Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport SVR: Nejsportovnější Land Rover všech dob má 558 koní

Michal Fokt
Diskuze (17)
Britové konečně mají konkurenta pro M a AMG verze německých SUV. Přichází Range Rover Sport SVR s přeplňovaným pětilitrovým V8.

K prémiovým značkám patří výkon, luxusní SUV nevyjímaje a čím je ho více, tím pochopitelně lépe. Problematiku "sportovních" sportovně-užitkových aut doposud Land Rover moc neřešil, respektive ji řešil "po svém", nyní ale přichází vůz, který má v úmyslu se postavit těm nejostřejším SUV z Německa a zanedlouho i z Itálie a od konkurence z UK - Range Rover Sport SVR.

Po intenzivním testování na Severní smyčce Nürburgringu za bedlivého dohledu špionážních fotografů a kameramanů se nyní, v lehkém předstihu před světovou výstavní premiérou (trošku nemístně) na Pebble Beach Concours d´Elegance se nám SVR prezentuje virtuálně.

Netřeba chodit kolem horké kaše, každého bude nejvíce zajímat výkon. Britové pro potřeby RR Sport SVR vyladili kompresorový V8 5.0 na 410 kW, tedy 558 koní a 680 N.m, což je o 30 kW a 56 N.m více, než v případě verze Range Rover Sport Supercharged. V kombinaci se sportovněji naladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70 a pohonem všech kol zvládne zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,5 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. O jadrný zvukový projev motoru se postará dvoustupňový aktivní výfukový systém s elektronicky ovládanými ventily.

Ale ani doposud nejsportovnější Range nebyl žádný lenoch, kouzlo RR Sport SVR spočívá hlavně ve zlepšených výkonech na silnici, na nichž má svůj podíl kromě specificky odladěné elektroniky Active Torque Vectoring, Active-Roll Control a Adaptive Dynamics také překalibrovaný Dynamic Active Rear Locking Differential a tužší zavěšení s tvrdšími silentbloky. Své udělá také použití 22" kol Continental ContiSportContact 5 o rozměru 295/40 a sportovních brzd Brembo, ostatně schopnosti auta jasně dokázal čas na Severní smyčce Nürburgringu, kterou Range zajel za 8 minut a 14 sekund. Zmíněné obutí je však příplatkové, standardně dostává SVR 21palcová kola s all-season pneumatikami Continental Croos Contact 275/45.

Při tom všem honění desetinek na okruzích však nijak neutrpěla schopnost vozu jezdit i v náročném terénu. Pracovní zdvih kol je 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a šasi poskytuje křížení 546 mm. Nechybí ani systém Wade Sensing, poskytující informace o hloubce vody při brodění a stejně jako běžný Sport, umí SVR brodit vodu až do hloubky 850 mm.

Range Rover Sport SVR má v neposlední řadě i pozměněný design přídě, zádě i spodní části dveří a prahů. Celý komplet pak doplňují sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením. Range Rover Sport SVR si mohou zákazníci objednat již nyní, přičemž první dodávky se k nim dostanou na začátku roku 2015. Ceny zatím nebyly stanoveny, ale to patrně klientelu auta moc netrápí.

Michal Fokt
Diskuze (17)
Avatar - Dinar
12. 8. 2014 10:23
Re: neskutocne monstrum
Hm, docela bych si ale tipnul, že s tou X6 jsi byl nahoře o dost dřív než s tím V8RR, ono to auto docela maskuje svou účinnost. Ale souhlasím s tím, že na řízení to moc zábava není, já jsem obě emka trápil i na okruhu, a jakmile dojdeš k limitům, začne jen nudný boj s nedotáčivostí, a to zábava není. Jiná věc je, že tě v tu chvíli mají problém uviset jiná, na okruh podstatně více se hodící, auta. Jak říkám impresivní, ale celkem k ničemu. RR Sport je mnohem relaxovanější auto, i když to SVR bude zcela jistě taky neesvúvéčkovsky napružené, no, uvidíme, třeba bude někdy příležitost se tím svézt. ;-)
12. 8. 2014 09:56
Re: neskutocne monstrum
no mne je jasné že SVR je podvozkovo niekde inde ako klasický RR...ja som ale tú X6 doma mal a ono každému to príde inak ale jednoducho ja som sa s tým autom trápil..tam kde RR pekne pekne zatáčalo a držalo stopu, tam mi X6-ka lietala a trpela nedotáčavosťou..proste mi Range sadol viac..ale tak to je moja skúsenosť a môj pohlad na vec..niekomu sa môže javiť X6 ako lepší voz..pre mňa osobne to ale bolo sklamanie..ako na rovnej ceste je X6 M rýchla a až veľmi rýchla ale tam to u mňa končí...

tak ale každému sadne niečo iné a záleží aj na podmienkach kde človek testoval...ja som si s tým dal napr. naplno šturec, čo je kopec u nás na slovensku kde je dosť zákrut a tak a keď som s X6 vyšiel hore, tak ma boleli ruky a bol som dopotený ako blázon pretože udržať to na ceste bolo fakt umenie...ale napr. s RR som tento problém nemal..ale tak hovorím, každý má inú skúsenosť a iné podmienky a od toho sa potom odvíja aj pocit a zážitok z auta.. :-)
Avatar - Dinar
12. 8. 2014 09:25
Re: neskutocne monstrum
Jak mám RRS rád, tak tady nesouhlasím, Sporta s vrcholnou variantou podvozku jsem jel a na emko ať X5 nebo X6 podvozkově rozhodně nestačí. Pocit těžkopádnosti je u těhle aut celkem logický, ale v rámci kategorie psát o tom, že podvozek M6 je o generaci pozadu je mimo, mino. Tohle SVR vzhledem k informaci o času z NS asi mění situaci, ale musí být podvozkem o hodně dál než standardní Sport byť s vrcholnou variantou "režim dynamic" podvozku. Uvidíme co bmw s novou X6M, každopádně obecně vidím tato auta sice jako impresivní, ale celkem k ničemu.
11. 8. 2014 21:24
Re: neskutocne monstrum
no asi tak..ako mám BMW rád ale pri porovnaní X6 M a RR je RR proste lepší..viezol som sa v RR s 510 koňmi a môžem povedať že minimálne v rámci podvozku je RR o generáciu vpred..ale aj celkovým správaním sa na hrane a stabilitou..RR je na svoje rozmery celkom mrštný zatiaľ čo X6 je dosť ťažkopádna...x6 je skôr pre tých ktorý vedia akurát šliapať na plyn pretože ken na rovinke využijú ten silný motor..pri nejakej technickej pasáži sa M-ko trápi..vlastne dávať M-ko na X6 je dosť velká hovadina..

a argumenty nižšie akože 300 to nepôjde..a čo? kto to kedy využil? a myslím že maximálka u takýchto áut až tak podstatná nie je...

;-)
Avatar - fOE
11. 8. 2014 20:41
Re: Dospělá Godzilla
Jedna vec je co se kde pise a co kde ktera automobilka tvrdi, druha za jakych podminek to bylo dosazeno, do ceho nevidi nikdo, takze laptimes z NR uz beru spis hodne s rezervou ;)