Renault Clio RS Gordini: Uvidíme ho v Ženevě?
Na zahraničních serverech se množí informace o tom, že Renault premiéru Clia RS Gordini oficiálně potvrdil. Není to tak úplně pravda, z úst představitelů francouzské automobilky nezaznělo dosud nic. Jedná se tak o čistou spekulaci. Což nám ovšem nebrání v tom, abychom se podělili o alespoň předběžné informace. Je naprosto jasné, že modely Gordini už nebudou jen modrá auta s bílými pruhy a logy navíc, ale získají oproti standardním modelům Renaultsportu nějakou tu posilu. Naštěstí, jméno známého ladiče si zaslouží rozhodně víc než jen stylistické odlišnosti.
Clio RS Gordini je první vlaštovkou v tomto směru. Jeho přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka má dávat 169 kW výkonu a 285 N.m točivého momentu. To je o 22 kW a 51 N.m více než nabízí až dosud nejsilnější verze RS. Gordini také zhubne o 25 kg, dostane standardně o 10 mm snížený podvozek Cup a bílá osmnáctipalcová litá kola Radical. Na papíře vypadají předběžná čísla o zrychlení z nuly na stovku za 5,9 s a maximálce 250 km/h (!) velmi slibně. Čeká nás hotová raketa na kolech, s malým autem jet touhle rychlostí už chce odvahu. Clio RS mimochodem potřebuje k oblíbenému sprintu 6,7 s a je o 20 km/h pomalejší.
Zatím není jasné, jaká převodovka v Gordini najde místo, zda poněkud nešťastná škubavá dvouspojková EDC, nebo konečně manuál? Určitě však uvnitř bude nějaký ten karbon, hliníkové pedály a vpředu dvě sportovní sedačky od Recara. Počítejme také s koberečky s logy Gordini a multimediálním systémem R-Link s přídavným RS Monitorem. A co zvenčí? Zákazníci nebudou mít na výběr jen modrý lak s bílými pruhy, ale opačnou kombinaci, dále červenobílou a dokonce stříbrnomodrou! No, budiž.
Současné Clio RS trochu vyměklo a novináři, kteří jej měli tu čest porovnat se starší generací, nehýřili zrovna nadšením. Za tuhle střelu by se však nemusel stydět ani sám Amédée Gordini. Bombu ve stylu nabušeného Clia V6 s motorem uprostřed nám Renault kvůli neúprosným emisním předpisům už asi nikdy nenabídne...