reklama


Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

 
 

Po sedmi letech od představení modelu Mégane Scénic byla na ženevském autosalonu představena druhá generace tohoto zakladatele segmentu kompaktních MPV, která je dnes již pojmenována jen Scénic II. O úspěchu první generace Scénicu vypovídají nejen prodejní čísla (přes dva miliony prodaných kusů), ale i to že tento segment vozů již zahrnula do své nabídky většina automobilových výrobců (doufejme, že se tak brzy stane i u domácí Škody).

S přibývající konkurencí, novými technologiemi a také s příchozím novodobým designérským stylem Renaultu (tzv. hatchback style) však byla obměna Scénicu již očekávanou novinkou.

Druhá generace Scénicu by se měla na našem trhu objevit na podzim. Nabízeny budou čtyři úrovně výbavy Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Zajímavostí Scénicu II je, že bude nabízen i v o 23 cm prodloužené sedmimístné verzi s možností uložení třetí řady sedadel do podlahy. Prodloužená verze by se měla na trhu objevit v příštím roce. I „krátká“ verze by však měla poskytnout dostatek prostoru. Nový Scénic totiž povyrostl a to zejména na délku o plných osm centimetrů na 4259 mm. Výška Scénicu II činí 1620 mm, šířka 1805 mm a rozvor 2685 mm.

Vnější design Scénicu II pokračuje v novém stylu Renaultu ve kterém jsou již vytvořeny modely Mégane, Espace a také Avantime. Posledně jmenovaný model Avantime sice úspěšný nový styl započal, avšak paradoxně byl stažen z výroby pro malý zájem zákazníků – jeho styl designu byl totiž většinou hodnocen jako dobrý, ale až přílišná originalita velkého luxusního kupé se zjevně nevyplatila. Co platilo u velkého kupé Avantime ovšem rozhodně neplatí u modelů Mégane, Espace a podle prvních reakcí veřejnosti zřejmě nebude platit ani u modelu Scénic II.

Kromě nového stylu Renaultova designu se Scénic II může pochlubit i řadou neobvyklých prvků. Z těch nejzajímavějších jmenujme alespoň velké čelní sklo o ploše 1,4 m2 a dvě velké střešní skla o celkové ploše 1,61 m2. Bohaté prosklení zajišťuje dobrý pocit prosvětleného a příjemného interiéru. U zadního skla konstruktéři také nezapomněli na praktičnost, takže při umisťování drobných předmětů není nutné otevírat celé výklopné dveře. Stačí otevřít pouze sklo. V případě přepravy rozměrnějších předmětů jsou zase nanejvýš praktické rozměrné páté dveře a také vysoká variabilita interiéru tvořená pěti samostatnými posuvnými a sklopnými sedadly. Nejen zadní ale i spolujezdcovo sedadlo lze různě sklápět a posouvat takže si je možné vytvořit interiér či zavazadelník dle potřeby. Zavazadlový prostor Scénicu II tak poskytuje 430 až 480 litrů podle uložení zadních sedadel, (což je o 20 respektive 70 litrů více než u předchozí generace) až do maximálních 1840 litrů (při vyjmutých sedadlech). Proti předchozí generaci se změnil i posez cestujících, který je u Scénicu II méně kolmý, což by mělo vylepšit komfort cestujících. Palubní deska je vytvořena po vzoru většího MPV bratra Espace. Potřebné ukazatele a velký displej se tak nachází uprostřed palubní desky, avšak s designovým protažením směrem k řidiči. Velkou novinkou je umístění řadicí páky, která nyní vystupuje z palubní desky. Všechny ovladače jsou vytvořeny ve stylu nazvaném Touch design, který má usnadňovat a zpříjemňovat jejich užití vhodným tvarem a příjemným materiálem. Jistě příjemné a praktické je i množství odkládacích schránek s celkovým objemem 91 litrů.

K modernímu automobilu samozřejmě patří také moderní technologie a bezpečnostní systémy. Mezi pokrokovými technologiemi najdeme u Scénicu II systém zamykání a startování pomocí čipové karty, automatickou parkovací brzdu, parkovací asistent, moderní navigační systémy, bixenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách a PAX systém pneumatik pro bezpečné dojetí i v případě defektu. Bezpečnost je u Scénicu II dále reprezentována pevnou strukturou karoserie s tzv. zónami programované deformace, elektronickými systémy ABS s brzdovým asistentem EBA a novou generací systému jízdní stability ESP (včetně kontroly nedotáčivosti). Nechybí ani šest airbagů z nichž dva čelní mají adaptabilní plnění podle intenzity nárazu a samozřejmostí je vybavení všech pěti sedadel tříbodovými bezpečnostními pásy.

Druhá generace Scénicu bude dodávána se zážehovými šestnáctiventilovými motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (98,5 kW) a v nabídce budou i vznětové motory 1,5 dCi (ve dvou variantách 60 nebo 75 kW) a 1,9 dCi (88 kW). Manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky bude u některých modelů možné nahradit automatickou adaptivní převodovkou Proactive.

Spolupracujeme s TipCars.com
MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu

Českým novátorům v branži technologických inovací…

Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

Elektronické náramky pro domácí vězně a některé obviněné…

Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci

Více než polovina z 27 účastnických fondů dokázala v roce…

Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 




Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří…

Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna

Následky megalomanie automobilky Renault řešili zákazníci…

 



 
Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Dnes 17:50

Italdesign založil novou divizi Automobili Speciali a odhaluje podobu supersportu, který vznikne v přísně omezené sérii.




Blesk.cz

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním zahraje Curbi

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním…

Jako DJ už dobyl hodně párty, ale akce v České republice mu dosud na seznamu úspěchů chyběla. Američan Valentino…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti, hvězdách i puku

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti,…

Hodně poctivě vyčekanou premiéru na scéně slavné NHL prožil mladý český gólman Marek Langhamer. V dresu Arizony…

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého „Davida Luize“ získaly Teplice

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého…

Odmítnout v tuto chvíli nabitou a rozjetou Slavii? To jen tak někdo neudělá. Mládežnický reprezentant Alex Král…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama