27.9. 2012 Michal Fokt

Renault Clio Renault Sport 2013: přivítejte turbo a dvouspojku

 

Pozor! Nové Clio R.S. je tady. A přichází s naprosto radikální změnou koncepce. Atmosféra je mrtvá, ať žije 1.6 Turbo a dvouspojková převodovka.

Ať už je vám značka Renault sympatická nebo ne, nejspíš jste byli ochotni připustit, že na hot-hatchi Renault Clio Renault Sport „něco je“. Jednak je to auto, co se skvěle řídí, ještě lépe jezdí a i dnes, na sklonku kariéry, patří ke špičce ve své kategorii, současně ale šlo po odchodu Hondy Civic Type R o jediný výkonný hot-hatch, jenž se dal koupit s atmosférickým motorem.

Vůbec nepochybuji o tom, že se i nové Clio R.S. vrátí na absolutní vrchol, co se schopností týče, nově ale odpadne uvažování té zapšklé konzervativní komunity „rozhodoval jsem se mezi ... a vyhrál to renault, protože má atmosféru". I tento model totiž nakonec podlehl a od roku 2013 už budeme jeho jméno vyslovovat jedním dechem s 1.6 Turbo. Motor 1.6 Turbo Renaultsport 200 má, jak název napovídá, výkon 200 koní (147 kW), tedy stejně, jako dosavadní atmosférický dvoulitr, ale při 6000, nikoli 7100 otáčkách. A má také točivý moment 240 Nm už v 1750 otáčkách a neklesá do 5600 ot/min, zatímco dosud si muselo vystačit s 215 Nm při 5400/min.

Smutný okamžik pro příznivce atmosférického plnění, říkáte si? Ale to není všechno! Po vzoru hot-hatchů z koncernu Volkswagen bude Clio R.S. v nabídce pouze(!) s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. Ne, že by manuál v cliu byl někdy nějaký zázrak, ale není to až příliš radikální proměna? Co na tom, že v módu Race zvládne přeřadit za 150 ms…

Standardním nastavením auta bude šasi Sport, které by opět mělo zvládat každodenní jízdu i ostřejší svezení, pro větší puristy bude opět připravena verze Cup, která je o 15 % tužší a snižuje světlost o 5 mm. Zpomalovat budou auto větší 320mm kotouče, ale nebojte se, vejdou se do standardních 17“ kol, osmnáctky ale budou k dispozici za příplatek.

V autě nebude chybět ani „kouzelné tlačítko“ R.S. Drive. To změní nastavení odezvy motoru, převodovky a tuhost řízení. Další zajímavou vychytávkou bude R-Soud Effect, jenž bude do reproduktorů pouštět realistický zvuk některých z ikonických motorů Renault. Časy se holt mění...

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí? Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…