Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

 
 
16.4. 2003

Po sedmi letech od představení modelu Mégane Scénic byla na ženevském autosalonu představena druhá generace tohoto zakladatele segmentu kompaktních MPV, která je dnes již pojmenována jen Scénic II. O úspěchu první generace Scénicu vypovídají nejen prodejní čísla (přes dva miliony prodaných kusů), ale i to že tento segment vozů již zahrnula do své nabídky většina automobilových výrobců (doufejme, že se tak brzy stane i u domácí Škody).

S přibývající konkurencí, novými technologiemi a také s příchozím novodobým designérským stylem Renaultu (tzv. hatchback style) však byla obměna Scénicu již očekávanou novinkou.

Druhá generace Scénicu by se měla na našem trhu objevit na podzim. Nabízeny budou čtyři úrovně výbavy Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Zajímavostí Scénicu II je, že bude nabízen i v o 23 cm prodloužené sedmimístné verzi s možností uložení třetí řady sedadel do podlahy. Prodloužená verze by se měla na trhu objevit v příštím roce. I „krátká“ verze by však měla poskytnout dostatek prostoru. Nový Scénic totiž povyrostl a to zejména na délku o plných osm centimetrů na 4259 mm. Výška Scénicu II činí 1620 mm, šířka 1805 mm a rozvor 2685 mm.

Vnější design Scénicu II pokračuje v novém stylu Renaultu ve kterém jsou již vytvořeny modely Mégane, Espace a také Avantime. Posledně jmenovaný model Avantime sice úspěšný nový styl započal, avšak paradoxně byl stažen z výroby pro malý zájem zákazníků – jeho styl designu byl totiž většinou hodnocen jako dobrý, ale až přílišná originalita velkého luxusního kupé se zjevně nevyplatila. Co platilo u velkého kupé Avantime ovšem rozhodně neplatí u modelů Mégane, Espace a podle prvních reakcí veřejnosti zřejmě nebude platit ani u modelu Scénic II.

Kromě nového stylu Renaultova designu se Scénic II může pochlubit i řadou neobvyklých prvků. Z těch nejzajímavějších jmenujme alespoň velké čelní sklo o ploše 1,4 m2 a dvě velké střešní skla o celkové ploše 1,61 m2. Bohaté prosklení zajišťuje dobrý pocit prosvětleného a příjemného interiéru. U zadního skla konstruktéři také nezapomněli na praktičnost, takže při umisťování drobných předmětů není nutné otevírat celé výklopné dveře. Stačí otevřít pouze sklo. V případě přepravy rozměrnějších předmětů jsou zase nanejvýš praktické rozměrné páté dveře a také vysoká variabilita interiéru tvořená pěti samostatnými posuvnými a sklopnými sedadly. Nejen zadní ale i spolujezdcovo sedadlo lze různě sklápět a posouvat takže si je možné vytvořit interiér či zavazadelník dle potřeby. Zavazadlový prostor Scénicu II tak poskytuje 430 až 480 litrů podle uložení zadních sedadel, (což je o 20 respektive 70 litrů více než u předchozí generace) až do maximálních 1840 litrů (při vyjmutých sedadlech). Proti předchozí generaci se změnil i posez cestujících, který je u Scénicu II méně kolmý, což by mělo vylepšit komfort cestujících. Palubní deska je vytvořena po vzoru většího MPV bratra Espace. Potřebné ukazatele a velký displej se tak nachází uprostřed palubní desky, avšak s designovým protažením směrem k řidiči. Velkou novinkou je umístění řadicí páky, která nyní vystupuje z palubní desky. Všechny ovladače jsou vytvořeny ve stylu nazvaném Touch design, který má usnadňovat a zpříjemňovat jejich užití vhodným tvarem a příjemným materiálem. Jistě příjemné a praktické je i množství odkládacích schránek s celkovým objemem 91 litrů.

K modernímu automobilu samozřejmě patří také moderní technologie a bezpečnostní systémy. Mezi pokrokovými technologiemi najdeme u Scénicu II systém zamykání a startování pomocí čipové karty, automatickou parkovací brzdu, parkovací asistent, moderní navigační systémy, bixenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách a PAX systém pneumatik pro bezpečné dojetí i v případě defektu. Bezpečnost je u Scénicu II dále reprezentována pevnou strukturou karoserie s tzv. zónami programované deformace, elektronickými systémy ABS s brzdovým asistentem EBA a novou generací systému jízdní stability ESP (včetně kontroly nedotáčivosti). Nechybí ani šest airbagů z nichž dva čelní mají adaptabilní plnění podle intenzity nárazu a samozřejmostí je vybavení všech pěti sedadel tříbodovými bezpečnostními pásy.

Druhá generace Scénicu bude dodávána se zážehovými šestnáctiventilovými motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (98,5 kW) a v nabídce budou i vznětové motory 1,5 dCi (ve dvou variantách 60 nebo 75 kW) a 1,9 dCi (88 kW). Manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky bude u některých modelů možné nahradit automatickou adaptivní převodovkou Proactive.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem patrně bude 54letý Giuseppe Conte,…

Fond proti suchu bude příští rok, slíbil ministr Fond proti suchu bude příští rok, slíbil ministr

Příprava Fondu těžko pojistitelných rizik zrychlila,…

Ukrajinský velvyslanec: Rusko nedokáže se Západem soupeřit, proto vede hybridní válku Ukrajinský velvyslanec: Rusko nedokáže se Západem soupeřit, proto vede hybridní válku

Rusko nedokáže soupeřit se Západem v atraktivitě svého…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří…

Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna

Následky megalomanie automobilky Renault řešili zákazníci…

 



 
NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

Dnes 18:50

NW Präsident, který je prvním osobním automobilem vyrobeným v Kopřivnici, se před 120 lety, 21. května roku 1898, vydal na svou slavnou jízdu do Vídně.




Blesk.cz

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

Druhý mrtvý po úniku jedovatého fenolu v Děčíně: Muži selhávaly životní systémy

Druhý mrtvý po úniku jedovatého fenolu v Děčíně:…

Dubnový únik nebezpečného fenolu v areálu děčínské firmy Chemotex má druhou oběť. Zemřel nejvážněji zraněný muž,…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Boj o místo ve Spartě: Costa na stoperu obstál, Ben Chaim uznal slabší výkon

Boj o místo ve Spartě: Costa na stoperu obstál, Ben…

Costa Nhamoinesu a Tal Ben Chaim. Hráči, nad jejichž budoucností ve Spartě se stahují mračna, měli v sobotu…

 

Reflex.cz

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková republika je zatím sice malá, ale vtipná

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková…

Pique-nique. To slovo si v půlce osmnáctého století z francouzštiny vypůjčil a angličtině přizpůsobil diplomat…