Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (137)
Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí.

Informují o tom německá média. Zákazník za automobil Škoda Yeti v roce 2013 zaplatil 26.499 eur (716.000 Kč). Rozhodnutí soudu ale zatím není pravomocné, Volkswagen se proti němu hodlá odvolat.

Pokud by byl verdikt potvrzen, mohlo by to pro automobilku znamenat nákladný precedent, upozorňuje agentura AP.

Mluvčí Volkswagenu Nicolai Laude dnes uvedl, že počítá se zrušením tohoto verdiktu. Upozornil, že jiné soudy v předchozích případech dospěly k opačným závěrům než soud v Hildesheimu.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do asi 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k úpravě kolem 8,5 milionu aut, z toho zhruba 2,5 milionu v Německu.

Volkswagen nicméně odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Ti se mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu auta, nebo aby Volkswagen jejich auto odkoupil. Dohoda o urovnání skandálu v USA také předpokládá, že majitelé obdrží odškodné až 10.000 dolarů (253.000 Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (137)
Avatar - Joky
20. 1. 2017 07:05
Re: prosba
tak se toho automobilového odpadu nezastávej!
20. 1. 2017 01:04
Re: kolenovrti v akci
:-) To byla však jen část. Mám pro tříválce slabost. I když v motorkách. Ano, na volnoběh (a v nízkých otáčkách) jsou méně kultivované, ale "charakteru" mají na rozdávání. :-)
19. 1. 2017 20:13
Re: prosba
Dokáže tvůj primitivní mozeček pochopit, že nejsem žádný fanda koncernu? Čili se těžko budu řídit tvým stupidním doporučením. Otázka ale není co mám jít dělat já, ale co s tebou? >:D >:D
19. 1. 2017 19:18
Re: kolenovrti v akci
no tak ve svem prvnim odstavci ho trochu tahas za slovicko, ne? sam dobre vis, jak to s tim poctem valcu u ctyrtaktu myslel (minimum 4). ;-)
19. 1. 2017 15:42
Re: kolenovrti v akci
Nevelké úspoře? Pro firmu to klidně může být přes milion ročně. Ano, v malém městském autě, které najede deset tisíc ročně, je to o ničem.

Z trochu jiného soudku. Vem si, pro kolik lidí je větší dojezd příjemný. A co dělají automobilky? Zmenšují nádrže, aby ušetřily několik kilogramů na pohotovostní hmotnosti.

Vinu bych spíš hledal v regulátorovi. Ten má nastavit pravidla a dohlížet na jejich plnění. Realita vypadá, jako by spotřeba byla důležitější než "čistota."