reklama


Renault Scenic RX4 2.0 16V

Renault Scenic RX4 2.0 16V

 
 

Renault Scenic, jakožto evropský průkopník kategorie vozů "minivan" slaví velké prodejní úspěchy. Na tento úspěch již zareagovala řada konkurenčních automobilek, a tak tu máme Opel Zafira, Citroen Xsara Picasso a také například Fiat Multipla. Navíc se řada dalších VANů této kategorie se chystá.

Renault však neusíná na vavřínech a připravil na bázi Scenicu "novou" kategorii automobilu, která by se dala nazývat SUV-VAN. Volný překlady by mohl být - velkoprostorový automobil pro volný čas s terénními schopnostmi.

Popis výborně promyšleného interiéru (prakticky shodného s běžným Scenicem) si dovolím částečně převzít z minulých testů, jelikož by šlo o popisování téhož. Nové postřehy k verzi RX4 připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na "autobusovou" polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy i pro hlavu. Navíc u Scenicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tato sedadla vyjmout (hmotnost sedadla cca 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou a objemem 1800 litrů (!) Další zajímavostí u Scenicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně promyšlen s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Nový Scenic RX4 se navenek odlišuje především 16palcovými ráfky z lehké slitiny a mohutnými pneumatikami Michelin 4x4 o rozměru 215/65 R16. Druhým nezaměnitelným prvkem RX4 je "oplastování" celé spodní části karosérie ochrannými plasty. Ty však bohužel nemají příliš kvalitní zpracování a také jejich nenavazující linie mezi dveřmi a blatníky působí příliš komplikovaně. Třetím nepřehlédnutelným prvkem je zadní část vozu, kde jsou páté dveře nahrazeny dělenými s otevíráním do strany Toto řešení má však nevýhodu v méně pohodlném přístupu do zavazadlového prostoru. Nejprve je nutno otevřít horní část - okno a teprve poté otevřít do strany dveře. V některých případech je možné vkládat menší a lehčí předměty jen přes otevřené okno. Je však hodně vysoko, takže tuto možnost asi majitelé RX4 nebudou příliš často využívat.

Dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec má nejvyšší výkon 102 kW, což jej papírově staví do role siláka, který nebude mít s poměrně těžkým (pohotovostní hmotnost - 1465 kg) RX4 větší potíže. Jízda však tento předpoklad bohužel nepotvrdila. Motor je v nízkých otáčkách bez zátahu. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru lepší, ale výrazně stoupá hluk pronikající k posádce vozu. Spotřeba také není nízká - okolo 11-12 l/100 km. Na základě těchto faktů se jeví jako moudřejší výběr turbodieselu 1,9 dCi (75 kW, 200 Nm).

Předpoklad pro jízdu v lehčím terénu je splněn pohonem všech kol. Jde o známý princip, kdy jsou většinu času poháněna přední kola a zadní se automaticky připojují jen v případě prokluzu předních. RX4 vcelku pochopitelně postrádá redukci (ta by neúměrně zvýšila cenu). To jej však vyřazuje z jízdy v opravdu tvrdém kopcovitém terénu, kde by se "uvařila" spojka při rozjezdech, protože první převodový stupe®ĺ je příliš těžký. Přesto je jízda v lehčím terénu bezproblémová a přiřazení zadních kol probíhá neznatelně a včas.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou dobré a prakticky se neliší od běžného Scenicu.

Základní cena Renaultu Scenic RX4 2,0 16V je 780.000 Kč. To je o 166 tisíc korun více než u "obyčejného" Scenicu se stejným motorem a obdobnou výbavou. Zda je to za pohon všech kol a změny designu vozu cena odpovídající, rozhodnou zákazníci...

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 780 000 Kč Cena v testované výbavě: 794 200 Kč

Základní výbava:ABS, protiprokluzový systém, 2x airbag, boční airbagy, 3x tříbodový pás vzadu, systém IXOFIX pro připoutání dětské sedačky, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří, tónovaná skla, disky z lehké slitiny "Corvus", klimatizace manuální, pylový filtr, centrální chlazený úložný prostor, přívod topení k zadním sedadlům, kryt zav. prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, 3 individuální zadní sedadla se sklopitelnými opěradly

Výbava testovaného vozu:základní + reflexivní přední sklo (+ 4.200,-), metalíza (+ 10.000,-)

EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku EGAP pojistí vývoz turbíny do Indonésie, řeší i problémy v Turecku

Kromě nových pojistek musí garant českého exportu řešit…

Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské Lego poprvé v historii povede šéf jiné národnosti než dánské

 Šéfem dánského výrobce stavebnic Lego se poprvé v…

Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1 Jak funguje dispečink RegioJetu? Noční můrou pracovníků jsou opravy D1

Práce dispečera rozhodně není jednoduchá. Zvlášť když…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 188 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 8.2 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 525
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1729
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 






 
Noční můra ruských gangsterů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Noční můra ruských gangů: Stovka luxusních BMW zničena kvůli nehodě vlaku

Dnes 12:07

K vykolejení vlaku došlo v neděli odpoledne. Nikdo nebyl zraněn, úplně nové bavoráky jsou však nyní na odpis.




Blesk.cz

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával se ve sněhu při mrazech –30 stupňů Celsia

Čecha zatkli za ubodání blonďaté krásky, schovával…

To je ona, krásná blonďatá dívka ze Skotska, která byla ve Finsku brutálně ubodána. V chladné zemi pracovala…

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce. Gerharda Richtera

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce.…

Výstava německého malíře Gerharda Richtera bude obsahovat nejdražší dílo poválečného umění. Expozice bude jedním…

 

iSport.cz

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok, zázrak Realu i příběh Defoea

Nový Sport GÓÓÓL je tady! Skvělý Ronaldův rok,…

Nadupané vydání časopisu Sport GÓÓÓL! je právě v prodeji. Hlavním tématem posledního dílu v roce není nikdo jiný…

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato, píší italská média

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato,…

Báječný týden má za sebou český útočník Patrik Schick. Dvacetiletý talent vstřelil za Sampdorii Janov nejprve…

 

Reflex.cz

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou Hrabalovy Postřižiny v nové podobě

Posloucháte audioknihu a máte chuť na pivo. To jsou…

Režisér Jiří Menzel svým populárním filmem Postřižiny pořádně zavařil všem, který se po něm pokoušejí nějak…

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování obličeje v Německu

Konec vstřícné Merkelové, chce zakázat zahalování…

Německá kancléřka Angela Merkelová, která měla dosud poměrně vstřícný postoj k přílivu imigrantů do Německa,…

 
 
reklama