Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kadjar se chystá na facelift. Máme první fotky

David Bureš
Diskuze (7)
Crossover francouzské značky se prodává už od roku 2015, a tak je nejvyšší čas na jeho modernizaci. Dorazí ještě letos.

Na letošním ženevském autosalonu Renault nepředstavuje žádnou horkou sériovou novinku, místo toho vsadil na prezentaci nového motoru 1.3 TCe a studii EZ-GO, která ukazuje autonomní budoucnost městské mobility. A to jsme čekali, že Renault do Ženevy přiveze modernizovaný Kadjar, který je chystán ještě pro letošní rok.

Inovovaný Kadjar sice do Ženevy nedorazil, v průběhu autosalonu však na veřejnost pronikly špionážní snímky jeho prototypu. Zachycen byl v Číně, přičemž jeho maskování výhradně v oblasti nárazníků naznačuje, že se optické změny omezí na tyto partie.

Maska chladiče proti dnešnímu provedení zostří své hrany, odlišné budou také chladicí otvory v předním nárazníku nebo mlhovky. Jiný tvar dostane i zadní nárazník, zatímco uvnitř se má podle francouzských médií změnit středový panel – kvůli aplikaci většího, vertikálně orientovaného displeje multimediálního systému. Zapracuje se i na materiálech, zatímco cestující vzadu by se pak konečně mohli dočkat výdechů ventilace.

Jelikož byl prototyp zachycen v Číně, není v tuto chvíli jasné, zda se těchto optických změn dočká rovněž evropská specifikace. Renault totiž patří mezi značky, jejichž vozy se napříč světem mírně odlišují.

Naopak jistotou bude rozsáhlá změna motorové palety. Kadjar bude patřit mezi ty modely, které se dočkají nově vyvinutého čtyřválce 1.3 TCe, prvně nasazeného ve Scénicu. Na straně turbodieselů se pak technických změn dočká 1.5 dCi (aplikace vstřikování kapaliny AdBlue), zatímco šestnáctistovka má být nahrazena novým čtyřválcem 1.7 dCi. Šestistupňové EDC pak konkrétně u patnáctistovky bude nahrazeno sedmistupňovým provedením.

Podle posledních zpráv se modernizovaný Renault Kadjar začne prodávat na konci podzimu. Jeho premiéra se tak nyní očekává na říjnovém pařížském autosalonu.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - ericho33
14. 3. 2018 19:06
Re: Kaďák
Jazdím Kadjar 1.2 TCe dva roky a so všetkým vyššie napísaným musím len súhlasiť. Dlhodobú spotrebu mám na úrovni 8l a cez 9,5l som sa dostal počas minulej zimy, kedy som mal na streche celý čas nosič lyží. Mám manuál, ale teraz by som určite volil automat. Škoda, že aktuálna 1.6 TCe je bez automatu. Pokiaľ je ale pravda, čo je napísané v článku, že nové 1.3 TCe, ktoré má aktuálne nový Scénic, bude mať faceliftovaný Kadjar, je to skvelá správa. Automat sa tam ponúka v oboch výkonnostných verziách 140 a 160. Ak by som teraz uvažoval nad Kadjarom, počkal by som na nové 1.3 TCe a volil automat. A či brať 140 alebo 160, to by som sa rozhodol až po skúšobnej jazde.
14. 3. 2018 11:29
Re: Kaďák
Ano, 1.2 TCE - zhruba rok a půl a necelých 30 tisíc km. Záleží co požadujete, za mě spokojenost. Turbo je znát a není to lenoch jako současné atmo 1.6. Na poměry turbomotorů nemá tak silné střední pásmo a postupně graduje. Kadjar s tímhle motorem bez čtyřkolky neváží moc (myslím +-1350kg), takže problém je spíš odpor vzduchu ve vyšších rychlostech, nad 90 km/h už to na předjíždění moc není. Jezdil jsem s ním hodně dálnice běžně 150+km/h tempomat úplně v pohodě. Tuším, že max co udržel v těch nejprudších možných stoupáních bylo asi 168km/h, což není špatné. Před Kadjarem jsem měl nejvíce najeto s Golfem7 se silnějším 1.2 TSI a to bylo asi tak srovnatelné. Do 100km/h bych řekl, že Kadjar lepší, nad 100km/h naopak postupně ztrácí.

Jezdím ještě autem co má 200+ kw a upřímně při běžné jízdě (do 90km/h), pokud člověk nepotřebuje vystřelit vpřed, prakticky nevnímám v Kadjaru nějaký výkonový deficit. A to jezdím i s Kadjarem velmi dynamicky bych řekl :-)

Když chcete jezdit rychleji, tak docela žere, já se pohyboval dlouhodobě 8-10l, ale podotýkám že s hodně těžkou nohou. Za to ticho, kultivovanost a rozsah otáček to ale podle mě stojí :-)

Ideální motorizací v Kadjaru je podle mě 1.6 TCE, ale chtělo by to automat, který se bohužel nenabízí :-(
14. 3. 2018 09:50
Re: Kaďák
Hele, trochu mimo, ale- jaký motor jste sedlal v Kajdaru, je ta 1,2 Turbo benzín k čemu? O tom autu přemýšlím, ale motoru se trochu bojím...
13. 3. 2018 23:25
Re: Kaďák
Zvyk je zvyk, to chápu. Já se těchto tachometrů taky bál, ale doba pokročila a funguje to a vypadá líp než v Twingu před 20 lety >:D Hlavně díky displeji si tam člověk opravdu může vybrat podle své preference.

Připlácet za něj je na pováženou. Řešení Renaultu, kdy je to standard kromě základní výbavy je win win bych řekl. Kvůli těm displejům musí mít výkonnější multimediální jednotku + vývoj software, takže těžko říct s těma nákladama.
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2018 23:09
Re: Kaďák
Nevadí, jen říkám, že je netradiční. :-) Já znám Renaulty pouze staticky. Plnohodnotný digi štít jsem zkoušel, nevadil mi, ale líbilo se mi stejně spíše klasické zobrazení. Nemohu se zbavit dojmu, že přináší více výhod výrobci než zákazníkovi.