Range Rover Evoque 2014: Devítistupňový automat, nový systém 4x4 a vylepšená elektronika
Po dvou letech na trhu přichází první balíček změn pro Range Rover Evoque. Model označený 2014 jde do prodeje v posledním letošním čtvrtletí a přináší několik zásadních technických inovací. Tou nejdůležitější je devítistupňová automatická převodovka ZF, kterou automobilka poprvé prezentovala už na jaře.
Nejprve pro benzinový dvoulitr Si4 a později i pro další motory bude dostupný nový pohon všech kol Active Driveline. V zájmu snížení spotřeby paliva se odpojí v situacích, kdy není pohon zadní nápravy potřeba. Dochází k tomu v rychlostech nad 35 km/h, reaktivace je záležitostí 300 milisekund. Součástí Active Driveline je i elektronicky řízený zadní diferenciál e-Diff.
K tomuto systému i standardní čtyřkolce se přidává nová funkce Torque Vectoring by Braking, tedy přibrzďování kol za účelem zlepšení ovladatelnosti a trakce, případně potlačení nedotáčivosti. Tím se zlepší již tak velmi pozitivně hodnocené jízdní vlastnosti modelu Evoque.
Land Rover ovšem rozšířil i komfortní elektroniku. K automatickému podélnému parkování přidává i funkci automatického parkování do řady kolmo stojících aut a také automatické vyparkování. K dalším novinkám patří asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání značek a unikátní pomocník (poprvé prezentovaný v novém Range Roveru Sport) Wade Sensing, který měří hloubku vody při brodění.
K tomu se přidává i nová generace multimediální výbavy Land Rover InControl, nové laky karoserie, nové vzory kol a úpravy loga Land Rover.