil by rekordní počet čistých kont v Premier League. To…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama