Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Range Rover se dočkal faceliftu. Má dotykové ovládání a plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (10)
Po Range Roveru Sport prošel modernizací také větší Range Rover. Dočkal se obdobných změn, to znamená příchod ovládání z Velaru a plug-in hybridní verze.

U luxusní řady Range Rover britské automobilky Land Rover je letos živo. Nabídku rozšířil zcela nový model Velar, nyní výrobce modernizuje své nejluxusnější vozy, po Range Roveru Sport prošel úpravou také větší Range Rover. Facelift aktuální čtvrté generace přichází pět let po jejím uvedení na trh. U prvních zákazníků se objeví na začátku roku 2018.

Hlavní novinkou je stejně jako v případě Sportu nová plug-in hybridní varianta, kterou lze pořídit pro základní Range i model s prodlouženým rozvorem. Model Range Rover P400e PHEV se spoléhá na kombinaci přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce o výkonu 221 kW a elektrického agregátu s 85 kW. Stejně jako v případě Sportu poskytuje toto ústrojí 297 kW a 640 N.m. Zatímco zážehový čtyřválec z rodiny Ingenium zůstává uložen podélně pod kapotou, elektromotor je zabudován do osmistupňové převodovky od ZF.

Video se připravuje ...

Range Rover P400e PHEV zvládne zrychlit z 0-96 km/h za 6,4 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 220 km/h. A kdyby vás zajímala tradičně nereálná kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu, vězte, že má hodnotu 2,8 l/100 km. Jen na elektřinu přitom hybridní Range zvládne ujet až 50 kilometrů. Vůz používá lithium-iontové baterie s kapacitou 13,1 kWh, které lze ze speciálního 32ampérového wallboxu dobít za dvě a tři čtvrtě hodiny.

Druhou novinkou v nabídce je pak posílení vrcholného modelu SVAutobiography Dynamic. Nejsilnější sériový Range Rover je nadále poháněn kompresorovým osmiválcem, jehož výkon však vzrostl o patnáct koní na celkových 565 k (416 kW). Tenhle Range zvládne z 0-96 km/h zrychlit za pouhé 5,1 sekundy.

To ale nejsou jediné změny Range Roveru modelového roku 2018. Vrcholný model Land Roveru stejně jako modernizovaný Range Rover Sport převzal dotykové ovládání z modelu Velar. Na středovém panelu jsou tak umístěny hned dvě desetipalcové dotykové obrazovky s vysokým rozlišením, pomocí nichž lze ovládat veškeré funkce auta.

Změnila se také sedadla. Nové přední sedačky jsou nastavitelné v 24 směrech a disponují vyhřívanými loketními opěrkami. Masážní funkce nabízí hned 25 různých programů, včetně jednoho simulujícího masáž lávovými kameny. Zadní sedadla je pak možné sklopit až o 40 stupňů, přičemž disponují nejen vyhříváním a ventilováním, ale také vyhřívanými opěrkami ramen, nohou i loktů.

„Naši zákazníci mají jasno v tom, co chtějí od Range Roveru. Neměňte ho, jen ho udělejte lepší, říkají. Po takřka padesáti letech je tak čtvrtá generace Range Roveru ta vůbec nejlepší,“ komentuje provedené změny šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern.

David Bureš
Diskuze (10)
12. 10. 2017 05:07
Re: U mě dobrý
Drahé auto, ale mě sedí ;-) Podvozek voňavý, interiér mnohm lepší než F-P, ale s cenou toho moc neuděláš.
11. 10. 2017 18:07
Re: Zdá se, že mají kvalitní zpětnou vazbu
Kam o třídu výš? Q7 má přes pět metrů, podobně jako GLS.
Avatar - maxi!
11. 10. 2017 15:23
Re: U mě dobrý
OT - ako to ty vidis - co hovoris na Velar?
mas nejake skusenosti?
my sme dva teraz kupili na Sk
Avatar - maxi!
11. 10. 2017 15:21
Re: Zdá se, že mají kvalitní zpětnou vazbu
nie len X7 ako spominas, teraz aj Q8 sa snazi dostat o triedu hore a v podstate Bentley je uz v ponuke, takze odrazu je celkom veselo.... :-!
Avatar - Bubáq
11. 10. 2017 14:12
Zdá se, že mají kvalitní zpětnou vazbu
Range Rover je prostě ikona. A aby se dál dobře prodával, musí ikonou zůstat. Tj. nic moc neměnit, jen vylepšovat (ostatně, to je v článku zmíněno). Nová sedadla jsou na první pohled úchvatná. Vyhřívání bočnic a opěrek je libůstka bez významnějšího vlivu na komfort, ale pomáhají, aby ikona zůstala ikonou i když na trh vtrhne BMW X7. Ventilace zadních sedadel se také pomalu stává samozřejmostí u takto koncipovaných aut. Vylepšení infotaimentu bylo nutností! Tak teď jen vylepšit spolehlivost elektronických čidel, řídících jednotek a pod., a bude to vážně v pořádku. Čtyřválec u hybridu mně osobně opravdu nevadí. Jeho 300 k je dostatečných.... Nicméně Range Rover by měl být povinný s 8-válcem.