Renault vsadí na upsizing. Nově vyvíjenou 1.3 TCe využije i Mercedes
Renault byl dlouho zastáncem downsizingu, nové emisní normy ale znamenají nutnost změny, a tak i francouzská automobilka zapracuje na zvětšení agregátu. Chystá motor s označením 1.3 TCe, který vznikne na základech stávajícího čtyřválce 1.2 TCe (H5F). Jednotku využije také Mercedes-Benz, který se rovněž podílí na jeho vývoji.
Spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler se tím dostane do další fáze. Stuttgartská značka využívá motory Renault už dnes (ve svých kompaktních modelech), poprvé se však podílí přímo na jejich vzniku. Zatím si Mercedes pouze upravoval již hotové agregáty francouzského výrobce, konkrétně jeho turbodiesely 1.5 dCi a 1.6 dCi nebo benzinové 1.0 SCe a 0.9 TCe (pro vozy Smart).
Podle zákulisních zpráv se motor objeví na trhu v průběhu jara 2018. Z modelů Renault ho jako první použije velkoprostorová dvojice Scénic/Grand Scénic, potvrzen je také pro Mégane nebo Captur. Mercedes jej využije v nové generaci svých kompaktních vozů, počínaje novými třídami A a B.
Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 1.330 cm3 bude samozřejmě splňovat nadcházející emisní normu nazývanou Euro 6c, v rámci níž se emise budou už měřit také v reálném prostředí. K tomu jednak pomůže zásadní přepracování dnešní dvanáctistovky, jednak zástavba filtru pevných částic. Bude to první zážehový agregát Renault s takovým řešením, další budou následovat posléze.
Co se týče výkonu, má být nová třináctistovka dostupná ve čtyřech výkonových variantách. Nejslabší nabídne 85 kW, nejsilnější 118 kW. Vedle toho budou existovat i verze s 96 kW a 110 kW.