Rally Akropolis 2011 – Taktika přinesla Ogierovi vítězství, slaví také Škodovka (+ fotogalerie)

Rally Akropolis 2011 – Taktika přinesla Ogierovi vítězství, slaví také Škodovka (+ fotogalerie)

 
 

Nejlépe si s nástrahami tratě i se ziskem výhodné startovní pozice poradil Sebastien Ogier, mezi vozy S2000 kralovala Škoda Fabia Fina Hänninena.

Ve druhé etapě Petter Solberg své téměř minutové vedení neudržel a přehnala se přes něj dvojice továrních Citroënů pilotovaných Loebem a Ogierem. V poslední sobotní etapě se však opět taktizovalo a první čtyřku tak v sobotním cíli dělilo necelých 23 sekund. Kdo ze své pozice vytěžil maximum a stoupnul si na stupínek nejvyšší?

V neděli o rozdělení mistrovských bodů rozhodlo pět rychlostních zkoušek (dva průjezdy dvojicí erzet + Power Stage) o měřené délce 65,6 km. První dvě zkoušky se staly kořistí dua modrého oválu v pořadí Latvala – Hirvonen. Zatímco první se probojoval zpět do první desítky (devátý, +13:06,9), ten druhý povyskočil na třetí pozici (+14,7) a bude ve zbytku etapy určitě atakovat první dvě příčky. Jak těsný souboj o vítězství to bude ukázala již první vložka – Ogier se vyhoupnul do čela o 0,1 sekundy před Loebem. Druhá vložka zase vyšla lépe Loebovi, který se o 0,1 sekundy zase ujmul vedoucí pozice. Následuje polední servis.

Při druhých průjezdech pořádně zatáhnul Hirvonen, který první erzetu prolétnul nejrychleji. Sekundovali mu Ogier (+1,1) a Latvala (+1,3). Na celkově předposlední erzetě se zase vytáhnul Latvala, až za ním skončil rychlý Hirvonen (+0,2) a Ogier (+0,6). Každopádně vždy skončil mladý Seb před tím starším a výsledkem je fakt, že se ujal celkového vedení právě před Sebem starším. Ten na něj ztrácí 10,5 sekundy. Před závěrečnou Power Stage o délce 4 km je myslím rozhodnuto. Loeb by si měl dát pozor zezadu, třetí Hirvonen je za ním pouze o 2,6 sekundy a s tím už finský pilot může něco dělat, stačí malá chybička… Petter rozjeté špičce nestíhá, ze čtvrtého místa ztrácí již 37,5 sekundy.

Power Stage

Před zraky televizních kamer se na čtyřkilometrové trati o vítězství poprali dva francouzští kohouti a světe div se oba dosáhli na naprosto shodný čas. Se ztrátou čtyř desetin sekundy dojel třetí Hirvonen. A stejné pořadí platí i celkově – z vítězství se tak raduje Sebastien Ogier, jenž proti druhému Sebastienu Loebovi měl vždy výhodu lepší startovní pozice a dokázal ji zúročit. Loeb dva dny čistil trať a lépe to podle jeho vlastních slov prostě nešlo. Nejvíce zklamaný tak byl Petter Solberg, který po prvním dnu vedl a i když jel stále naplno tak to výše prostě nedotáhnul. Petter to komentoval slovy: „Soukromý tým je prostě soukromý tým.“ I tak ale smekáme klobouk před jeho výkony, pátý Henning Solberg na něj totiž ztrácí propastných 4:45,9.

Tým Citroën tak získal ceněný double (již dvaadvacátý v MS) a opět odskočil konkurenčnímu Fordu na rozdíl 55 mistrovských bodů – v Řecku získal více než dvojnásobek bodů co Ford (43:21). Loeb s Elenou navíc slaví 100. umístění na stupních vítězů v seriálu WRC.

