Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi

David Bureš
Diskuze (126)
Druhá generace koleosu pokračuje v současném designovém trendu Renaultu. Auto sdílí techniku s Nissanem X-Trail, proti němuž je o 30 mm delší.

Renault začíná prodávat prodávat novou generaci SUV Koleos. Automobil se aktuálně představuje v Jižní Koreji, kde jako již tradičně ponese loga tamější automobilky Renault-Samsung. Překvapení najdeme pod kapotou prezentovaného auta, kde pracuje dvoulitrový turbodiesel.

O příchodu nového motoru s obchodním označením 2.0 dCi se spekuluje již delší dobu, zatím jsme se ho ale nedočkali. V době premiéry výrobce mlžil, protože objem motorů pro koleos neuvedl. Ve zveřejněné tiskové zprávě se tehdy nejasně psalo, že nabídka motorů zahrne dvě benzinové a dvě vznětové jednotky o výkonu 96 kW až 127 kW. Vedle šestistupňového manuálu bude k dispozici i bezstupňová převodovka X-Tronic pocházející od Nissanu.

Přesná data nového dvoulitru zatím neznáme, zprávy z Koreji ale naznačují, že minimálně tam ani známé menší turbodiesely 1.5 dCi a 1.6 dCi nabídnuty nebudou. Už Volkswagen si všímá, že objemem malé motory nezajistí lepší emise, a tak je možné, že na tento trend nastoupí také Renault, který si nyní i ve střední třídě vystačí maximálně se šestnáctistovkami.

Součástí výbavy Koleosu bude pohon všech, který nabídne čtyři módy – 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Vedle trakce má pomáhat i se stabilitou, protože má zajistit neutrální chování na limitu. Mimo zpevněné cesty pak Koleosu pomůže i slušná světlá výška s hodnotou 213 mm nebo nájezdové úhly 19° vpředu a 26° vzadu.

Jihokorejské renault-samsungy mají obvykle stejné motory jako ty evropské, a tak bychom se 2.0 dCi měli v koleosu dočkat i v Evropě. Definitivní to ale zatím není, třeba Renault Talisman, tedy Renault Samsung SM6, je v Koreji nabízen vedle u nás známých jednotek také s benzinovým 2.0 GDe (110 kW) a 2.0 LPe (103 kW) na stlačený zemní plyn.

Korejský koleos, oficiálně Renault-Samsung QM6 se proti tomu evropskému liší vlastně jen jinou maskou chladiče s logy korejské značky. Na jihokorejský trh bude vůz oficiálně uveden 1. září, ještě letos se nový koleos začne prodávat i v Číně nebo Austrálii. Na začátku roku 2017 se pak dočkáme také u nás. Do Evropy bude vůz dovážet právě z Jižní Koreji, a to z tamějšího závodu Wuhan, kde vznikal už dosavadní koleos.

David Bureš
Diskuze (126)
Avatar - Jaros71
26. 9. 2016 13:49
Re: Motor 2.0 dCi
Sorry , projel jsem se s 1.6 dci v Kaškaji a X-TRAILU.
V KAŠKAJI DOBRÝ...do vetšího X-Trailu motor 1.6 dci nepoužitelný.
Ve čtyřech lidech bez batožiny v kufru , bylo auto líné , nechtělo se mu předjíždět.
Na dovolenou bych s ním tedfy rodinu nevzal.
Jako služebák , když jedeš sám a prázdnej..dobře.
Pro rodinu je nutné mít tam nový 2.0 dci min 160k.
25. 8. 2016 16:10
Re: Motor 2.0 dCi
A to soudíš podle čeho? Máš s tím dlouhodobější zkušenost? Mám 1.6dci v Scenicu a to samé ve služební X-trailu a nevidím absolutně žádnej problém. Pouze internetový pisálci kteří s tím motorem a nebo autem nikdy nejeli si myslí že jedině 2.0.
Avatar - Emel
24. 8. 2016 23:19
Re: Tmavá
950 ne, určitě ne v benzínu... ale přes 800 to bylo.
24. 8. 2016 21:07
Re: co je hodne smutne
Nestaci, protoze o tom nemuzu nic najit:) Dej nejakej odkaz..
Avatar - jozephko
24. 8. 2016 20:57
Oproti Tiguanu či Kodiaqu je to slabučké...
Ak sa pozriem na Tiguan či Kodiaq, tak nevidím jediný dôvod, prečo si kúpiť nejaké SUV od Renaultu. Napríklad toto...