Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio RS Gordini: Uvidíme ho v Ženevě?

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
O nové verzi Clia RS se šušká už minimálně od loňského léta. Přiveze ji francouzská automobilka do Švýcarska? Údajně ano.

Na zahraničních serverech se množí informace o tom, že Renault premiéru Clia RS Gordini oficiálně potvrdil. Není to tak úplně pravda, z úst představitelů francouzské automobilky nezaznělo dosud nic. Jedná se tak o čistou spekulaci. Což nám ovšem nebrání v tom, abychom se podělili o alespoň předběžné informace. Je naprosto jasné, že modely Gordini už nebudou jen modrá auta s bílými pruhy a logy navíc, ale získají oproti standardním modelům Renaultsportu nějakou tu posilu. Naštěstí, jméno známého ladiče si zaslouží rozhodně víc než jen stylistické odlišnosti.

Clio RS Gordini je první vlaštovkou v tomto směru. Jeho přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka má dávat 169 kW výkonu a 285 N.m točivého momentu. To je o 22 kW a 51 N.m více než nabízí až dosud nejsilnější verze RS. Gordini také zhubne o 25 kg, dostane standardně o 10 mm snížený podvozek Cup a bílá osmnáctipalcová litá kola Radical. Na papíře vypadají předběžná čísla o zrychlení z nuly na stovku za 5,9 s a maximálce 250 km/h (!) velmi slibně. Čeká nás hotová raketa na kolech, s malým autem jet touhle rychlostí už chce odvahu. Clio RS mimochodem potřebuje k oblíbenému sprintu 6,7 s a je o 20 km/h pomalejší.

Zatím není jasné, jaká převodovka v Gordini najde místo, zda poněkud nešťastná škubavá dvouspojková EDC, nebo konečně manuál? Určitě však uvnitř bude nějaký ten karbon, hliníkové pedály a vpředu dvě sportovní sedačky od Recara. Počítejme také s koberečky s logy Gordini a multimediálním systémem R-Link s přídavným RS Monitorem. A co zvenčí? Zákazníci nebudou mít na výběr jen modrý lak s bílými pruhy, ale opačnou kombinaci, dále červenobílou a dokonce stříbrnomodrou! No, budiž.

Současné Clio RS trochu vyměklo a novináři, kteří jej měli tu čest porovnat se starší generací, nehýřili zrovna nadšením. Za tuhle střelu by se však nemusel stydět ani sám Amédée Gordini. Bombu ve stylu nabušeného Clia V6 s motorem uprostřed nám Renault kvůli neúprosným emisním předpisům už asi nikdy nenabídne...

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
4. 2. 2014 16:39
Re: Clio Sport V6
jo dík moc.. parádny článok.. :-)
tak napokon po tom roku 2003 sa na nom kadeco zlepsilo..
no aj podla tohto to asi nebolo bohvie čo :-)
[odkaz]
... ale aj tak by som sa chcel na tom povoziť.. :-)
3. 2. 2014 15:05
Re: Přiveze ji francouzská automobilka?
V Ženevě bude premiéra pro Renault velice důležitého Twinga a pro Clio RS Gordini by asi nebylo místo. A pokud jde o převodovku, tak mám pocit, že tam snad sni manuál nebude, což bude asi pro noho lidí zklamání. Podle mě se do Clia šestikvalt nevejde. Proto podle mě v Cliu a Capturu také není žádný motor, který se normálně u Renaultu dává s čestikvaltem (1.2 TCe 115, dCi 110, TCe 130). Třeba se ale pletu.
3. 2. 2014 12:21
Re: Přiveze ji francouzská automobilka?
Pár nových poznatků mám, jen jsem byl zatím líný recenzi aktualizovat - brzy to napravím, dík za nakopnutí :-)

Jinak na Gordini osobně čekám jako na oficiální potvrzení nebo vyvrácení toho, co snese aktuální mechanika R.S.a - pokud bude "hardware" stejný (což zatím očekávám), pár koníků bych docela přihodil.
Avatar - woody-alien
3. 2. 2014 12:13
Re: Přiveze ji francouzská automobilka?
Možná prostě chtěj udělat parádu doma...těžko říct. A co ty ? Stále spokojen ? Recenze je skvělá (tímto zároveň zvu všechny, kdo ji třeba přehlédli, k přečtení), ale třeba nějaký nový poznatky... ;-)
3. 2. 2014 10:44
Re: Přiveze ji francouzská automobilka?
Otázka je, proč to odkládají. C4RS je "hotové" už od podzimu 2012 a výkonnější verzi Gordini slibují dlouho i samotní lidi z automobilky. Asi mají nějaký důvod, proč uvést jen nějaký relativně nezajímavý designový balíček, no snad to není nic závažného (trable s převodovkou, např.).