Renault Clio IV přijíždí s novým designem a novým tříválcem
Renault oficiálně odhalil podobu čtvrté generace Clia. Ta přijíždí s novým designem ve stylu nového designérského směru značky. Pod kapotou auta se objeví nový benzinový tříválec, v nabídce bude výhradně pětidveřová varianta.
Křivky byly inspirovány například konceptem DeZir, nový styl s mohutným logem značky v masce chladiče už používá například modernizované Twingo nebo elektromobil Zoe. „Žádné ostré nebo agresivní křivky, jen smyslné tvary, které vás přinutí jít k němu a pohladit ho,“ říká k designu Laurens van den Acker, viceprezident pro korporátní design.
Z boku zaujmou „neviditelné“ kliky zadních bočních dveří, podobné řešení používá například Alfa Romeo Giulietta. To má alespoň částečně zakrýt fakt, že Clio už nebude nabízeno s třídveřovou karoserií. Renault již dříve prohlásil, že se mu vývoj třídveřového Clia nevyplatí, protože o něj není velký zájem.
Kabina působí moderně a má být pro uživatele příjemná, rychloměr je digitální. Tvar přístrojové desky má evokovat křídlo letadla. Ve středovém panelu se může objevit sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link.
Všechny verze mají v základu dostat Bluetooth, v předních dveřích budou integrovány reproduktory, které mají nabízet silnější zvuk.
Renault jde v duchu doby a nabídne širokou individualizaci vzhledu auta. V nabídce má být několik barevných krytů vnějších zpětných zrcátek, rozdílné barvy mřížky chladiče, různé ráfky a několik grafik na střeše. Laků karoserie bude v nabídce osm, červený odstín na přiložených fotografiích se jmenuje Flamme, odvozen je od barvy studie DeZir.
V nabídce budou zatím pouze dva motory. Novinkou je přeplňovaný benzinový tříválec 0,9 TCe o výkonu 67 kW při 5000 min-1 a točivém momentu 135 Nm v 2500 min-1. Ekologičtější verze s delšími převody převodovky má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,3 litru paliva na 100 kilometrů.
Druhým nabízeným motorem je vznětový čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 67 kW při 4000 min-1 točivém momentu 220 Nm při 1750 min-1. Tento agregát má v kombinovaném cyklu spotřebovat 3,2 litru paliva na 100 km.
Oba motory jsou kombinovány s pětistupňovou manuální převodovkou a jsou mimochodem doplněny o start-strop systém.
Se snížením spotřeby paliva pomůže ECO mód, který po stisknutí tlačítka upraví výkonové parametry agregátu, nebo ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně na palubní desce.
V první polovině roku 2013 nabídku rozšíří ještě čtyřválec 1,2 TCe o výkonu 90 kW a točivém momentu 190 Nm v 1750 min-1. Jednotka v současnosti prochází homologací, nabízena bude s novou, šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Ta bude od příštího roku dostupná i pro 0,9 TCe.
Automobil je postaven na modifikované platformě odcházejícího Clia. Automobilka o voze tvrdí, že nabídne pohodlí, skvělou ovladatelnost a tichou jízdu.
O výrobu se postará francouzská továrna Flins a turecká továrna Bursa. Renault klade důraz na to, že automobil bude kvalitně zpracován. Kdy bude zahájen prodej nového Clia a kolik bude stát, automobilka oznámí až později.