Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio IV přijíždí s novým designem a novým tříválcem

David Bureš
Diskuze (620)
Od roku 1990 Renault prodal 11,5 milionu exemplářů modelu Clio, nyní přichází čtvrtá generace tohoto vozu.

Renault oficiálně odhalil podobu čtvrté generace Clia. Ta přijíždí s novým designem ve stylu nového designérského směru značky. Pod kapotou auta se objeví nový benzinový tříválec, v nabídce bude výhradně pětidveřová varianta.

Křivky byly inspirovány například konceptem DeZir, nový styl s mohutným logem značky v masce chladiče už používá například modernizované Twingo nebo elektromobil Zoe. „Žádné ostré nebo agresivní křivky, jen smyslné tvary, které vás přinutí jít k němu a pohladit ho,“ říká k designu Laurens van den Acker, viceprezident pro korporátní design.

Z boku zaujmou „neviditelné“ kliky zadních bočních dveří, podobné řešení používá například Alfa Romeo Giulietta. To má alespoň částečně zakrýt fakt, že Clio už nebude nabízeno s třídveřovou karoserií. Renault již dříve prohlásil, že se mu vývoj třídveřového Clia nevyplatí, protože o něj není velký zájem.

Kabina působí moderně a má být pro uživatele příjemná, rychloměr je digitální. Tvar přístrojové desky má evokovat křídlo letadla. Ve středovém panelu se může objevit sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link.

Všechny verze mají v základu dostat Bluetooth, v předních dveřích budou integrovány reproduktory, které mají nabízet silnější zvuk.

Renault jde v duchu doby a nabídne širokou individualizaci vzhledu auta. V nabídce má být několik barevných krytů vnějších zpětných zrcátek, rozdílné barvy mřížky chladiče, různé ráfky a několik grafik na střeše. Laků karoserie bude v nabídce osm, červený odstín na přiložených fotografiích se jmenuje Flamme, odvozen je od barvy studie DeZir.

V nabídce budou zatím pouze dva motory. Novinkou je přeplňovaný benzinový tříválec 0,9 TCe o výkonu 67 kW při 5000 min-1 a točivém momentu 135 Nm v 2500 min-1. Ekologičtější verze s delšími převody převodovky má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,3 litru paliva na 100 kilometrů.

Druhým nabízeným motorem je vznětový čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 67 kW při 4000 min-1 točivém momentu 220 Nm při 1750 min-1. Tento agregát má v kombinovaném cyklu spotřebovat 3,2 litru paliva na 100 km.

Oba motory jsou kombinovány s pětistupňovou manuální převodovkou a jsou mimochodem doplněny o start-strop systém.

Se snížením spotřeby paliva pomůže ECO mód, který po stisknutí tlačítka upraví výkonové parametry agregátu, nebo ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně na palubní desce.

V první polovině roku 2013 nabídku rozšíří ještě čtyřválec 1,2 TCe o výkonu 90 kW a točivém momentu 190 Nm v 1750 min-1. Jednotka v současnosti prochází homologací, nabízena bude s novou, šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Ta bude od příštího roku dostupná i pro 0,9 TCe.

Automobil je postaven na modifikované platformě odcházejícího Clia. Automobilka o voze tvrdí, že nabídne pohodlí, skvělou ovladatelnost a tichou jízdu.

O výrobu se postará francouzská továrna Flins a turecká továrna Bursa. Renault klade důraz na to, že automobil bude kvalitně zpracován. Kdy bude zahájen prodej nového Clia a kolik bude stát, automobilka oznámí až později.

David Bureš
Diskuze (620)
5. 1. 2013 19:45
Je to fuserina!
Ponukat benzinove a drahe 3-valcove turbo so zrychlenim 12,2 !!! je trufalost. Kazdy vie, ze opravy budu stat majland.
Je to tak, ako ponukat 4-valcove enginy v USA .
P.S. Nech v Renaulte necakaju zazraky.
7. 7. 2012 15:23
Re: CLI(O)MAKTÉRIUM
A co když čistě náhodou, to oko "nemáš" ty? Co když nedokážeš jít s dobou, ocenit nové lepší věci a proto stále sílí ten magnet, kterým jsi přicvaknut k naprosto nekonfliktnímu uhlazenému občas až bezpohlavnímu designu VW?

Co také zjevně ztrácíš je jednoduchá logika, vzhledem k prolisu nového Clia předcházejícímu od zadních dveří k zadním partiím je snad jasné, že by se tam klasická klika příliš nevyjímala. Vypadala by podobně hloupě jako zadní klika na Bentley EXP a ta tam opravdu není nejšťasnější.

Rozhodně není rozumné se tu stavět do role poloboha a superznalce aut, za prvé to smrdí, za druhé pokud bys měl skutečnou úroveň pak bys neměl potřebu druhé zhazovat a podporovat tak svou rádoby pravdu. Pokud ovšem netrpíš nějakým komplexem. Totiž ohradit se tím, že všichni kdo vidí věc jinak než pan božský GTI se tu rekrutují jen z metrosexuálů komplexem opravdu zavání. Neschopnost akceptovat jiný názor či odlišné cítění je problém, který je ryze tvůj, nemá to co dělat s pravdou. Žádné kecičky a omáčka kolem to nezmění.

A s Polem se už jdi rovnou zahrabat, pořád opakuješ su samou písničku a ne a ne si přiznat, že už je za zenitem. Ne že by to bylo špatné auto, ale oproti tomuhle Cliu na něm lze vidět zub času, a to dost výrazně. Nová generace to snad spraví, ale zatím se tak nestalo.

Smutné na tobě je, že je celkem jedno zda VW udělá pěkné auto nebo něco naprosto odporného (což se samozřejmě nestává), stejně tu budeš básnit do aleluja jen o koncernu. Ale tak hlavně že tě to baví..
Avatar - white label
7. 7. 2012 12:04
Re: TVAR
Ne, myslím tento odkaz:
[odkaz]
;-)
7. 7. 2012 08:58
Re: TVAR
Myslíš tento odkaz? Ale to je Clio 2014 - tedy novější.
[odkaz]

[odkaz]
6. 7. 2012 23:11
Re: TVAR
Náväznosť tam rozhodne je...hlavne tvar zadnej časti s trochu väčšou dávkou výrazu nový model prebral...