Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA chce ještě nakupovat. O koho se zajímá tentokrát?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Francouzská automobilová skupina PSA Group, která nyní jedná o převzetí evropského konkurenta Opel, se zajímá rovněž o koupi malajsijské automobilky Proton.

Agentuře DPA to potvrdil mluvčí francouzského podniku. Dodal ale, že v tomto směru nelze očekávat žádné brzké rozhodnutí. Malajsijská automobilka, která vlastní britského výrobce sportovních vozů Lotus, je podle DPA již několik měsíců na prodej. O zájmu PSA o získání kontroly nad tímto podnikem informoval například francouzský list Les Echos, podle kterého by mohla o Proton usilovat i čínská automobilka Geely.

Mezi možné zájemce o Proton patří podle agentury Reuters i francouzský Renault či japonská Suzuki Motor. Proton, který v roce 1983 založil tehdejší premiér Malajsie Mahathir Mohamad, dostal před rokem finanční pomoc od vlády pod podmínkou, že vypracuje plán restrukturalizace a bude hledat zahraničního partnera.

PSA vyrábí automobily Peugeot a Citroën. Minulý týden firma informovala o plánech na případné převzetí evropských aktivit General Motors, které zahrnují německou značku Opel a její sesterskou britskou značku Vauxhall.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Avatar - del42sa
23. 2. 2017 09:31
Re: Kupuju ale maju na to?
bodejď by neměli, když všechny náklady osekali na úkor Citroenu. Tam je obměna modelové řady nejpalčivější a zatím jediné nové auto, které uvedli je nová C3 (která zase tak nová není, protože to je v podstatě jenom překapotovaný Peugeot 208....

Potřebovali by nutně nástupce C5 (ten tu měl být už v roce 2014), nástupce C4 (takhle šedou nevýraznou myš Citroen naposledy vyráběl když prodávali LN)
Picasso dejme tomu, to prošlo relativně nedávno malým faceliftem, C6 (v dnešní době v podstatě opuštěný segment), C1 ta je jediná aktuální. Osekaný budget na vývoj, zrušené hydropneumatické odpružení, omezená nabídka motorů... To se v číslech musí projevit.

Takže v podstatě mají nové auta jen C1 a C3... mizérie. :no:
23. 2. 2017 08:39
Re: Kupuju ale maju na to?
Vypadá to, že mají:
Peugeot reports 2016 net profits of 2.15 billion euros versus 1.2 billion last year.

Operating profit was 2.6 billion euros versus 1.98 billion during the previous period
22. 2. 2017 20:09
Re: PSA je v soucasne dyzlgejt dobe
Nepřišly DPF až s Euro5? Tedy 2009, respektive 2011 pro stávající typy. V roce 2001 nejspíš ani nevěděli, jaké limity bude Euro5 mít, takže si mám problém představit, že by tvrdili, že to zvládnou i bez filtru. U Euro4 bych si to uměl představit a 2,0 TDI myslím DPF nepotřeboval (paměť nemusí sloužit, tohle jsou celkem zbytečné informace, vybavuji si však, že u některých aut byl volitelně, tedy potřeba nebyl).
22. 2. 2017 20:05
Re: PSA je v soucasne dyzlgejt dobe
Podle EQUA emise testovaných Euro6 Peugeotů a Citroënů odpovídají Euro3 až Euro4 (podle modelu). Sice SCR, ale žádný zázrak.
22. 2. 2017 15:34
Re: PSA je v soucasne dyzlgejt dobe
Víš, kdybych neměl už v roce 2001 C5 2,2 Hdi commonrail s FAP v době, kdy VW všem ještě dlouho potom tvrdil, že systém PD 1,9 Tdi to zvládne i bez toho, tak bych ti asi i věřil. Ale takhle říkáš pěkné blbosti. Mimochodem, byl to motor roku.