quattro GmbH zahajuje výrobu Audi RS 6 Avant
Továrnu Audi v německém Neckarsulmu opustil tento týden první sériový exemplář nové generace modelu RS 6 Avant. O výrobu tohoto rychlého kombi se stará divize quattro GmbH.
Audi RS 7 Avant je poháněno benzinovým vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI se dvěma turbodmychadly, který je známý už z Bentley Continental.
Motor v nové RS 6 Avant dává výkon 412 kW (560 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m. Oproti předchůdci poháněném pětilitrovým desetiválcem biturbo má novinka o 14 kW méně, ale o celých 50 N.m více. Motor je kombinován s osmistupňovým automatem, poháněná jsou všechna kola.
Díky menší jednotce, systému start-stop a systému vypínání válců má RS 6 Avant spotřebovat méně paliva, kombinovaná spotřeba činí 9,8 litru benzinu na 100 kilometrů. Minulá generace tohoto vozu v kombinovaném cyklu spotřebovala 13,9 litru paliva na 100 kilometrů.
Nižší spotřebě a lepším jízdním vlastnostem pomáhá také nižší hmotnost. Vedle menšího motoru za to může i použití hliníku (pětina karoserie je hliníková). Oproti předchůdci RS 6 Avant zhublo o 100 kilogramů.
Divize quattro GmbH je zodpovědná za vývoj a výrobu modelů RS (kromě TT RS, to se vyrábí v Maďarsku) a supersportu R8, dále za pakety S line a zakázkové úpravy Audi exclusive.
V letošním roce quattro GmbH slaví 30 let od založení a k výročí si chce nadělit pořádnou porci novinek, vedle RS 6 Avant letos na trh dorazí RS 7 Sportback a patrně i RS Q3, které loni naznačil stejnojmenný koncept.