Prodeje vozů Škoda za první pololetí roku 2004
Tisková zpráva Škoda Auto:
V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 0,7%.
Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia s 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků. Celkem bylo za první pololetí vyrobeno 8789 ks nových Octávií.
V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.
V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů. Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.
Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.
Ve střední a východní Evropě (bez České Republiky) prodala značka 61 827 vozů a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.
V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie (3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).
Škoda Auto v prvním pololetí | |||
Odbyt podle regionů | 1/2004 až 6/2004 | 1/2003 až 6/2003 | 2004/2003 |
Západní Evropa | 119 723 (52,5%) | 121 258 (53,6%) | -1,30% |
Střední a východní Evropa (mimo ČR) | 61 827 (27,1%) | 58139 (-25,7%) | +6,30% |
Česká republika | 32 810 (14,4%) | 36 702 (16,2%) | -10,60% |
Zámoří/Asie/Afrika | 13 551 (6,0%) | 10 167(-4,5%) | +33,30% |
Celkem | 227 911 | 226 266 | +0,70% |
Dodávky zákazníkům podle modelů v prvním pololetí | |||
1/2004 až 6/2004 | 1/2003 až 6/2003 | 2004/2003 | |
Škoda Fabia | 132 365 vozů | 131 223 | +0,80% |
Škoda Octavia | 81 226 | 83 619 | -2,90% |
Nová Škoda Octavia | 3 896 | 0 | |
Škoda Superb | 10 424 | 11 424 | -8,80% |
Celkem | 227 911 | 226 266 | +0,70% |