reklama


1.11. 2014 ČTK

Průměrnému čínskému majiteli vozu Škoda je 35 let a má první auto

 

Průměrnému zákazníkovi v Číně, který si koupí vůz Škoda, je 35 let, pořizuje si své první auto a má rád moderní věci. Líbí se mu i designové odlišnosti a vyžaduje více chromovaných doplňků.

Škoda loni v Číně vyrobila asi 230.000 vozů, za prvních devět měsíců letošního roku se již dostala na číslo 200.000. Podle Bohdana Wojnara, člena představenstva Škoda Auto, by se do roku 2018 měla produkce zvýšit na půl milionu exemplářů.

"Samozřejmě těch půl milionu je cíl ambiciózní, ale myslím si, že žádná světová automobilka nemůže stát stranou a těch 500.000 vozů v roce 2018 je pro nás nezbytností," poznamenal Wojnar.

Aby toho Škoda Auto dosáhla, bude podle Wojnara muset dále zlepšovat obchodní síť v čínských městech mezi třemi až sedmi miliony obyvatel. "Samozřejmě to je i o tom, abychom přesvědčili čínské zákazníky, kteří nejsou úplně stejní a totožní s těmi evropskými, ať už to je věk nebo vnímání designu," řekl. Zatímco v Česku a v Evropě lidé vnímají dlouhou historii škodovácké továrny, v Číně musejí výrobky odpovídat především modernímu životnímu stylu.

Typický čínský zákazník je podle Wojnara mladší než evropský zákazník. Je mu kolem 35 let, má rád moderní věci, sleduje trendy, zajímá se o elektroniku a má stále více individuální nároky. Kupuje si často své první auto a se Škodovkou dosud neměl žádnou zkušenost. Cílem firmy je přesvědčit je a získat jejich loajalitu ke značce.

Škoda Yeti – Srovnání rozměrů
ModelŠkoda Yeti pro EvropuŠkoda Yeti pro Čínu
Délka [mm]4.2234.275
Šířka [mm]1.7931.793
Výška [mm]1.6911.682
Rozvor [mm]2.5782.638

Číňané také mají trochu jiný vkus než evropští zákazníci. Škodovka se jim podle Wojnara snaží vyjít vstříc lehkými designovými úpravami.

Příkladem může být Yeti alias Ye Di, který se v Číně vyrábí od začátku roku. Oproti evropské verzi je o 52 mm delší (4275 mm) a zdobí ho více chromování. Technologicky jsou ale všechny škodovácké vozy nabízené na čínském trhu stejné a vycházejí z dílny mladoboleslavských konstruktérů. Wojnar ale zároveň připustil, že by do budoucna nevylučoval vývoj nového vozu určeného ryze pro čínský trh.

Škoda Auto do Číny vysílá i své české zaměstnance, v současné době jich tam pracuje kolem 50. "Obsazují pozice, které jsou důležité pro značku," poznamenal Wojnar s tím, že v zemi obvykle zůstávají nejméně tři roky, někteří i déle.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho

Že na to někdo přišel až teď... Expedice vozů Škoda Yeti…

Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč

Yeti Trumf je nová základní verze mladoboleslavského SUV.…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama