Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

Renault Scénic II – druhé vydání zakladatele kompaktních MPV

 
 

Po sedmi letech od představení modelu Mégane Scénic byla na ženevském autosalonu představena druhá generace tohoto zakladatele segmentu kompaktních MPV, která je dnes již pojmenována jen Scénic II. O úspěchu první generace Scénicu vypovídají nejen prodejní čísla (přes dva miliony prodaných kusů), ale i to že tento segment vozů již zahrnula do své nabídky většina automobilových výrobců (doufejme, že se tak brzy stane i u domácí Škody).

S přibývající konkurencí, novými technologiemi a také s příchozím novodobým designérským stylem Renaultu (tzv. hatchback style) však byla obměna Scénicu již očekávanou novinkou.

Druhá generace Scénicu by se měla na našem trhu objevit na podzim. Nabízeny budou čtyři úrovně výbavy Authentique, Expression, Dynamique a Privilege. Zajímavostí Scénicu II je, že bude nabízen i v o 23 cm prodloužené sedmimístné verzi s možností uložení třetí řady sedadel do podlahy. Prodloužená verze by se měla na trhu objevit v příštím roce. I „krátká“ verze by však měla poskytnout dostatek prostoru. Nový Scénic totiž povyrostl a to zejména na délku o plných osm centimetrů na 4259 mm. Výška Scénicu II činí 1620 mm, šířka 1805 mm a rozvor 2685 mm.

Vnější design Scénicu II pokračuje v novém stylu Renaultu ve kterém jsou již vytvořeny modely Mégane, Espace a také Avantime. Posledně jmenovaný model Avantime sice úspěšný nový styl započal, avšak paradoxně byl stažen z výroby pro malý zájem zákazníků – jeho styl designu byl totiž většinou hodnocen jako dobrý, ale až přílišná originalita velkého luxusního kupé se zjevně nevyplatila. Co platilo u velkého kupé Avantime ovšem rozhodně neplatí u modelů Mégane, Espace a podle prvních reakcí veřejnosti zřejmě nebude platit ani u modelu Scénic II.

Kromě nového stylu Renaultova designu se Scénic II může pochlubit i řadou neobvyklých prvků. Z těch nejzajímavějších jmenujme alespoň velké čelní sklo o ploše 1,4 m2 a dvě velké střešní skla o celkové ploše 1,61 m2. Bohaté prosklení zajišťuje dobrý pocit prosvětleného a příjemného interiéru. U zadního skla konstruktéři také nezapomněli na praktičnost, takže při umisťování drobných předmětů není nutné otevírat celé výklopné dveře. Stačí otevřít pouze sklo. V případě přepravy rozměrnějších předmětů jsou zase nanejvýš praktické rozměrné páté dveře a také vysoká variabilita interiéru tvořená pěti samostatnými posuvnými a sklopnými sedadly. Nejen zadní ale i spolujezdcovo sedadlo lze různě sklápět a posouvat takže si je možné vytvořit interiér či zavazadelník dle potřeby. Zavazadlový prostor Scénicu II tak poskytuje 430 až 480 litrů podle uložení zadních sedadel, (což je o 20 respektive 70 litrů více než u předchozí generace) až do maximálních 1840 litrů (při vyjmutých sedadlech). Proti předchozí generaci se změnil i posez cestujících, který je u Scénicu II méně kolmý, což by mělo vylepšit komfort cestujících. Palubní deska je vytvořena po vzoru většího MPV bratra Espace. Potřebné ukazatele a velký displej se tak nachází uprostřed palubní desky, avšak s designovým protažením směrem k řidiči. Velkou novinkou je umístění řadicí páky, která nyní vystupuje z palubní desky. Všechny ovladače jsou vytvořeny ve stylu nazvaném Touch design, který má usnadňovat a zpříjemňovat jejich užití vhodným tvarem a příjemným materiálem. Jistě příjemné a praktické je i množství odkládacích schránek s celkovým objemem 91 litrů.

K modernímu automobilu samozřejmě patří také moderní technologie a bezpečnostní systémy. Mezi pokrokovými technologiemi najdeme u Scénicu II systém zamykání a startování pomocí čipové karty, automatickou parkovací brzdu, parkovací asistent, moderní navigační systémy, bixenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách a PAX systém pneumatik pro bezpečné dojetí i v případě defektu. Bezpečnost je u Scénicu II dále reprezentována pevnou strukturou karoserie s tzv. zónami programované deformace, elektronickými systémy ABS s brzdovým asistentem EBA a novou generací systému jízdní stability ESP (včetně kontroly nedotáčivosti). Nechybí ani šest airbagů z nichž dva čelní mají adaptabilní plnění podle intenzity nárazu a samozřejmostí je vybavení všech pěti sedadel tříbodovými bezpečnostními pásy.

Druhá generace Scénicu bude dodávána se zážehovými šestnáctiventilovými motory 1,4 (72 kW), 1,6 (83 kW), 2,0 (98,5 kW) a v nabídce budou i vznětové motory 1,5 dCi (ve dvou variantách 60 nebo 75 kW) a 1,9 dCi (88 kW). Manuální pěti- nebo šestistupňové převodovky bude u některých modelů možné nahradit automatickou adaptivní převodovkou Proactive.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby Ojetý Renault Scénic II: Hledejte vůz z posledních roků výroby

Renault Scénic druhé generace (2003 - 2009) úspěšně boří…

Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna Bazar: Renault Scénic/Grand Scénic II – Strasti nadějného syna

Následky megalomanie automobilky Renault řešili zákazníci…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov prohrál s Vítkovicemi

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov…

SESTŘIHY | První porážku museli v 6. kole Tipsport extraligy skousnout hokejisté Chomutova, kteří padli doma s…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…