Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Renault Sport 2013: přivítejte turbo a dvouspojku

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
5 Fotogalerie
Diskuze (12)
Pozor! Nové Clio R.S. je tady. A přichází s naprosto radikální změnou koncepce. Atmosféra je mrtvá, ať žije 1.6 Turbo a dvouspojková převodovka.

Ať už je vám značka Renault sympatická nebo ne, nejspíš jste byli ochotni připustit, že na hot-hatchi Renault Clio Renault Sport „něco je“. Jednak je to auto, co se skvěle řídí, ještě lépe jezdí a i dnes, na sklonku kariéry, patří ke špičce ve své kategorii, současně ale šlo po odchodu Hondy Civic Type R o jediný výkonný hot-hatch, jenž se dal koupit s atmosférickým motorem.

Vůbec nepochybuji o tom, že se i nové Clio R.S. vrátí na absolutní vrchol, co se schopností týče, nově ale odpadne uvažování té zapšklé konzervativní komunity „rozhodoval jsem se mezi ... a vyhrál to renault, protože má atmosféru". I tento model totiž nakonec podlehl a od roku 2013 už budeme jeho jméno vyslovovat jedním dechem s 1.6 Turbo. Motor 1.6 Turbo Renaultsport 200 má, jak název napovídá, výkon 200 koní (147 kW), tedy stejně, jako dosavadní atmosférický dvoulitr, ale při 6000, nikoli 7100 otáčkách. A má také točivý moment 240 Nm už v 1750 otáčkách a neklesá do 5600 ot/min, zatímco dosud si muselo vystačit s 215 Nm při 5400/min.

Smutný okamžik pro příznivce atmosférického plnění, říkáte si? Ale to není všechno! Po vzoru hot-hatchů z koncernu Volkswagen bude Clio R.S. v nabídce pouze(!) s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. Ne, že by manuál v cliu byl někdy nějaký zázrak, ale není to až příliš radikální proměna? Co na tom, že v módu Race zvládne přeřadit za 150 ms…

Standardním nastavením auta bude šasi Sport, které by opět mělo zvládat každodenní jízdu i ostřejší svezení, pro větší puristy bude opět připravena verze Cup, která je o 15 % tužší a snižuje světlost o 5 mm. Zpomalovat budou auto větší 320mm kotouče, ale nebojte se, vejdou se do standardních 17“ kol, osmnáctky ale budou k dispozici za příplatek.

V autě nebude chybět ani „kouzelné tlačítko“ R.S. Drive. To změní nastavení odezvy motoru, převodovky a tuhost řízení. Další zajímavou vychytávkou bude R-Soud Effect, jenž bude do reproduktorů pouštět realistický zvuk některých z ikonických motorů Renault. Časy se holt mění...

Vstoupit do diskuze (12)