Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane CC: Nové kupé-kabrio dostane dvouspojkovou převodovku

Diskuze (44)
Rodinu modelů kolem třetí generace Renaultu Mégane doplní šestá karosářská verze – nový Mégane CC. Renault slibuje inovace ve všech ohledech a především jednu zásadní novinku: dvouspojkovou převodovku.

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet se bude vyrábět ve francouzské továrně Douai, kde dnes vzniká dvojice Scénic/Grand Scénic. Ve výrobním programu tak nahradí končící Mégane CC, který byl postaven na základě druhé generace výchozího hatchbacku. Novinka má být téměř ideálním ztělesněním aktuální filozofie Renaultu Drive the Change.

Příď kupé-kabrioletu je shodná s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale Mégane CC svébytným automobilem. Hlavním rozdílem je samozřejmě prosklená skládací střecha s leskle černým povrchem. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem a dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích.

Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Velké plochy narušuje několik prolisů a zadní partie jsou opticky sníženy černým dílem ve spodní části nárazníku. Zavazadlový prostor pojme 417, resp. 211 litrů. Interiér je odvozen od Méganu, avšak má sedadla se zesíleným bočním vedením a nový design dveřních výplní.

Střecha má prosklenou plochu 0,47 m2, což je nejlepší hodnota v daném segmentu. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektro-hydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h. Mégane CC má dále samozřejmě i síťku, kterou lze umístit za přední sedadla. V této konfiguraci mohou dvě osoby se staženou střechou cestovat libovolnou rychlostí.

Výrazného zlepšení se dočkal podvozek. Mégane CC převezme z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu, která ve srovnání s předchůdcem poskytuje třikrát lepší boční vedení. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostane lehčí a tužší torzní tyč. S těmito změnami koresponduje o 80 % zvýšená torzní tuhost karoserie a zlepšená zpětná vazba řízení s elektrickým posilovačem.

Nabídka pohonných jednotek zahrnuje šest motorů a tři různé převodovky. Základem je 1,6 16V o výkonu 81 kW, následovaná přeplňovanou 1,4 TCe 130 (96 kW). Zážehovým vrcholem bude 2,0 16V (103 kW) dodávaný výhradně s bezestupňovou převodovkou. Paleta dieselových motorizací se skládá z 1,5 dCi 110 (81 kW), 1,9 dCi 130 (96 kW) a 2,0 dCi 160 (118 kW).

Všechny motory splňují normu Euro 5 a s výjimkou zážehového dvoulitru jsou osazeny šestistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,5 dCi bude za příplatek nabízena dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) se šesti převody.

Premiéra Méganu CC je naplánována na březnový autosalon v Ženevě. Automobil bude k vidění také v L’Atelier Renault na Champs-Elysées 53 v Paříži.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/c4D-C8woX8I&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Diskuze (44)
Avatar - white label
11. 2. 2010 00:09
Re: Inspirace
Do čeho jsem se zapojil? Jednak jeho "jazykové" vstupy byly trapné a za druhé nemám rád když tu někdo "argumnetuje" cizím subjektivním názorem někde ze světa internetu. Tak to si tu můžem zrovna rozdávat navzájem jen odkazy na názory jiných a nemusíme diskutovat vůbec.
Taky nechápu proč by musela každého rajcovat nějaká prosklená střecha, jedno jestli v Renaultu, nebo v 911. Osobně bych nechtěl na autě ani šíbr, natož prosklený. Nevím proč bych měl toužit po skleněné tarze, když můžu mít raději klasické kupé?
A opravdu si "myslíš", že jsem nikdy šíbr neměl, nebo nejel v autě s panoram. střechou, nebo v kabriu?
Naposledy jsem jel s panoram. střechou v kaškaji. K čemu mi je nad hlavou ten skleník, když tam se to nedá ani pootevřím. Připadal jsem si jak nějaký ještěr v terárku pod tíhou skleníkového efektu...
a to se nebavím o další prosklené ploše na čištění, navíc nijak zvlášť dobře přístupné..., nebo o dalším zvyšování těžiště celého vozu...
a bourat na střechu bych s tím taky určitě nechtěl...
Možná jednou po odhlášení to nebude špatné třeba na pěstování rajčat...
Avatar - Ji/Ri
10. 2. 2010 23:12
Inspirace
Ta zadní světla - úplný Vel Satis. Byť mám hořko, když vzpomenu na Ren., ale tohle je moc pěkné.
Téma: Prosklená střecha..... moc by mě zajímal, vy znalci >:D , co na to Ferry a nádherná, moc nádherná Targa.... vy prosklené střechy....jde vidět, že jste v takovém autě ani neseděli.....že se do toho zapojíš i ty, WL, mě celkem překvapilo.... :no:
10. 2. 2010 11:26
Re: Vseho moc skodi...
:yes: :-!
Avatar - Ada je zase tady
10. 2. 2010 08:56
Re: Vseho moc skodi...
Zda se, ze dotycnemu to neudelalo jen ples, ale uplne vypalilo mozek z hlavy... Sklenena strech je nejvetsi blbost, ktera na aute muze byt. BTW - kritizoval jsem ji i u Skody Yeti. :no:

Ale jestli chces, tak se tady muzeme prebijet clanky hlupaku opevujicich rendliky a lidi, kteri maji vsech pet P pohromade a uz jsou z teto nemoci definitivne vyleceni. Hadej, kterych je vic...

Jinak pamatuji si, jak jeden z mych znamych v Britanii, ktery mel kdysi sluzebni Vauxhall Vectra (britsky Opel) nechal na zadnim skle od prodejce nalepku "Made in Germany" aby vyjadril, ze to auto opravdu nebylo smontovano v Anglii. Ona ta povest nemecke kvality nefunguje jen u nas, ale vsude, kde maji nejakou strojirenskou tradici. :-!
9. 2. 2010 19:40
Re: Vseho moc skodi...
Ja jsem si to od nej prelozil v google translatoru >:D . To vis, myslim na nej, kdyz jsem si precetl ten jeho zachvat (ten puvodni v cestine), tak jsem si rekl, ze ho musim trosku zamestnat >:-[] .