Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

 
 

Po sedmi letech od představení modelu Mégane Scénic byla na ženevském autosalonu představena druhá generace tohoto zakladatele segmentu kompaktních MPV, která je dnes již pojmenována jen Scénic II. O úspěchu první generace Scénicu vypovídají nejen prodejní čísla (přes dva miliony prodaných kusů), ale i to že tento segment vozů již zahrnula do své nabídky většina automobilových výrobců (doufejme, že se tak brzy stane i u domácí Škody).

S přibývající konkurencí, novými technologiemi a také s příchozím novodobým designérským stylem Renaultu (tzv. hatchback style) však byla obměna Scénicu již očekávanou novinkou.

Druhá generace Scénicu by se měla na našem trhu objevit na podzim. Nabízeny budou čtyři úrovně výbavy Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Zajímavostí Scénicu II je, že bude nabízen i v o 23 cm prodloužené sedmimístné verzi s možností uložení třetí řady sedadel do podlahy. Prodloužená verze by se měla na trhu objevit v příštím roce. I „krátká“ verze by však měla poskytnout dostatek prostoru. Nový Scénic totiž povyrostl a to zejména na délku o plných osm centimetrů na 4259 mm. Výška Scénicu II činí 1620 mm, šířka 1805 mm a rozvor 2685 mm.

Vnější design Scénicu II pokračuje v novém stylu Renaultu ve kterém jsou již vytvořeny modely Mégane, Espace a také Avantime. Posledně jmenovaný model Avantime sice úspěšný nový styl započal, avšak paradoxně byl stažen z výroby pro malý zájem zákazníků – jeho styl designu byl totiž většinou hodnocen jako dobrý, ale až přílišná originalita velkého luxusního kupé se zjevně nevyplatila. Co platilo u velkého kupé Avantime ovšem rozhodně neplatí u modelů Mégane, Espace a podle prvních reakcí veřejnosti zřejmě nebude platit ani u modelu Scénic II.

Kromě nového stylu Renaultova designu se Scénic II může pochlubit i řadou neobvyklých prvků. Z těch nejzajímavějších jmenujme alespoň velké čelní sklo o ploše 1,4 m2 a dvě velké střešní skla o celkové ploše 1,61 m2. Bohaté prosklení zajišťuje dobrý pocit prosvětleného a příjemného interiéru. U zadního skla konstruktéři také nezapomněli na praktičnost, takže při umisťování drobných předmětů není nutné otevírat celé výklopné dveře. Stačí otevřít pouze sklo. V případě přepravy rozměrnějších předmětů jsou zase nanejvýš praktické rozměrné páté dveře a také vysoká variabilita interiéru tvořená pěti samostatnými posuvnými a sklopnými sedadly. Nejen zadní ale i spolujezdcovo sedadlo lze různě sklápět a posouvat takže si je možné vytvořit interiér či zavazadelník dle potřeby. Zavazadlový prostor Scénicu II tak poskytuje 430 až 480 litrů podle uložení zadních sedadel, (což je o 20 respektive 70 litrů více než u předchozí generace) až do maximálních 1840 litrů (při vyjmutých sedadlech). Proti předchozí generaci se změnil i posez cestujících, který je u Scénicu II méně kolmý, což by mělo vylepšit komfort cestujících. Palubní deska je vytvořena po vzoru většího MPV bratra Espace. Potřebné ukazatele a velký displej se tak nachází uprostřed palubní desky, avšak s designovým protažením směrem k řidiči. Velkou novinkou je umístění řadicí páky, která nyní vystupuje z palubní desky. Všechny ovladače jsou vytvořeny ve stylu nazvaném Touch design, který má usnadňovat a zpříjemňovat jejich užití vhodným tvarem a příjemným materiálem. Jistě příjemné a praktické je i množství odkládacích schránek s celkovým objemem 91 litrů.

K modernímu automobilu samozřejmě patří také moderní technologie a bezpečnostní systémy. Mezi pokrokovými technologiemi najdeme u Scénicu II systém zamykání a startování pomocí čipové karty, automatickou parkovací brzdu, parkovací asistent, moderní navigační systémy, bixenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách a PAX systém pneumatik pro bezpečné dojetí i v případě defektu. Bezpečnost je u Scénicu II dále reprezentována pevnou strukturou karoserie s tzv. zónami programované deformace, elektronickými systémy ABS s brzdovým asistentem EBA a novou generací systému jízdní stability ESP (včetně kontroly nedotáčivosti). Nechybí ani šest airbagů z nichž dva čelní mají adaptabilní plnění podle intenzity nárazu a samozřejmostí je vybavení všech pěti sedadel tříbodovými bezpečnostními pásy.

Druhá generace Scénicu bude dodávána se zážehovými šestnáctiventilovými motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (98,5 kW) a v nabídce budou i vznětové motory 1,5 dCi (ve dvou variantách 60 nebo 75 kW) a 1,9 dCi (88 kW). Manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky bude u některých modelů možné nahradit automatickou adaptivní převodovkou Proactive.

Spolupracujeme s TipCars.com
„Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády „Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády

Americký miliardář maďarského původu George Soros ostře…

OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 



Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří…

Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna

Následky megalomanie automobilky Renault řešili zákazníci…

 



 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad přeskočilo! Raději začněte od nuly!

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad…

Česká hudební scéna zažila obrovský šok. Jedna z nejoblíbenějších českých skupin Chinaski oznámila konec…

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…