Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Sin R1 se ukáže ve Frankfurtu, na stovku zrychlí za 2,5 sekundy

Jan Mička
Diskuze (0)
Na běžné silnice vyjede další vůz se závodními geny. Sin R1 má motor z Chevroletu Corvette a zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 2,5 sekundy.

O sporťáku jménem Sin R1 se hovoří už dlouho, teprve na zářijovém mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se však dočkáme jeho sériové verze. Jedná se o levnější, avšak neméně charakterní alternativu k vozům jako je Porsche 911, ze kterého dokonce pochází šestistupňová manuální převodovka.

Vůz vznikl na základě spolupráce společností Sin Cars GmbH (Německo) a ProFormance Metals (Velká Británie). Vedení sídlí v Mnichově, Britové se však postarali o vývoj skeletu a pomocných trubkových rámů. Pohon zajišťuje masivní vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru z Chevroletu Corvette, jehož 386 kW má stačit ke zrychlení z 0-100 km/h za 2,5 sekundy. Prim hraje především hmotnost okolo 1,2 tuny – hlavně díky ní má Sir R1 podobné dynamické parametry jako Bugatti Veyron. Samozřejmě kromě maximální rychlosti, která činí 320 km/h.

Podle informací značky se jeden exemplář (pravděpodobně ten z fotografií) nachází ve Francii, odkud v rámci prezentace procestuje další evropské země. Ve výbavě nechybí klimatizace, ABS, kontrola trakce, multimediální systém nebo sportovní sedadla Recaro. Kompletní technická data bychom se měli dozvědět po premiéře ve Frankfurtu, kde by mohla být zveřejněna také základní cena.

Vůz podobného ražení máme také v České republice. Jmenuje se Praga R1R, pohání jej dvoulitrový turbomotor z monopostu Formula Renault o výkonu 250 kW, a řazení obstarává sekvenční převodovka Hewland. Přestože je primárně určen na závodní tratě, můžete s ní vyrazit i do běžného provozu.

Jan Mička
Diskuze (0)