Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport zajel rekordní čas na Pikes Peak

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Land Rover se snaží u nového Range Roveru Sport potvrdit, že je skutečně nejsportovnějším strojem v nabídce značky a za tímto účelem jej vyslal na trať slavného závodu do vrchu.

Závodní stroje se sice při letošním v pořadí 91. ročník závodu Pikes Peak Hill Climb postaví na start až 30.června, ale Range Rover Sport zvládl náročný výjezd na vrchol s předstihem a při své jízdě vytvořil nový rekord pro sériové automobily.

Range Rover Sport zdolal trať závodu dlouhou 20 km v čase 12 minut 35,61 sekundy s průměrnou rychlostí 95,23 km/h na silnici plné zatáček, lemované strmými svahy na jedné straně a prudkými skalními stěnami na straně druhé. Rekord byl měřen a potvrzen organizátory závodu PPIHC (Pikes Peak International Hill Climb) v Coloradu.

Rekordní jízdu absolvoval sériový Range Rover Sport s přeplňovaným zážehovým osmiválcem o výkonu 375 kW a točivém momentu 625 N.m. Úpravy provedené na voze před jízdou se omezily prakticky jen na zvýšení bezpečnosti pilota a do interiéru byl namontován ochranný rám spolu se závodními bezpečnostními pásy.

Na vrchol dovedl Britské SUV jezdec Paul Dallenbach, který patří mezi specialisty na Pikes Peak. Ve svých 45 letech je jeho šestinásobným vítězem ve své kategorii a trojnásobným celkovým vítězem.

Pikes Peak Hill Climp se jezdí od roku 1916 a je druhým nejstarším závodem ve Spojených státech. Na současné trati se startem v nadmořské výšce 2860 m musí závodníci zdolat 156 zatáček, aby mohli projet cílem v nadmořské výšce 4300 m, kde vzduch obsahuje pouze 58 % kyslíku. Aktuální absolutní traťový rekord 9 minut 46,164 sekundy stanovil v loňském roce Rhys Millen s Hyundai Genesis Coupe v kategorii Time Attack.

Po úspěšném zdolání Pikes Peaku chce Land Rover vyslat nový Range Rover Sport na tratě dalších slavných a náročných závodů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
10. 6. 2013 19:10
Re: Nějak se mi to nezdá ...
Kdo ví, ono to chce taky odvahu hnát se v normálním autě serpentinami ve výškách, kde už se může objevovat vysokohorská nemoc. Ovšem vzhledem k té nadmořské výšce si myslím, že největší síla je právě v tom kompresoru, který tohle auto má. Atmosféry si neškrtnou a turba budou asi taky o něco citlivější na atmosférický tlak, ne ? Faktem zůstává, že stejný motor je i v XJ, XF, XK a nově v F-type, možná příští rok... >:D
Avatar - AUDIRS6
10. 6. 2013 15:50
Re: Obsah kyslíku
tak-tak, na tom mieste by som mal aj ja silu jak "bujak" >:D >:D >:D >:-[]
...reagoval si pred 11-ou...to doteraz nikdo nevedel vetu doplnit ze : 58% z bezneho mnozstva... ;-\ - alebo nejako rozumnejsie... ;-\
10. 6. 2013 10:57
Obsah kyslíku
Já vím, že většina chápe, jak je to myšleno, ale stejně si neodpustím poznámku, že vzduch na vrcholu ani zdaleka netvoří z 58% kyslík. To by tam byla pěkně výbušná nálada. >:D
10. 6. 2013 09:31
Re: super
svezl jsem se s nim minulej mesic (novinarskej modrej kousek na dlouhodobe testovani) a ano při te cene je to dobre auto, ale ze by super?
10. 6. 2013 09:30
Re: Spotřeba
50l by bylo ještě vpohode, 50l prumer se da skouknout u vicero aut s mnohem mensi vahou a v beznem provozu (nechci ani vedet jak silene ti lide s tim musej jezdit), ja kdys to hooodne rozparádím, tak mam prumer 27-29 litru/100, a to mam auto kde je jen 2.4 litr a auto vazi jen 1.6 tuny, na této trati a RRS bych spise odhadoval ze spotřeba byla nad 80l/100km :-)