Range Rover Sport SVR: Nejsportovnější Land Rover všech dob má 558 koní
K prémiovým značkám patří výkon, luxusní SUV nevyjímaje a čím je ho více, tím pochopitelně lépe. Problematiku "sportovních" sportovně-užitkových aut doposud Land Rover moc neřešil, respektive ji řešil "po svém", nyní ale přichází vůz, který má v úmyslu se postavit těm nejostřejším SUV z Německa a zanedlouho i z Itálie a od konkurence z UK - Range Rover Sport SVR.
Po intenzivním testování na Severní smyčce Nürburgringu za bedlivého dohledu špionážních fotografů a kameramanů se nyní, v lehkém předstihu před světovou výstavní premiérou (trošku nemístně) na Pebble Beach Concours d´Elegance se nám SVR prezentuje virtuálně.
Netřeba chodit kolem horké kaše, každého bude nejvíce zajímat výkon. Britové pro potřeby RR Sport SVR vyladili kompresorový V8 5.0 na 410 kW, tedy 558 koní a 680 N.m, což je o 30 kW a 56 N.m více, než v případě verze Range Rover Sport Supercharged. V kombinaci se sportovněji naladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70 a pohonem všech kol zvládne zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,5 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. O jadrný zvukový projev motoru se postará dvoustupňový aktivní výfukový systém s elektronicky ovládanými ventily.
Ale ani doposud nejsportovnější Range nebyl žádný lenoch, kouzlo RR Sport SVR spočívá hlavně ve zlepšených výkonech na silnici, na nichž má svůj podíl kromě specificky odladěné elektroniky Active Torque Vectoring, Active-Roll Control a Adaptive Dynamics také překalibrovaný Dynamic Active Rear Locking Differential a tužší zavěšení s tvrdšími silentbloky. Své udělá také použití 22" kol Continental ContiSportContact 5 o rozměru 295/40 a sportovních brzd Brembo, ostatně schopnosti auta jasně dokázal čas na Severní smyčce Nürburgringu, kterou Range zajel za 8 minut a 14 sekund. Zmíněné obutí je však příplatkové, standardně dostává SVR 21palcová kola s all-season pneumatikami Continental Croos Contact 275/45.
Při tom všem honění desetinek na okruzích však nijak neutrpěla schopnost vozu jezdit i v náročném terénu. Pracovní zdvih kol je 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a šasi poskytuje křížení 546 mm. Nechybí ani systém Wade Sensing, poskytující informace o hloubce vody při brodění a stejně jako běžný Sport, umí SVR brodit vodu až do hloubky 850 mm.
Range Rover Sport SVR má v neposlední řadě i pozměněný design přídě, zádě i spodní části dveří a prahů. Celý komplet pak doplňují sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením. Range Rover Sport SVR si mohou zákazníci objednat již nyní, přičemž první dodávky se k nim dostanou na začátku roku 2015. Ceny zatím nebyly stanoveny, ale to patrně klientelu auta moc netrápí.