Renault Mégane CC: Nové kupé-kabrio dostane dvouspojkovou převodovku
Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet se bude vyrábět ve francouzské továrně Douai, kde dnes vzniká dvojice Scénic/Grand Scénic. Ve výrobním programu tak nahradí končící Mégane CC, který byl postaven na základě druhé generace výchozího hatchbacku. Novinka má být téměř ideálním ztělesněním aktuální filozofie Renaultu Drive the Change.
Příď kupé-kabrioletu je shodná s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale Mégane CC svébytným automobilem. Hlavním rozdílem je samozřejmě prosklená skládací střecha s leskle černým povrchem. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem a dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích.
Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Velké plochy narušuje několik prolisů a zadní partie jsou opticky sníženy černým dílem ve spodní části nárazníku. Zavazadlový prostor pojme 417, resp. 211 litrů. Interiér je odvozen od Méganu, avšak má sedadla se zesíleným bočním vedením a nový design dveřních výplní.
Střecha má prosklenou plochu 0,47 m2, což je nejlepší hodnota v daném segmentu. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektro-hydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h. Mégane CC má dále samozřejmě i síťku, kterou lze umístit za přední sedadla. V této konfiguraci mohou dvě osoby se staženou střechou cestovat libovolnou rychlostí.
Výrazného zlepšení se dočkal podvozek. Mégane CC převezme z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu, která ve srovnání s předchůdcem poskytuje třikrát lepší boční vedení. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostane lehčí a tužší torzní tyč. S těmito změnami koresponduje o 80 % zvýšená torzní tuhost karoserie a zlepšená zpětná vazba řízení s elektrickým posilovačem.
Nabídka pohonných jednotek zahrnuje šest motorů a tři různé převodovky. Základem je 1,6 16V o výkonu 81 kW, následovaná přeplňovanou 1,4 TCe 130 (96 kW). Zážehovým vrcholem bude 2,0 16V (103 kW) dodávaný výhradně s bezestupňovou převodovkou. Paleta dieselových motorizací se skládá z 1,5 dCi 110 (81 kW), 1,9 dCi 130 (96 kW) a 2,0 dCi 160 (118 kW).
Všechny motory splňují normu Euro 5 a s výjimkou zážehového dvoulitru jsou osazeny šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,5 dCi bude za příplatek nabízena dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) se šesti převody.
Premiéra Méganu CC je naplánována na březnový autosalon v Ženevě. Automobil bude k vidění také v L’Atelier Renault na Champs-Elysées 53 v Paříži.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/c4D-C8woX8I&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}