Celkové výsledky Acropolis Rally of Greece 2011:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC4:04:44,3
2.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC+10,5
3.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC+13,5
4.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+38,8
5.Henning Solberg / Ilka Minor-PetraskoFord Fiesta RS WRC+5:24,7
6.Matthew Wilson / Scott MartinFord Fiesta RS WRC+6:54,7
7.Kimi Raikkonen / Kai LindströmCitroën DS3 WRC+8:29,4
8.Juho Hänninen / Mikka AnttilaŠkoda Fabia S2000+11:34,7
9.Jari-Matti Latvala / Mikko AnttilaFord Fiesta RS WRC+13:08,8
10.Denis Kuipers / Frederic MiclotteFord Fiesta RS WRC+15:10,1

„Perfektní výsledek, s 28 body zisku pak vypadá mistrovství světa pro nás velmi nadějně. Rád bych poděkoval celému týmu za dvě věci. Zaprvé za to, že dali Sébovi i mně stejnou šanci na vítězství a jsem tak opravdu rád, že jsem všechny odměnil vítězstvím. Zadruhé za to, že vůz Citroën DS3 WRC byl naprosto spolehlivý a my jsme mohli prožít bezproblémové tři dny ve vysokých rychlostech," říká trojnásobný letošní vítěz a král Řecké Rally Sebastien Ogier.

I přes dva dny strávené v pozici čističe trati si Loeb odnáší také některá pozitiva: „Před startem jsem to neviděl na jasné vítězství. Dal jsem tomu ale všechno, co jsem mohl, okolnosti závodu zapříčinily to, že jsem nemohl bojovat za shodných podmínek. Myslím si, že jsem byl stejně nejrychlejší. Dvacet bodů, které jsem tu získal, mi pomohlo ještě víc zvýšit náskok na Hirvonena."

Nejlepší časy celkem:

Ogier, 6 – Latvala, 5 – P. Solberg, 4 – Loeb, 2 – Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 9: P. Solberg – RZ 12: Ogier – RZ 13 Loeb – RZ 14: Ogier – RZ 15: Loeb – RZ 16 až 18: Ogier.

Video

Celkové pořadí šampionátu WRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Sébastien Loeb (FRA)146
2.Mikko Hirvonen (FIN)129
3.Sébastien Ogier (FRA)124
4.Jari-Matti Latvala (FIN)76
5.Petter Solberg (NOR)73
6.Mads Ostberg (NOR)48
7.Matthew Wilson (GBR)36
8.Kimi Räikkönen (FIN)24
9.Federico Villagra (ARG)20
10.Henning Solberg (NOR)20
11.Juho Hänninen (FIN)12
12.Dani Sordo (ESP)8
13.Martin Prokop (CZE)7
14.Ott Tänak (EST)7

Celkové pořadí v šampionátu týmů WRC 2011:

PořadíTýmBody
1.Citroën Total World Rally Team250
2.Ford Abu Dhabi World Rally Team195
3.M-Sport Stobart Ford Rally Team87
4.Petter Solberg World Rally Team61
5.Ice 1 Racing34
6.Munchi’s Ford World Rally Team 32
7.Team Abu Dhabi19
8.FERM Power Tools World Rally Team14
9.Monster World Rally Team8
10.Brazil World Rally Team1
11.Van Merksteijn Motorsport0

SWRC

Martin Prokop úvodní erzetu vyhrál a ve zbylých dojel jako druhý (před poledním servisem nebezpečně rostla teplota motoru) – ani to však nestačilo k posunu výše, čtvrtý Gassner jr. byl prostě příliš daleko. Deset bodů z Řecka by však zřejmě bral po pátečním protrpěném dnu všema deseti. Martin přišel o vedoucí pozici v SWRC, na prvního Hänninena nyní ztrácí 11 bodů.

„Vše podstatné se z našeho pohledu odehrálo už v pátek. Jeli jsme na zadní náhon, mezi zkouškami byl pouze přechodný servis, kde se nedalo nic opravit. První den byl pro nás zakletý… Druhý den jsme to zkusili, zda můžeme třeba pomýšlet na Gassnera nebo Turána, ale ztráta byla extrémní. Nakonec jsme šťastní alespoň za páté místo. Ale viděli jsme, že jsme schopni bojovat o vítězství, rychlost v nás je, ale auto bylo tentokrát proti nám. Pro vývoj šampionátu je to však trochu ztráta, přece jen na Akropolis bylo potřeba být trochu blíže Juhovi Hänninenovi. Ve Finsku nám nejspíš hodně uteče, silný je i na asfaltech. Bohužel naše strategie nám nevyšla a na asfaltech budeme muset hodně zabrat,“ komentoval řecký start Martin Prokop.

