Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

 
 

Po sedmi letech od představení modelu Mégane Scénic byla na ženevském autosalonu představena druhá generace tohoto zakladatele segmentu kompaktních MPV, která je dnes již pojmenována jen Scénic II. O úspěchu první generace Scénicu vypovídají nejen prodejní čísla (přes dva miliony prodaných kusů), ale i to že tento segment vozů již zahrnula do své nabídky většina automobilových výrobců (doufejme, že se tak brzy stane i u domácí Škody).

S přibývající konkurencí, novými technologiemi a také s příchozím novodobým designérským stylem Renaultu (tzv. hatchback style) však byla obměna Scénicu již očekávanou novinkou.

Druhá generace Scénicu by se měla na našem trhu objevit na podzim. Nabízeny budou čtyři úrovně výbavy Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Zajímavostí Scénicu II je, že bude nabízen i v o 23 cm prodloužené sedmimístné verzi s možností uložení třetí řady sedadel do podlahy. Prodloužená verze by se měla na trhu objevit v příštím roce. I „krátká“ verze by však měla poskytnout dostatek prostoru. Nový Scénic totiž povyrostl a to zejména na délku o plných osm centimetrů na 4259 mm. Výška Scénicu II činí 1620 mm, šířka 1805 mm a rozvor 2685 mm.

Vnější design Scénicu II pokračuje v novém stylu Renaultu ve kterém jsou již vytvořeny modely Mégane, Espace a také Avantime. Posledně jmenovaný model Avantime sice úspěšný nový styl započal, avšak paradoxně byl stažen z výroby pro malý zájem zákazníků – jeho styl designu byl totiž většinou hodnocen jako dobrý, ale až přílišná originalita velkého luxusního kupé se zjevně nevyplatila. Co platilo u velkého kupé Avantime ovšem rozhodně neplatí u modelů Mégane, Espace a podle prvních reakcí veřejnosti zřejmě nebude platit ani u modelu Scénic II.

Kromě nového stylu Renaultova designu se Scénic II může pochlubit i řadou neobvyklých prvků. Z těch nejzajímavějších jmenujme alespoň velké čelní sklo o ploše 1,4 m2 a dvě velké střešní skla o celkové ploše 1,61 m2. Bohaté prosklení zajišťuje dobrý pocit prosvětleného a příjemného interiéru. U zadního skla konstruktéři také nezapomněli na praktičnost, takže při umisťování drobných předmětů není nutné otevírat celé výklopné dveře. Stačí otevřít pouze sklo. V případě přepravy rozměrnějších předmětů jsou zase nanejvýš praktické rozměrné páté dveře a také vysoká variabilita interiéru tvořená pěti samostatnými posuvnými a sklopnými sedadly. Nejen zadní ale i spolujezdcovo sedadlo lze různě sklápět a posouvat takže si je možné vytvořit interiér či zavazadelník dle potřeby. Zavazadlový prostor Scénicu II tak poskytuje 430 až 480 litrů podle uložení zadních sedadel, (což je o 20 respektive 70 litrů více než u předchozí generace) až do maximálních 1840 litrů (při vyjmutých sedadlech). Proti předchozí generaci se změnil i posez cestujících, který je u Scénicu II méně kolmý, což by mělo vylepšit komfort cestujících. Palubní deska je vytvořena po vzoru většího MPV bratra Espace. Potřebné ukazatele a velký displej se tak nachází uprostřed palubní desky, avšak s designovým protažením směrem k řidiči. Velkou novinkou je umístění řadicí páky, která nyní vystupuje z palubní desky. Všechny ovladače jsou vytvořeny ve stylu nazvaném Touch design, který má usnadňovat a zpříjemňovat jejich užití vhodným tvarem a příjemným materiálem. Jistě příjemné a praktické je i množství odkládacích schránek s celkovým objemem 91 litrů.

K modernímu automobilu samozřejmě patří také moderní technologie a bezpečnostní systémy. Mezi pokrokovými technologiemi najdeme u Scénicu II systém zamykání a startování pomocí čipové karty, automatickou parkovací brzdu, parkovací asistent, moderní navigační systémy, bixenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách a PAX systém pneumatik pro bezpečné dojetí i v případě defektu. Bezpečnost je u Scénicu II dále reprezentována pevnou strukturou karoserie s tzv. zónami programované deformace, elektronickými systémy ABS s brzdovým asistentem EBA a novou generací systému jízdní stability ESP (včetně kontroly nedotáčivosti). Nechybí ani šest airbagů z nichž dva čelní mají adaptabilní plnění podle intenzity nárazu a samozřejmostí je vybavení všech pěti sedadel tříbodovými bezpečnostními pásy.

Druhá generace Scénicu bude dodávána se zážehovými šestnáctiventilovými motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (98,5 kW) a v nabídce budou i vznětové motory 1,5 dCi (ve dvou variantách 60 nebo 75 kW) a 1,9 dCi (88 kW). Manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky bude u některých modelů možné nahradit automatickou adaptivní převodovkou Proactive.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří…

Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna

Následky megalomanie automobilky Renault řešili zákazníci…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…