Renault Master 4x4 a X-Track pro Kangoo, Trafic i Master
Renault v současnosti nabízí modely Kangoo, Trafic a Master s podvozky nastavenými pro jízdu po běžných silnicích. Pokud se někdo pohybuje v oblastech, kde není povrch vozovek v právě nejdokonalejším stavu, pak mu přijde vhod paket Extended Grip, který je pro Kangoo k dispozici od roku 2013 a dvojice větších modelů jím disponuje od poloviny roku 2014.
Extended Grip představuje systém kontroly trakce, který se spouští ovladačem na palubní desce. Doplnit jej lze v případě modelů Kangoo zvýšením světlé výšky o 8 mm a ochranný plech pod motorem, který je k dispozici i pro Master, zatímco pro Trafic tyto prvky v nabídce nejsou.
Pod označením X-Track se nyní představuje novinka v podobě diferenciálu s omezenou svorností, ochrannou podvozku a zvýšenou světlou výškou o 30 mm pro Kangoo i Trafic a o 40 mm pro Master. Standardem pro všechny Renaulty X-Track jsou celoroční pneumatiky s vyšším vzorkem a stále jen pohon předních kol.
Na vývoji paketu X-Track spolupracoval Renault s firmou Poclain Véhicules a na evropském trhu má být pro Kangoo, Trafic i Master k dispozici od září letošního roku.
Renault Master 4x4 je druhou novinkou francouzské značky v rámci její současné palety lehkých užitkových modelů. Na jejím vývoji se podílela společnost Oberaigner Automotive a vozidla budou dokonce vybavena i redukci.
Vedle pohonu všech kol se tyto vozy mohou pochlubit ochranným plechem pod motorem a světlou výškou zvednutou o 65 mm vpředu a 58 mm u jednomontáže, resp. o 45 mm u dvoumontáže vzadu.
Pohon obou náprav je v případě modelové řady určen pro vozy s rozvorem náprav 3682 mm nebo 4332 mm a motory o výkonu 92 kW, 100 kW a 120 kW ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou.
Renault Master 4x4 má být uveden na evropský trh do konce letošního dubna, ale ceny prozatím nebyly zveřejněny.