Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel

David Bureš
Diskuze (63)
Po vzhledové stránce se clio tolik nezměnilo. K dispozici bude i luxusní varianta Initiale Paris.

Renault už na začátku června naznačil, že se pomalu blíží premiéra modernizovaného clia čtvrté generace. A nyní k ní skutečně dochází, a to po 26 letech od prezentace prvního clia. Aktuální generace je na trhu od roku 2012.

Clio bylo prvním renaultem, který na trh dorazil s novou designérskou identitou francouzské značky, na níž navázaly i další modely. Přestože se očekávala inspirace talismanem a méganem (a jejich „bumerangovými“ světly“), clio se v rámci modernizace až tolik nezměnilo.

Hlavní změnou jsou přepracované nárazníky, lehce se změnila i maska chladiče se zakomponovaným logem značky. Hlavní světlomety si sice zachovaly své tvary, nově je však možné je objednat v plně diodové verzi LED Pure Vision, kterou známe již z větších renaultů.

Uvnitř máme čekat nové materiály, které mají být kvalitněji zpracovány než dnes. A navíc mají být i pohlednější. Zákazníci budou moci vybírat mezi multimediálními systémy Media Nav Evolution a Renault R-Link Evolution. K dispozici bude také aplikace R&Go umožňující spárovat chytrý telefon se systémy auta.

Pro modernizovaná auta je již tradicí rozšířená nabídka laků karoserie a kol, kterou najdeme také v případě clia. Renault se zaměřil také na individuální úpravy vzhledu.

Nabídku motorů obohacuje turbodiesel 1.5 dCi s 81 kW, který ale kvůli ceně zřejmě nebude na českém trhu zrovna žádanou verzí. Benzinový čtyřválec 1.2 TCe (87 kW) pak nově bude možné spárovat i se šestistupňovým manuálem, dosud je k dispozici jen s šestistupňovým dvouspojkovým EDC.

Modernizované clio bude dostupné také v luxusním provedení Initiale Paris, které se už nyní prodávalo třeba na francouzském trhu. Speciální šedou metalízu Givré v interiéru doplňuje kožené čalounění a věnec volantu čalouněný Nappa kůží. Předností je i bohatá výbava zahrnující plně diodové světlomety, hudební systém Bose, multimediální systém R-Link Evolution, automatický parkovací asistent nebo parkovací kameru.

Zákazníci budou inovované clio moci objednávat už od léta, první vozy se však na silnicích objeví až během letošního září.

David Bureš
Diskuze (63)
15. 6. 2016 10:16
Re: pochvala
však v článku píšu, že pribudne silný diesel ...či to je stále tá ista 1.5dci to je jedno ...

nový scenic v 2017 bude diesel hybrid a taktiež megane v 2017 ...
15. 6. 2016 08:38
Konečně, ale že to trvalo!
Naprosto nechápu, proč Renault čekal se zavedením 1.5 dCi/77 kW a hlavně 1.2 TCe s manuálem až na "Fázi 2". Od začátku totiž bylo jasné, že absence těchto motorizací současnému Cliu nesmírně škodí, resp. nahrává konkurenci. Ještě doplnit nabídku o verzi R.S. s manuálem a nabídka motorizací této řady bude konečně v pořádku. Pokud teď skutečně zlepší kvalitu plastů v interiéru, tak už jediným větším nedostatkem současného Clia zůstane hodně stísněný interiér v podélném směru a zbytečně komplikované uložení rezervy. Doufejme, že stejné rozšíření nabídky motorizací brzdy dostane i Captur! :-) :yes:
P.S. Design současného Clia je skutečně velmi zdařilý, ovšem s jednou výjímkou - naprosto nevyvážená plocha obrovských předních světlometů a naopak maličkých zadních svítilen. :'-( Taky se mi vůbec nezamlouvá řešení přístrojového šítu - digitální rychloměr se krčí v malém okénku uprostěd a vedle něj trůní oborovský ručičkový palivoměr. Naprosto nelogické řešení, mělo by to být přesně obráceně! :'-(
Avatar - praděda7
14. 6. 2016 09:48
Re: Clio
Když nevíš, tak nevíš. S tím nic nenaděláš......
Avatar - Emel
14. 6. 2016 09:05
Re: pochvala
Jak tlačí? V benzínové nabídce máš klasickou 1.2 atmosféru a pak 0.9 - 1.2 - 1.6 turbo, od 75 do 200k. To je parádní paleta. Můžeme smutnit nad absencí RS v manuálu, ale to je tak asi všechno.

V naftě je jen různě naladěný 1.5dCi. Jestli v Británii nebo Francii chtějí lidi naftu, pak je to jejich volba, případně volba daná jejich legislativou.

Hybrid s naftou podle mě Renault nikdy nedělal.
14. 6. 2016 07:16
Re: pochvala
Hybrid by určite potešil, avšak nie ten od Renaultu s rakovinometom ... V tomto smere je renault dosť mimo .. neviem prečo tlačí tak tie diesle aj do malých átu ... ble

Taktiež je dosť škoda absencie slabšieho motora s automatom najlacnejšie clio s automatom skoro 14.000 EUR ... u konkurencii sa nakúpi lepšie (dokonca aj dacia má ten poloautomat za pár eur...)