Renault Scenic RX4 2.0 16V

Renault Scenic RX4 2.0 16V

 
 

Renault Scenic, jakožto evropský průkopník kategorie vozů "minivan" slaví velké prodejní úspěchy. Na tento úspěch již zareagovala řada konkurenčních automobilek, a tak tu máme Opel Zafira, Citroen Xsara Picasso a také například Fiat Multipla. Navíc se řada dalších VANů této kategorie se chystá.

Renault však neusíná na vavřínech a připravil na bázi Scenicu "novou" kategorii automobilu, která by se dala nazývat SUV-VAN. Volný překlady by mohl být - velkoprostorový automobil pro volný čas s terénními schopnostmi.

Popis výborně promyšleného interiéru (prakticky shodného s běžným Scenicem) si dovolím částečně převzít z minulých testů, jelikož by šlo o popisování téhož. Nové postřehy k verzi RX4 připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na "autobusovou" polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy i pro hlavu. Navíc u Scenicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tato sedadla vyjmout (hmotnost sedadla cca 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou a objemem 1800 litrů (!) Další zajímavostí u Scenicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně promyšlen s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Nový Scenic RX4 se navenek odlišuje především 16palcovými ráfky z lehké slitiny a mohutnými pneumatikami Michelin 4x4 o rozměru 215/65 R16. Druhým nezaměnitelným prvkem RX4 je "oplastování" celé spodní části karosérie ochrannými plasty. Ty však bohužel nemají příliš kvalitní zpracování a také jejich nenavazující linie mezi dveřmi a blatníky působí příliš komplikovaně. Třetím nepřehlédnutelným prvkem je zadní část vozu, kde jsou páté dveře nahrazeny dělenými s otevíráním do strany Toto řešení má však nevýhodu v méně pohodlném přístupu do zavazadlového prostoru. Nejprve je nutno otevřít horní část - okno a teprve poté otevřít do strany dveře. V některých případech je možné vkládat menší a lehčí předměty jen přes otevřené okno. Je však hodně vysoko, takže tuto možnost asi majitelé RX4 nebudou příliš často využívat.

Dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec má nejvyšší výkon 102 kW, což jej papírově staví do role siláka, který nebude mít s poměrně těžkým (pohotovostní hmotnost - 1465 kg) RX4 větší potíže. Jízda však tento předpoklad bohužel nepotvrdila. Motor je v nízkých otáčkách bez zátahu. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru lepší, ale výrazně stoupá hluk pronikající k posádce vozu. Spotřeba také není nízká - okolo 11-12 l/100 km. Na základě těchto faktů se jeví jako moudřejší výběr turbodieselu 1,9 dCi (75 kW, 200 Nm).

Předpoklad pro jízdu v lehčím terénu je splněn pohonem všech kol. Jde o známý princip, kdy jsou většinu času poháněna přední kola a zadní se automaticky připojují jen v případě prokluzu předních. RX4 vcelku pochopitelně postrádá redukci (ta by neúměrně zvýšila cenu). To jej však vyřazuje z jízdy v opravdu tvrdém kopcovitém terénu, kde by se "uvařila" spojka při rozjezdech, protože první převodový stupe®ĺ je příliš těžký. Přesto je jízda v lehčím terénu bezproblémová a přiřazení zadních kol probíhá neznatelně a včas.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou dobré a prakticky se neliší od běžného Scenicu.

Základní cena Renaultu Scenic RX4 2,0 16V je 780.000 Kč. To je o 166 tisíc korun více než u "obyčejného" Scenicu se stejným motorem a obdobnou výbavou. Zda je to za pohon všech kol a změny designu vozu cena odpovídající, rozhodnou zákazníci...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 780 000 Kč Cena v testované výbavě: 794 200 Kč

Základní výbava:ABS, protiprokluzový systém, 2x airbag, boční airbagy, 3x tříbodový pás vzadu, systém IXOFIX pro připoutání dětské sedačky, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří, tónovaná skla, disky z lehké slitiny "Corvus", klimatizace manuální, pylový filtr, centrální chlazený úložný prostor, přívod topení k zadním sedadlům, kryt zav. prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, 3 individuální zadní sedadla se sklopitelnými opěradly

Výbava testovaného vozu:základní + reflexivní přední sklo (+ 4.200,-), metalíza (+ 10.000,-)

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 188 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 8.2 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 525
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1729
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Belgická ulice na Vinohradech zkrásněla. Zatím sem mohou jen chodci

Belgická ulice na Vinohradech zkrásněla. Zatím sem…

Belgická ulice na Vinohradech se otevřela chodcům, od 3. října po ní opět začnou jezdit auta. Končí zde první…

50 tisíc voltů do rozkroku! Zhrzená blondýna se pomstila nevěrnému příteli

50 tisíc voltů do rozkroku! Zhrzená blondýna se…

Být nevěrný se nevyplácí. Na vlastní šourek se o tom přesvědčil mladík z Las Vegas. Jeho přítelkyně Mandie…

 

iSport.cz

Zloba po fiasku zůstává. SP mě nebavil, přiznal hvězdný bek USA

Zloba po fiasku zůstává. SP mě nebavil, přiznal…

Experti i oni sami se viděli ve finále, přinejmenším. Jenže přišly tři facky a boj o zlato uvidí Američané leda…

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít pravidla o přestupech

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít…

Fotbalovou Anglií otřásá prvotřídní skandál! Deník Daily Telegraph přinesl nahrávku, na níž reprezentační kouč…

 

Reflex.cz

ČNB chce přibrzdit kolotoč hypoték. Přitom ho sama roztočila

ČNB chce přibrzdit kolotoč hypoték. Přitom ho sama roztočila

Na ministerstvu financí se chystá změna zákona o České národní bance. Nová podoba zákona dá do rukou centrální…

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem proti Izraeli, které je v duchu nacistické propagandy

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem…

Norské národní divadlo v Oslu čelí vážnému obvinění, že nechalo natočit v duchu nacistické propagandy video…