Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje vozů Škoda za první pololetí roku 2004

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Podíl českého trhu na prodeji nových škodovek meziročně klesl na 14,4%. V prvním pololetí prodala Škoda Auto 3896 nových a 81 226 starších Octávií. Nejprodávanější řadou zůstává Fabia.

Tisková zpráva Škoda Auto:

V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 0,7%.

Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia s 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků. Celkem bylo za první pololetí vyrobeno 8789 ks nových Octávií.

V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.

V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů. Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.

Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.

Ve střední a východní Evropě (bez České Republiky) prodala značka 61 827 vozů a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie (3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).

Škoda Auto v prvním pololetí
Odbyt podle regionů1/2004 až 6/20041/2003 až 6/20032004/2003
Západní Evropa119 723 (52,5%)121 258 (53,6%)-1,30%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)61 827 (27,1%)58139 (-25,7%)+6,30%
Česká republika32 810 (14,4%)36 702 (16,2%)-10,60%
Zámoří/Asie/Afrika13 551 (6,0%)10 167(-4,5%)+33,30%
Celkem227 911226 266+0,70%
Dodávky zákazníkům podle modelů v prvním pololetí
 1/2004 až 6/20041/2003 až 6/20032004/2003
Škoda Fabia132 365 vozů131 223+0,80%
Škoda Octavia81 22683 619-2,90%
Nová Škoda Octavia3 8960 
Škoda Superb 10 424 11 424-8,80%
Celkem227 911226 266+0,70%

Ondřej Láník
Diskuze (24)