Malý crossover Renault Captur přijede do Ženevy
Již dříve avizovaný Captur je malým crossoverem, který je určen hlavně do města. Francouzská automobilka je zatím na informace velmi skoupá. Slibuje vyšší posaz ve stylu SUV a variabilitu MPV včetně spousty odkládacích prostor. Novinka s diamantem ve znaku je ale přitom jen 4,12 m dlouhá, takže se nachází na horním okraji třídy malých aut.
Názvem se odkazuje na stejnojmennou studii ze Ženevy 2011, velmi podobná je jí ale pouze příď. Místo extravagantního dvoudveřového svalovce Captur přichází s umírněnými tvary které jsou dílem týmu Laurense van der Ackera. Je to vlastně takové čtvrté Clio, jen trochu vytažené do výšky. Kliky zadních dveří se ovšem neskrývají ve sloupcích . Klasikou je u vozidel tohoto druhu efektní oplastování včetně prahů a blatníků. Také technicky se jedná o Clio X98, neboť s ním sdílí platformu.
Renault si zatím nechává pro sebe všechna čísla, neodtajnil ani nabídku motorů. Budou spalovat pochopitelně jak benzin, tak i naftu, u nejúspornějšího z nich zatím uvádí pouze hodnotu vypouštěných emisí CO2 96 g/km. Ta se u vznětového agregátu rovná kombinované spotřebě 3,6 l/100 km.
Ve standardní výbavě můžeme očekávat kromě klasického bezklíčkového vstupu též například zadní parkovací senzory, nebo elektronického pomocníka při jízdě do kopce. Integrovaný multimediální systém R-Line s dotykovou obrazovku a bezdrátové rozhraní ale v základu zřejmě nenajdeme, stejně jako audio Arkanys se šesti reproduktory.
Captur bude možné koupit ve dvoubarevném lakování, střecha a sloupky jsou v tomto případě v odlišné barvě než zbytek karoserie. Interiér prý disponuje dostatkem prostoru, čelní sklo bylo posunuto co nejvíce dopředu. Automobilka chce nabídnout zákazníkům široké možnosti individualizace vnitřního prostoru: různé kombinace barev a motivů čalounění pro jednotlivé výbavy.
Renault Captur se bude vyrábět ve španělském Valladolidu, čeká jej také březnová světová premiéra v Ženevě.