Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi
Renault začíná prodávat prodávat novou generaci SUV Koleos. Automobil se aktuálně představuje v Jižní Koreji, kde jako již tradičně ponese loga tamější automobilky Renault-Samsung. Překvapení najdeme pod kapotou prezentovaného auta, kde pracuje dvoulitrový turbodiesel.
O příchodu nového motoru s obchodním označením 2.0 dCi se spekuluje již delší dobu, zatím jsme se ho ale nedočkali. V době premiéry výrobce mlžil, protože objem motorů pro koleos neuvedl. Ve zveřejněné tiskové zprávě se tehdy nejasně psalo, že nabídka motorů zahrne dvě benzinové a dvě vznětové jednotky o výkonu 96 kW až 127 kW. Vedle šestistupňového manuálu bude k dispozici i bezstupňová převodovka X-Tronic pocházející od Nissanu.
Přesná data nového dvoulitru zatím neznáme, zprávy z Koreji ale naznačují, že minimálně tam ani známé menší turbodiesely 1.5 dCi a 1.6 dCi nabídnuty nebudou. Už Volkswagen si všímá, že objemem malé motory nezajistí lepší emise, a tak je možné, že na tento trend nastoupí také Renault, který si nyní i ve střední třídě vystačí maximálně se šestnáctistovkami.
Součástí výbavy Koleosu bude pohon všech, který nabídne čtyři módy – 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock. Vedle trakce má pomáhat i se stabilitou, protože má zajistit neutrální chování na limitu. Mimo zpevněné cesty pak Koleosu pomůže i slušná světlá výška s hodnotou 213 mm nebo nájezdové úhly 19° vpředu a 26° vzadu.
Jihokorejské renault-samsungy mají obvykle stejné motory jako ty evropské, a tak bychom se 2.0 dCi měli v koleosu dočkat i v Evropě. Definitivní to ale zatím není, třeba Renault Talisman, tedy Renault Samsung SM6, je v Koreji nabízen vedle u nás známých jednotek také s benzinovým 2.0 GDe (110 kW) a 2.0 LPe (103 kW) na stlačený zemní plyn.
Korejský koleos, oficiálně Renault-Samsung QM6 se proti tomu evropskému liší vlastně jen jinou maskou chladiče s logy korejské značky. Na jihokorejský trh bude vůz oficiálně uveden 1. září, ještě letos se nový koleos začne prodávat i v Číně nebo Austrálii. Na začátku roku 2017 se pak dočkáme také u nás. Do Evropy bude vůz dovážet právě z Jižní Koreji, a to z tamějšího závodu Wuhan, kde vznikal už dosavadní koleos.