Juho Hänninen vědom si svého náskoku se nikam nehnal a v poklidu si dojel pro první letošní vítězství v SWRC. Díky němu se vyhoupnul ze čtvrté pozice i do čela celkové klasifikace. Stříbro bral v Řecku Portugalec Soussa a bronz Maďar Turán. Katařan Al-Attiyah sice zajížděl velmi rychlé časy, ale vzhledem k jeho páteční ztrátě již neměl šanci na lepší výsledek než šesté místo. Ovšem ve WRC rádiu Nasser prozradil, že jeho pero je připraveno příští týden k podepsání dohody s koncernem VW. Tak se necháme překvapit…

Celkové výsledky Acropolis Rally of Greece 2011 v kategorii SWRC:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Juho Hänninen / Mikko Markkula Škoda Fabia S20004:16:19,0
2.Bernardo Soussa / António Costa Ford Fiesta S2000 +4:54,6
3.Frigyes Turán / Gábor Zsiros Ford Fiesta S2000 +6:17,3
4.Hermann Gassner jr. / Kathi Wüstenhagen Škoda Fabia S2000+7:08,7
5.Martin Prokop / Jan TománekFord Fiesta S2000+8:58,4
6.Nasser Al-Attiyah / Giovanni BernacchiniFord Fiesta S2000+10:04,9
7.Eyvind Brynildsen / Cato Menkerud Škoda Fabia S2000+21:22,5
8.Karl Kruuda / Martin Järveoja Škoda Fabia S2000+50:03,1
9.Albert Llovera / Diego Vallejo Fiat Abarth Grande Punto S2000+54:31,5

„Perfektní víkend pro tým, pro nás s Mikkem a pro celý šampionát. Byla to skutečně nejtěžší Acropolis v historii. Děkuji všem, na další soutěž do rodného Finska jedeme jako první v šampionátu, to je skvělé,“ dodává s úsměvem aktuální lídr celkového pořadí SWRC Juho Hänninen.

Týmový šéf Raimund Baumschlager rovněž neskrýval nadšení: „Byl to mistrovský výkon od celého týmu. Vše jsme měli pod kontrolou a Juho ukázal svoje výtečné schopnosti na nejtěžší šotolině. Musím pogratulovat i Hermannovi, který měl za úkol absolvovat v Řecku co nejvíce kilometrů. Skvělý víkend pro celý tým.“

Celkově pořadí v šampionátu SWRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Juho Hänninen (FIN)61
2.Martin Prokop (CZE)50
3.Bernardo Sousa (POR)43
4.Karl Kruuda (EST)42
5.Ott Tänak (EST)40
6.Hermann Gassner jr. (GER)37
7.Frigyes Turán (HUN)21
8.Nasser Al-Attiyah (KAT)20
9.Eyvind Brynildsen (NOR)16
10.Albert Llovera (AND)14

Vše o šampionátu WRC na Auto.cz

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini

Auta ve stylu retro mají v prvé řadě navázat na úspěch…

Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The Cranberries: Policie konečně promluvila

Smrt zpěvačky Dolores O´Riordan (†46) z The…

Svět obletěla nečekaná a velmi smutná zpráva. Ve velmi mladém věku zemřela zpěvačka skupiny The Cranberries…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju! Počítám už jen miliony

Excesy na Australian Open: Bez banánů nehraju!…

Konečně se fanoušci dočkali. První grandslamový turnaj roku Australian Open se rozjel naplno. A nuda to rozhodně…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Karel Steigerwald: Babišův pokus o státní převrat nevyšel

Ano, jako státní převrat se dá pokus ANO o menšinovou vládu chápat. Strana, která ve volbách získala 29 procent…

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…